AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Du har barnevakt fordi du skal delta som frivillig på et arrangement. Avtalen med barnevakten var at du skal være hjemme senest kl x, og barnevakten sier ja på den betingelsen. En time før avtalt tid da du skulle vært hjemme får du spørsmål om du kan være lenger på arrangementet. Hva gjør du? 1. Sier ja, og sender en sms til barnevakten at du blir forsinket? 2. Ringer til barnevakten for å høre om det er greit at h*n sitter lengre enn avtalt? 3. Reiser hjem til avtalt tid 4. Annet? Anonymkode: 9c034...961
MapleSirup Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Du ringer selvsagt barnevakten først og spør om det passer, samt tilbyr mer penger, dersom du ønsker å bli. Dersom du ikke ønsker å bli så drar du hjem. Finnes det noe annet? 24
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Alternativ 2 hvis det er på dagen. Alternativ 3 hvis det er på kvelden. Anonymkode: 6825c...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Skal barnevakten overnatte eller dra når du kommer? Anonymkode: 9ebb2...fe9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 9 minutter siden, MapleSirup skrev: Du ringer selvsagt barnevakten først og spør om det passer, samt tilbyr mer penger, dersom du ønsker å bli. Dersom du ikke ønsker å bli så drar du hjem. Finnes det noe annet? 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alternativ 2 hvis det er på dagen. Alternativ 3 hvis det er på kvelden. Anonymkode: 6825c...4a5 Det var dette jeg ville gjort også, men siden det er noen år siden jeg brukte barnevakt sist begynte lure på om det var jeg som var gammeldags. Jeg ble oppringt av en fortvilt barnevakt for en time siden, med spørsmål om jeg kunne overta barnepasset for henne siden hun skulle på jobb i morgen tidlig. Barnas foreldre benyttet seg av alternativ 1. De sendte en melding om at hun måtte sitte flere timer lenger enn avtalt fordi vakten deres hadde blitt forlenget. (Understreker at de jobber som frivillige på et arrangement, det er ikke overtid på en betalt jobb) Da hun svarte at hun ikke kunne sitte lenger enn avtalt sa de bare at de ikke kunne dra, de hadde allerede sagt at de kunne bli lenger. Det var da barnevakten ringte meg. Som sagt lurte jeg bare på hva andre ville gjort, og om jeg var for kritisk. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal barnevakten overnatte eller dra når du kommer? Anonymkode: 9ebb2...fe9 Hun skulle dra når foreldrene kom hjem. Anonymkode: 9c034...961 2
♥Missy♥ Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Ringer barnevakten for å høre om det er ok. Er det dèt kan du bli, hvis ikke MÅ du hjem 2
Gjest supernova_87 Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble oppringt av en fortvilt barnevakt for en time siden, med spørsmål om jeg kunne overta barnepasset for henne siden hun skulle på jobb i morgen tidlig. Barnas foreldre benyttet seg av alternativ 1. De sendte en melding om at hun måtte sitte flere timer lenger enn avtalt fordi vakten deres hadde blitt forlenget. (Understreker at de jobber som frivillige på et arrangement, det er ikke overtid på en betalt jobb) Da hun svarte at hun ikke kunne sitte lenger enn avtalt sa de bare at de ikke kunne dra, de hadde allerede sagt at de kunne bli lenger. Anonymkode: 9c034...961 Sykt drøyt. Og så blir jeg (selv om det ikke er saken her) utrolig nysgjerrig på hvilket arrangement det er de MÅ være frivillige på midt på natta, der begge foreldrene må være lenger enn de i utgangspunktet skulle. For det første så sier man rett og slett ikke ja til å bli lenger når man allerede vet at barnevakten må dra på et gitt tidspunkt, og hvis barnevakten må gå (hva om hun ble syk), så finner man en måte å komme unna det på. Å passe barnet sitt burde tross alt komme først. * Håper hun får godt betalt for tort og svie. (*Basert på at vi her kun får vite en side av saken, og det er mulig det er en større historie bak.)
