Gå til innhold

Kan man vaske ransel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ranselen til datteren min har blitt så stygg og skitten i løpet av dette året, men den passer ennå, så jeg vil gjerne hun skal ha den i ett år til (skal begynne i 3. klasse). Det er en Beckmanns ryggsekk... Kan vel ikke ha den i maskin... tenkte kanskje legge den i bløt i badekaret og ha litt vaskemiddel der? Skrubbe med en kost? Noen her som har vasket ryggsekkene til barna og har tips? 
tenkte benytte ferien nå så jeg har god tid til å la den tørke.

Anonymkode: 72d92...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ryggsekker til turbruk uten avstivet rygg har jeg vasket i vaskemaskinen, det går helt fint. 

Beckmannsekker vil jeg tro du kan legge i bløt i en stor balje eller badekaret. Men bruk ikke vaskemiddel for hvitvask da vil den bli blekere i fargen. Bruk Blå Biotex for bløtlegging. Skyll den godt og heng den ut så den får dryppe av seg på et luftig sted på dagen og ta den inn på kvelden så du ikke får blåmann i den. 

Det kan være lurt å spraye den med impregneringsspray for tekstiler etterpå. Bergans sekker vet jeg folk vasker som beskrevet over etter turbruk og det går fint. 

Anonymkode: ee8fc...1e9

Skrevet

Selvfølgelig kan du vaske den. Legg den i et kar eller ta den i vaskemaskina. Da jeg gikk på skolen vasket jeg alltid sekken mellom hvert skoleår. Kanskje du vinner en lapp med vaskeanvisning på sekken? Se evt på produsentens nettsider.

Skrevet

Jeg har vasket Beckmannsekker i vaskemaskinen flere ganger og de har tålt det uten problemer. Det ville ikke vært aktuelt å kjøpe ny sekk bare fordi den var skitten.

Gjest Keikolina
Skrevet

Har vasket den type sekk i vaskemaskinen på ullvask/syntetisk program. Den med stiv rygg også.

Skrevet

Jeg vasker alltid mine sekker i vaskemaskinen,både de med avstivet rygg og de uten. Aldri vært noe problem. :)

Gjest Chroma
Skrevet

Vasker de alltid i maskin.

Husk å dobbeltsjekk at det ikke ligger små lapper eller lignende i en eller annen lomme, det blir mye å pirke ut av både sekken og vaskemaskinen. :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...