Gå til innhold

Forslag til rense/peelingpridukter til ansikt


Moonchild

Anbefalte innlegg

Bakgrunn: Huden min er tørr og atopisk (lett for å få eksem). Jeg har derfor alltid vært veldig forsiktig med å bruke noe som helst av kremer eller renseprodukter både i ansiktet og på kroppen. Jeg har dessuten hatt veldig lite urenheter og kviser, så hittil har det ikke vært noe problem.

Problem: Den siste halvannen måneden har jeg fått masse urenheter og underhudskviser i området rundt hårfestet, nesen, munnvikene og haken. Ikke spesielt synlig, men veldig ubehagelig. Jeg tipper årsaken enten er at jeg har sluttet med p-piller for ca. et halvt år siden, stress, eller en kombinasjon av begge. Kan noen hjelpe meg med forslag til gode, milde rense-, peeling- og fuktighetsprodukter som kan hjelpe den stakkars huden min? Jeg har brukt en ansiktskrem fra Biotherm som jeg er veldig fornøyd med, men jeg vil gjerne ha forslag til andre produkter som kan være bedre for min hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å ta en tur på apoteket. De har mye hudpleieprodukter, og har i tillegg ganske god kompetanse på hudproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min erfaring er at apotekene ikke nødvendigvis har verken tid eller gir de beste tipsene når det gjelder hudpleieprodukter. Men på andre områder er selvølgelig apotekene uvurderlige. :-) Er det ingen som har forslag til konkrete produkter som kan kjøpes i parfymeri eller hos hudpleiere? Jeg har lurt litt på å prøve dermalogica, siden de tydligvis er sterkt anbefalt, men det hadde vært interessant å få alternative forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Dermalogica.

Jeg har selv veldig tørr hud, sa de på apoteket. Jeg fikk en prøve på Nutrilogie 2 fra Vichy, og den var veldig god, faktisk. Den er også helt uten parfyme.

Og så fikk jeg en hudanalyse hos en Kanebo-dame, og hun mente at jeg burde bruke oljebaserte rensemidler. For at huden ikke skal kjennes ut som pergament når jeg renser, siden hun også sa at jeg har veldig tørr og ømfintlig hud. Og det tror jeg faktisk kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonaim

Jeg er ikke sånn veldig flink med hudpleie.

men på lookfantastic.com har de skin-kits for alle forskjellige hudtype.

Ville prøvd en du kjenner deg mest igjen i.

Kanskje den for sensitiv hud er noe for deg?

I tillegg er det en ting som heter Dermalogica Daily Microfoliant. Ser den er anbefalt av flere der inne.

Gir visst fin glød og god rens for de med sart hud.

Bare å surfe litt rundt å se, så finner du helt sikkert noe for deg.

Og helt enig med apoteket. Kjøper aldri noe der! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Jeg prøver meg på Dermalogica produkter, jeg. Så får vi se om resultatet blir som ønsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Det viktigste er regelmessig pleie, og at du bruker milde produkter. For aggressive og parfymerte produkter kan gjøre vondt verre. Jeg vil definitivt anbefale Dermalogica; Ultracalming Cleanser er kjempebra, og til normal/tørr hud Skin Smoothing Cream. Styr unna Barrier Repair, det er en silikonbombe som tørket ut huden min og gav meg kviser.

Som maske er Multivitamin Power Recovery Masque perfekt for sensitiv hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...