MapleSirup Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Det var respektløst. Totalt uakseptabelt i mine øyne. Jeg ville ikke passet barn der igjen. 13
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Hadde jeg vært den barnevakten så hadde jeg spurt foreldrene om det ikke var noen andre jeg kunne plassere barnet hos, hvis ikke så ville jeg gitt beskjed om at jeg kom til å ringe barnevernsvakten. Hadde ikke sett noen andre alternativ om jeg ikke hadde mulighet til å bli lenger, og foreldrene ikke kunne komme. Man kan jo ikke akkurat forlate barnet alene. Konsekvensene må foreldrene ta seg av. Anonymkode: ee078...ca0 22
MapleSirup Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært den barnevakten så hadde jeg spurt foreldrene om det ikke var noen andre jeg kunne plassere barnet hos, hvis ikke så ville jeg gitt beskjed om at jeg kom til å ringe barnevernsvakten. Hadde ikke sett noen andre alternativ om jeg ikke hadde mulighet til å bli lenger, og foreldrene ikke kunne komme. Man kan jo ikke akkurat forlate barnet alene. Konsekvensene må foreldrene ta seg av. Anonymkode: ee078...ca0 Det er jo å dra det aaaaltfor langt. Altfor mange på KG roper på barnevernet i saker som ikke angår de. Her er det et umoralskt avtalebrudd og ikke omsorgssvikt eom er tema. De hadde nok ikke kommet, heller. De har viktige ting å gjøre. 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, Rainstorm skrev: Sykt drøyt. Og så blir jeg (selv om det ikke er saken her) utrolig nysgjerrig på hvilket arrangement det er de MÅ være frivillige på midt på natta, der begge foreldrene må være lenger enn de i utgangspunktet skulle. For det første så sier man rett og slett ikke ja til å bli lenger når man allerede vet at barnevakten må dra på et gitt tidspunkt, og hvis barnevakten må gå (hva om hun ble syk), så finner man en måte å komme unna det på. Å passe barnet sitt burde tross alt komme først. * Håper hun får godt betalt for tort og svie. (*Basert på at vi her kun får vite en side av saken, og det er mulig det er en større historie bak.) Det er en musikkfestival, og jeg tror foreldrene fikk lyst til å få med seg hele kvelden i stedet for å dra hjem for siste artist. Kanskje de tenkte at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse, og at det var derfor de gjorde det på denne måten? Basert på tidligere erfaringer vil hun få 100-200 kr for kvelden, men det visste hun før hun sa ja. 4 minutter siden, MapleSirup skrev: Det var respektløst. Totalt uakseptabelt i mine øyne. Jeg ville ikke passet barn der igjen. Dette var siste sjanse. Det gikk ikke bra sist heller. Da passet hun barna mens de hadde fest hjemme, og de drakk seg så fulle at hun ikke turte dra hjem før foreldrene hadde våknet neste dag, og hun så at de var i stand til å ta seg av barna. Anonymkode: 9c034...961 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Det er jo å dra det aaaaltfor langt. Altfor mange på KG roper på barnevernet i saker som ikke angår de. Her er det et umoralskt avtalebrudd og ikke omsorgssvikt eom er tema. De hadde nok ikke kommet, heller. De har viktige ting å gjøre. Hva gjør man da? Bare forlater barnet? Det er jo ikke snakk om å ringe de fordi det nødvendigvis er omsorgssvikt, men fordi man rett og slett ikke har noe annet sted å gjøre av barnet, og det kan ikke være alene. Anonymkode: ee078...ca0 9
MapleSirup Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man da? Bare forlater barnet? Det er jo ikke snakk om å ringe de fordi det nødvendigvis er omsorgssvikt, men fordi man rett og slett ikke har noe annet sted å gjøre av barnet, og det kan ikke være alene. Anonymkode: ee078...ca0 Man er jo nødt til å bli på stedet. Man har ikke noe valg. Barnevernsvakten er ikke til dette. Om foreldrene hadde vært utsatt fo en ulykke, så er svaret det samme: Du må bli der inntil videre. Det er helt tåpelig at alternativene du presenterer er å forlate barn, eller ringe barnevernsvakten. Barnslig. 2
