AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Har de siste 2 dagene opplevd at de i kassen slår inn feil beløp. Først var det i en klesbutikk, der måtte jeg påpeke det og det virka nesten som de allerede visste det uten å si ifra. Dagen etter på skjedde det 2 ganger på ulik tid samme dag i samme butikk. Jeg måtte påpeke det begge gangene.. Herregud.. 3 ganger på 2 dager! Er det mulig jeg virker som en person de lett kan lure? Jeg er meget smilende og medgjørlig i tonefall, og i alle tilfellene så hadde de snakket med meg før vi var i kassen. Man kan bli litt sånn paranoid! Heldigvis passer jeg godt på hva prisen er! Ellers hadde jeg vært flere 1000 kr fattigere allerede Anonymkode: 5530e...e84 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Nesten bra at det er flere enn meg som lurer og stusser på sånt... Har opplevd en butikk hvor det var gjennomgående at det var feil priser. Spesielt gjaldt det annonserte tilbud som flere ganger hadde ordinær pris i kassen plutselig... Det er greit nok at man kan gjøre feil en gang men det skjedde så ofte i løpet av en kort periode at jeg begynte å stusse på om det var en glipp eller ikke... Anonymkode: 9d41b...827 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Prisene var veldig tydelige i butikken eller på lappen de skannet i kassen. Virket som de ønsket å slå den inn til annen pris. Aner ikke hvordan mulighetene er for å gjøre det. Men må si jeg er glad jeg vet hva det jeg handler koster før jeg går i kassa. Anonymkode: 5530e...e84 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Jeg ber alltid om kassalapp og kontrollerer denne før jeg forlater butikken, uansett om det er mat, klær eller annet. Finner jeg en feil, er det som oftest fordi den ansatte rett og slett har glemt at noe er på tilbud. Pleier ihvertfall alltid å ordne seg, og som oftest sier den ansatte "Det var bra du kontrollerte det." Så lenge beløpet slås inn i kassen, er det ikke mulig at den ansatte prøver å lure unna penger, så det er nok mer en liten menneskelig svikt. Anonymkode: b7f67...00b 1
blonden Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Ser ikke hvorfor butikkansatte skulle gjøre det med vilje - jeg tror det må ha vært en feil. Hvis de slår inn for mye på kasse og du betaler med kort får jo ikke den ansatte noen av de pengene. Julia Nyland bedrev jo underslag i en klesbutikk for noen år tilbake (Bik Bok) men jeg tror det var noe kontantopplegg med venninne sine.
prt90 Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Potensielt penger rett i lomma for den som jobber på butikken det
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 25 minutter siden, prt90 skrev: Potensielt penger rett i lomma for den som jobber på butikken det Eh, nei. Ts har betalt med kort, da går ikke pengene rett i lomma på den ansatte. Og siden beløpet er slått inn på kassa vil en differanse på både kort og kontant betaling komme opp på oppgjøret. Så uansett ville ikne den ansatte ha mulighet til å putte de pengene i lomma uten at det ville blitt oppdaget. Anonymkode: 1fdcf...591 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 Blir noe paranoid å tenke at den ansatte har en baktanke med en høyere sum. Jeg har erfaring fra både detaljhandel og matvare, og det har skjedd flere ganger at kunder har betalt enten for mye eller for lite - ja. Det er ganske enkelt fordi det er feil i datasystemet som kommer fra Hovedkontoret. Det blir alltid løst om det blir oppdaget, og NEI herregud folk tar ikke pengene i egen lomme. Det er i så fall den bitte, bitte lille prosenten med tullinger som bedriver underslag. Noe av det mest slitsomme var slike 10-kroners markeder med damer i 50-årene som bare "JA HAR DU HUSKET Å SLÅ INN TILBUDET NÅ DA". Det er ikke den i kassa som "slår det inn", det kommer gjennom et gad damn datasystem. Anonymkode: aeb73...5cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå