Gå til innhold

Hvorfor sovner jeg lettere i stua/sofaen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har denne erfaringen? Legger jeg meg i sofaen i stua sovner jeg ganske fort. Legger jeg meg i senga  på rommet er det vanskeligere selv om jeg er trøtt.

Anonymkode: e04f1...be7

Skrevet

For meg er det fordi jeg er trøtt på sofaen, står opp for å gå på badet, pusse tenner, fjerne sminke, ta ut linser, ta på meg nattklær, hente litt vann, sette på alarm, plugge i lader til mobil... og da er jeg selvsagt våken igjen.

Prøver derfor å gjøre alt dette, så sitte litt foran PC'en igjen, da blir jeg trøtt med en gang.

Skrevet (endret)

Kjenner meg igjen der ja.

Men det slår aldri feil, når jeg akkurat har sovnet skal hele familien se tv samtidig, og krangler så jeg våkner igjen.

Edit to add: De krangler om hva de skal se på tv, er ellers ikke noen kranglefanter.

Aldri annet enn fred å få. :P

Så sengen blir førstevalget uansett.

Endret av Martine-1337
Skrevet

Kanskje du tenker på andre ting på sofaen, eller ikke tenker så mye fordi du bare slapper av. Men når du legger deg i senga har du liksom "offisielt" lagt deg ned for å sove, og så begynner du å tenke på ting som holder deg våken?

Skrevet

Legge ritualet gjør deg våken igjen. Siden du allerede har hatt en blund på sofaen og blitt våken nok til å bestemme deg for å gå å legge deg er du ute av en søvnfase, og det tar noe tid før neste. Alt du gjør før du går til sengs krever et visst fokus, som gjør deg mer våken. 

Prøv en gang å skippe leggeritualet, se hvordan det går. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som har denne erfaringen? Legger jeg meg i sofaen i stua sovner jeg ganske fort. Legger jeg meg i senga  på rommet er det vanskeligere selv om jeg er trøtt.

Anonymkode: e04f1...be7

Det er det mange som gjør. Grunnen er jo at du ikke er nødt til å sovne på sofaen...

F.eks. du skal bare hvile øynene litt mens du ser på tv, da er du helt avslappet - og ender kanskje opp med å sovne!

Mens på soverommet, der tenker du på at du skal sove, ja du skal jo sove... men blir stresset av tanken fordi du vet du må sove, og derfor kan du bli liggende lenge og vri deg før du endelig faller i søvn. 

Anonymkode: 2150b...cc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hjelpe å se en serie eller noe sånt i senga før du sovner. Jeg blir hvertfall trøtt av det. Føles da som jeg er i sofaen..

Elsker å sove på sofaen sjæl. Har en gedigen sofa som er så komfortabel. 

Anonymkode: 39254...8b7

Skrevet

Det er litt mer press på å få sove i sengen enn i sofaen synes jeg. Kroppen er så barnslig noen ganger, litt sånn "Nå skal jeg sove." "Nei!!! Jeg skal ihvertfall ikke sove!!! Du kan ikke tvinge meg! Ædda bædda!"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sovner lett på sofaen rett etter jobb men legger jeg meg på sofaen på kvelden fordi samboer snorker så får jeg ikke sove :P

Anonymkode: 04caf...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...