Gjest supernova_87 Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er en musikkfestival, og jeg tror foreldrene fikk lyst til å få med seg hele kvelden i stedet for å dra hjem for siste artist. Kanskje de tenkte at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse, og at det var derfor de gjorde det på denne måten? Basert på tidligere erfaringer vil hun få 100-200 kr for kvelden, men det visste hun før hun sa ja. Dette var siste sjanse. Det gikk ikke bra sist heller. Da passet hun barna mens de hadde fest hjemme, og de drakk seg så fulle at hun ikke turte dra hjem før foreldrene hadde våknet neste dag, og hun så at de var i stand til å ta seg av barna. Anonymkode: 9c034...961 Hun ble der i nesten et døgn, og fikk 100-200kr? Det er jo bare tull. Jeg forstår at foreldre ønsker å ta seg en fest, og å få med seg en festival, virkelig, men dette er ikke måten å gjøre det på. Man betaler mer enn 100-200kr for 5-12 timers arbeid, spesielt når det er midt på natta. Og man presser ikke noen som har sagt fra at de må gå senest slik og sånn med å gi de ansvaret for barnet, siden de ikke er der. Det er foreldrene sitt ansvar. Hvis det er slik du skriver så vil de jo heller ikke være i stand til å passe barnet når de kommer hjem utpå natta heller. Anbefal venninnen din til å aldri si ja til å passe for dem igjen.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, Rainstorm skrev: Hun ble der i nesten et døgn, og fikk 100-200kr? Det er jo bare tull. Jeg forstår at foreldre ønsker å ta seg en fest, og å få med seg en festival, virkelig, men dette er ikke måten å gjøre det på. Man betaler mer enn 100-200kr for 5-12 timers arbeid, spesielt når det er midt på natta. Og man presser ikke noen som har sagt fra at de må gå senest slik og sånn med å gi de ansvaret for barnet, siden de ikke er der. Det er foreldrene sitt ansvar. Hvis det er slik du skriver så vil de jo heller ikke være i stand til å passe barnet når de kommer hjem utpå natta heller. Anbefal venninnen din til å aldri si ja til å passe for dem igjen. Betalingen er ikke et tema. Hun passer barna fordi hun liker dem, og det er greit. Denne gangen er de vakter på festivalen, og skal være edru. jeg er ikke redd for at de ikke skal være i stand til å ta seg av barna i morgen tidlig. Det er respektløsheten jeg reagerer på. Anonymkode: 9c034...961 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man da? Bare forlater barnet? Anonymkode: ee078...ca0 Hun ringte en hun visste kunne ta seg av barna (meg) til foreldrene kommer hjem. Hadde ikke jeg kunnet overtatt hadde hun måttet bli. Anonymkode: 9c034...961 3
Gjest supernova_87 Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Betalingen er ikke et tema. Hun passer barna fordi hun liker dem, og det er greit. Denne gangen er de vakter på festivalen, og skal være edru. jeg er ikke redd for at de ikke skal være i stand til å ta seg av barna i morgen tidlig. Det er respektløsheten jeg reagerer på. Anonymkode: 9c034...961 Ja, men du, da må du si fra om det da. Sånn det er nå er du/hun enkel å presse. De har gjort det før, og det gikk jo så fint. Ikke krever du/hun mer penger heller, så da har de vel funnet ut at det er enkelt å presse deg/henne. Ja, man skulle ønske verden var bedre, der det var nok at man hadde ønsket om å behandle andre rett, men det er ikke alle som ser det sånn. Enten sier du/hun fra, ellers så slutter du/hun å være barnevakt for dem. Ja, det er klart det er respektløst.
MapleSirup Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ringte en hun visste kunne ta seg av barna (meg) til foreldrene kommer hjem. Hadde ikke jeg kunnet overtatt hadde hun måttet bli. Anonymkode: 9c034...961 Godt hun er snarrådig da 3
Feyfeyhey Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #20 Skrevet 19. juni 2016 3 timer siden, MapleSirup skrev: Man er jo nødt til å bli på stedet. Man har ikke noe valg. Barnevernsvakten er ikke til dette. Om foreldrene hadde vært utsatt fo en ulykke, så er svaret det samme: Du må bli der inntil videre. Det er helt tåpelig at alternativene du presenterer er å forlate barn, eller ringe barnevernsvakten. Barnslig. Har ikke noe valg? Hva om man skal på jobb, eller har andre forpliktelser? Jeg hadde lett ringt politi eller barnevern. Ikke mitt barn, ikke mitt ansvar, men man drar selvsagt ikke fra barnet alene. Her er det ikke snakk om en ulykke heller, bare idiotforeldre som fortjener smekk på labben. Anonymkode: d6961...ed4 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå