2darlings Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Hei. Står midt i et svært krevende brudd. Vi har ikke klart å bli enige om samværsavtale ennå, så kan hende vi må ha en barnefordelingssak. Men problemet nå er ferieavviklingen. Jeg foreslo to uker sammen med meg to uker sammen med ham, en med meg og en med ham. Han godtok ikke dette og ville for enkelthetens skyld bare ha tre sammenhengende uker etter mine to første. Jeg synes dette blir for lenge for barna å være borte fra meg, i alle fall hun minste som er veldig knyttet til meg. Barna er 4 og 6 år. Hva ville dere gjort? Bare akseptere det, eller hva kan man gjøre? Vil jo ikke lage noen scene og hente dem der de er heller. Foreslo også at jeg hadde dem en helg etter to uker, men også det ble avvist. Innspill?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Da vi var hos familievernkontoret sa de at de ikke anbefaler mer enn to uker i strekk borte fra verken den ene eller den andre. Anonymkode: a09ed...764 2
2darlings Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2016 Takk. Skal ringe familievernkontoret til uken og høre deres råd, men problemet er at x neppe følger rådet. Han er veldig sta og egenrådig. Er litt hans måte, eller ingen....spørsmålet mitt er litt hva jeg kan gjøre hvis vi ikke blir enige....
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Barna har tydeligvis bodd sammen med far, de kjenner far godt og har levd hele livet sammen med far. Da hadde jeg ikke mukka på 3ukers ferie Anonymkode: 0d81d...8bb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna har tydeligvis bodd sammen med far, de kjenner far godt og har levd hele livet sammen med far. Da hadde jeg ikke mukka på 3ukers ferie Anonymkode: 0d81d...8bb Barna er små, hele situasjonen er ny for dem og de trenger å vite at både mamma og pappa er der for dem. Mor skriver også at yngste er veldig knyttet til mor. Hva er problemet med å dele opp ferien for å gjøre det enklere og best for barna? Mannen setter jo seg først. Hva du kan gjøre? Si nei, dra å hent dem. Få noen andre til å fortelle han hva det beste for barna er. Forutsigbarhet for barna er viktig, de må vite når og hvor lenge hos deg og hos far. Anonymkode: 49dea...219
2darlings Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2016 Takk for godt råd. Jeg gjør som siste skriver her: sier nei, og prøver å snakke med noen andre som også kan gi ham sine synspunkter. Sjansen er større for at han tar fornuftige beslutninger når innspill kommer fra andre enn meg.
Lyckeliten Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 Vi har stebarnet på 2 år i 18 dager i strekk i sommer og en uke på slutten av sommeren. Synes det blir mye reising, men man må jo se an barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå