AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Mannen som ble nektet å fly gikk til politiet, tok en alkotest for å bevise at han ikke var full ( han hadde ikke rørt alkohol ) De sitter med en enorm makt, og jeg lurer på om det er vanlig praksis at flyselksaper plutselig påstår noe om deg og så blir du nektet på flyet? de kan jo bare påstå noe og stå sterkt samlet når man gir beskjed slik som i dette tilfelle, det er misbruk av makt og jeg blir derfor bekymeret over og skulle fly med norwegian. Noen som har lignende erfaringer ? Anonymkode: 491c9...4b5
exictence Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Nei, aldri opplevd noe nedlatende fra dem. Hvordan oppførte han seg når han ble nektet ombordstigning? Skal mye til for at de nekter passasjerer ombordstigning. Må ligge noe mer bak. 16
Cc Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Flyr for det meste med Norwegian. Alltid fornøyd med dem. 😀 2
Gjest SuperSonic Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Alle flyselskaper har heldigvis all rett til å nekte å fly med mennesker de oppfatter som utilregnelig, i alle former det måtte komme. Jeg er glad jeg slipper å måtte nødlande for en tosk finner utav at kabinen er en plass for høylytte og skremmende meninger og oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sitter med en enorm makt, og jeg lurer på om det er vanlig praksis at flyselksaper plutselig påstår noe om deg og så blir du nektet på flyet? Anonymkode: 491c9...4b5 Tror du helt oppriktig dette skjer ofte? Virkelig? Dersom dette var et "utbredt problem" så hadde det vel ikke dukket opp i nyhetene. Flyselskaper har rett til å nekte passasjerer adgang, til beskyttelse for både crew og de andre passasjerene. Og godt er det. Hva som skjedde her, vet vi ikke. Det har vært noe ved hans oppførsel som enten har vært støtende eller indikert at han var full selv om han ikke var det. Jeg flyr ofte, og har aldri opplevd eller observert dette på flyvninger. Flyr ikke så mye med Norwegian, men dette endrer uansett ikke mitt syn på dem. Anonymkode: bc10d...d52 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor gidder folk å svare? Det er ikke engang en link til saken. Anonymkode: adf5c...35f
Gjest SuperSonic Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder folk å svare? Det er ikke engang en link til saken. Anonymkode: adf5c...35f For det er likevel en reel problemstilling
Kittlingur Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Norwegian har blitt dårligere fra nyttår og ekstremt frusterende å reise med dem. Du kan jo reise med dem men vær oppmerksom på dine rettigheter.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Beklager ingen link, vet ikke hvordan man gjør det- står i BA Anonymkode: 491c9...4b5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager ingen link, vet ikke hvordan man gjør det- står i BA Anonymkode: 491c9...4b5 Du kopierer linken og limer inn. Crtl c Crtl v Anonymkode: 06021...86d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Tja, man kan kanskje tenke seg at han ikke oppførte seg helt normalt. Jeg ville som medpassasjer satt pris på å slippe å ha med en passasjer som oppfører seg som om han er dritings, uansett om han er det eller ikke. Unntaket er jo om personen har en sykdom eller funksjonshemming som gjør at han fremstår som beruset, men det står det ikke noe om i denne saken. Anonymkode: d2a2a...439 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 http://www.ba.no/nyhet/flytrafikk/bergen/carl-ble-nektet-om-bord-pa-norwegian-fly/s/5-8-370996 Veldig vanskelig situasjon. De foretar selvsagt alltid en bedømmelse der og da om en person er truende eller utilregnelig, og det blir vanskelig for utenforstående å si noe i etterkant. De må enten tro på sin egen ansatt, eller kunden, og de heller vel mot egen ansatt. Anonymkode: bc10d...d52
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen som ble nektet å fly gikk til politiet, tok en alkotest for å bevise at han ikke var full ( han hadde ikke rørt alkohol ) De sitter med en enorm makt, og jeg lurer på om det er vanlig praksis at flyselksaper plutselig påstår noe om deg og så blir du nektet på flyet? de kan jo bare påstå noe og stå sterkt samlet når man gir beskjed slik som i dette tilfelle, det er misbruk av makt og jeg blir derfor bekymeret over og skulle fly med norwegian. Noen som har lignende erfaringer ? Anonymkode: 491c9...4b5 Du ville hatt større grunn til bekymring dersom de faktisk hadde sluppet synlig berusede personer ombord. Hvor mange millioner passasjerer tror du går ombord for hver person som blir feilaktig nektet ombordstigning? Anonymkode: 32bcd...eeb 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Wow, kommentarene på den artikkelen Anonymkode: 25175...43e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 Her har vi bare hørt en side av saken. Hva vet vi om fyren som ble nektet innsjekk hadde en truende og utagerende oppførsel? Anonymkode: 6bfca...5f3 1
Cata Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tviler sterkt på at et flyselskap, dvs. de som betjener gate'n nekter folk å gå ombord uten at de har en grunn til det. I dette tilfellet trodde de tydeligvis at personen var beruset, og det sier meg at han må ha oppført seg på en måte som gav dem grunn til å tro det selv om det etterhvert viste seg å være feil. Selv setter jeg stor pris på at folk oppfører seg fredelig inne i en trang flykabin, så i mine øyne er streng adgangskontroll en god ting. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 Av og til misbruker folk makt, avogtil liker de ikke utseendet ditt-ikke vær naiv. Anonymkode: 491c9...4b5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 11 minutter siden, Cata skrev: Jeg tviler sterkt på at et flyselskap, dvs. de som betjener gate'n nekter folk å gå ombord uten at de har en grunn til det. I dette tilfellet trodde de tydeligvis at personen var beruset, og det sier meg at han må ha oppført seg på en måte som gav dem grunn til å tro det selv om det etterhvert viste seg å være feil. Selv setter jeg stor pris på at folk oppfører seg fredelig inne i en trang flykabin, så i mine øyne er streng adgangskontroll en god ting. Det er sant, hvis han oppførte seg som beruset så er det jo egentlig ikke så ulikt om han faktisk var det. Selvsagt KAN det være at Norwegian gjorde en stygg feil i akkurat denne saken, men sjansen for at folk med normal oppførsel blir utsatt for dette er jo minimal. Og det er i hvert fall ingen grunn til å la være å reise noe sted, da skal man være bra paranoid. Bare tankegangen er absurd. "Hm, nå hadde det vært deilig med sommerferie. Men vent, tenk om jeg blir nektet adgang fordi flyselskapet påstår jeg er full? Nei, tryggest å bli hjemme". Anonymkode: 32bcd...eeb 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 Jeg begynner å lure, folk kan misbruke makt. Anonymkode: 491c9...4b5
Whoops Skrevet 19. juni 2016 #20 Skrevet 19. juni 2016 Et flyselskap har ingenting å tjene på å nekte en person ombordstigning uten grunn. Men de har mye å tape på å slippe ombord en person som kan bli et problem for både besetningen og passasjerene. Selvsagt kan man de gjøre feil. Han har fått beskjed om at han får tilbake pengene har måtte bruke på ny billett og en beklagelse. Det er fortsatt ingen bevis annet enn den alkotesten, som kanskje ikke beviser så mye. Det er helt trygt å reise med Norwegian. Og kanskje enda tryggere fordi de ikke slipper ombord personer som de mener er en trussel for sikkerheten eller andre passasjerer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå