Gå til innhold

Gravid 5-6 dager før eggløsning, er det mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Jeg ble gravid på slutten av mensen. Så alt er mulig! 

Anonymkode: 6bfca...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Biloba skrev:

Bare hvis du ble gravid med det forrige egget.

Mente ikke helt ordrett, i øyeblikket, men er det sjangs for graviditet ved å ha sex 5-6 dager før eggløsningen.

ts

Anonymkode: 649d2...5a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke helt ordrett, i øyeblikket, men er det sjangs for graviditet ved å ha sex 5-6 dager før eggløsningen.

ts

Ah. Ja, det er mulig, sæd kan leve akkurat så lenge, og vente på egget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eggløsningen er vel sjelden en dag bare? Har i alle fall lest at man får ei jente hvis man blir gravid noen dager før eggløsning, og får en gutt om man blir gravid under eggløsning.

Anonymkode: 3768f...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.6.2016 at 22.54, AnonymBruker skrev:

ts

Ja, hvis du tar feil av når eggløsningen blir. Men du må treffe på eggløsningen, men det tror jeg du vet. Det sikreste er å ha sex hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Ja, hvis du tar feil av når eggløsningen blir. Men du må treffe på eggløsningen, men det tror jeg du vet. Det sikreste er å ha sex hele tiden :fnise:

Hehe, ja det er jeg klar over :-) Men min syklus har vært litt rar i det siste, så det jeg lurer på om noen her inne har opplevd å regne feil, og dermed bli gravid på denne metoden. Jeg vet jo ikke nøyaktig dato EL kommer, men har brukt EL-kalkulator, og kommet fram til at jeg hadde sex i en usikker periode, så derfor lurer jeg.... 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er jeg klar over :-) Men min syklus har vært litt rar i det siste, så det jeg lurer på om noen her inne har opplevd å regne feil, og dermed bli gravid på denne metoden. Jeg vet jo ikke nøyaktig dato EL kommer, men har brukt EL-kalkulator, og kommet fram til at jeg hadde sex i en usikker periode, så derfor lurer jeg.... 

TS

Ja og ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Ja og ja :)

Ble du gravid, altså? Hvis det var det du svarte på :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du gravid, altså? Hvis det var det du svarte på :)

TS

Det stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sædceller kan leve inntil 5 døgn, så teoretisk sett kan du fint bli gravid om du har samleie 4-5 dager før EL.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt.

Hvis du vil bli gravid er det nok lurere å ha sex rundt eggløsning?

Du kan bli gravid 5-6 dager før du forventet eggløsning, hvis du har eggløsning tidligere enn du pleier.

Du kan ha sex 5-6 dager før eggløsning der en seig jævel av en sædcelle overlevde og rakk egget 5-6 dager seinere. Men det er lite sannsynlig. De er vanligvis dau hele hurven i løpet av et par døgn. 

Anonymkode: 3516e...47a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt.

Hvis du vil bli gravid er det nok lurere å ha sex rundt eggløsning?

Du kan bli gravid 5-6 dager før du forventet eggløsning, hvis du har eggløsning tidligere enn du pleier.

Du kan ha sex 5-6 dager før eggløsning der en seig jævel av en sædcelle overlevde og rakk egget 5-6 dager seinere. Men det er lite sannsynlig. De er vanligvis dau hele hurven i løpet av et par døgn. 

Anonymkode: 3516e...47a

Jeg planlegger ikke å bli gravid, det er derfor jeg lurer. fant ut at EL var nærmere enn jeg trodde ;)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...