Gå til innhold

En kompis som er veldig dårlig på sosiale medier. Rett og slett sjokkerende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme hos ham for lenge siden, og da var han veldig usikker på hvordan han skulle formulere seg, så jeg måtte nesten diktere ham. Han spurte meg, det er ikke slik at jeg tilbyr meg å hjelpe uten at han har spurt. Og så ringte han og vekket meg i dag, fordi han var usikker på hvordan han skulle reagere på en bursdagsgratulasjon. Det var en dame som hadde gratulert og lagt ved et "morsomt" bilde. Og da var han veldig usikker på om han skulle like på vanlig måte, om han skulle haha-like eller om han skulle skrive noe. Hehe. Han vekslet faktisk mellom å like på vanlig måte og å haha-like. Ulempen er at hun antagelig har fått varsel hver gang han endrer.

Ganske fascinerende at han grubler så mye på dette, men samtidig gjør han rett i å tenke litt over ting. Det er veldig mange på Facebook som kløner fælt (ikke skjønner hva de skal like, hva de skal skrive osv) og ødelegger relasjoner på den måten. Facebook er langt viktere enn det mange tror.

Vi er tre stykker som har en gruppesamtale, som først og fremst skulle brukes til å planlegge en feriereise, og der har han ene lagt ut bilder fra en tur han er på akkurat nå, han har skrevet at han ser fram til turen vår senere i sommer osv. Det er det bare jeg som har respondert på. Null og niks fra han som jeg snakker om i denne tråden. Virker som at han har null forståelse for hvordan han skal forholde seg til dette.

Vi vet at han er en kløne på Facebook, og godt er det, for jeg vet ikke om vennskapet ville overlevd hvis vi bare trodde at han er dust. Og han er vel 37-38, ikke 50+.

Anonymkode: 3cf83...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han aldri har brukt facebook, hvordan kan du forvente at han skal ha like mye innsikt i hvordan det foregår som deg? Ville du skjønt like mye om nabokona ba deg lage engelsk plumpudding?

Anonymkode: a4b10...f1b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

det kan hende kompisen din har litt dysleksi noe som lett kan gjøre han forvirret i enkelte situasjoner med ord, formuleringer og treg til og lese/forstå det han leser 

Anonymkode: 87fc7...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Bare sjarmerende at folk kløner på fakebook.

Anonymkode: ee1e7...abb

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare sjarmerende at folk kløner på fakebook.

Nope.

Anonymkode: 3cf83...f44

Skrevet

Bruker ikke Facebook jeg:/ er nesten like mye fjas der som her..

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebook er langt viktere enn det mange tror.

Hvorfor det?

Personlig hadde jeg ikke vært på facebook hadde det ikke vært for at chatten er veldig nyttig for meg i mange tilfeller..

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han aldri har brukt facebook, hvordan kan du forvente at han skal ha like mye innsikt i hvordan det foregår som deg? Ville du skjønt like mye om nabokona ba deg lage engelsk plumpudding?

De fleste har en grei peiling på hva man svarer på en bursdagshilsen uavhengig av om man er erfaren eller uerfaren på facebook. Å sammenlikne det med å lage en engelsk plumpudding blir jo helt feil.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Plaskebrus skrev:

Hvorfor det?

Personlig hadde jeg ikke vært på facebook hadde det ikke vært for at chatten er veldig nyttig for meg i mange tilfeller..

Jeg kunne ikke unngått å bruke facebook ihvertfall. I og med at vi bruker det på skolen. Inkludert lærerne. Det blir lagt ut mye viktige beskjeder, samt at grupper som samarbeider legger avtaler osv der. Så for meg er facebook viktigere enn bare å chatte og legge ut statuser :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Taklampe skrev:

Jeg kunne ikke unngått å bruke facebook ihvertfall. I og med at vi bruker det på skolen. Inkludert lærerne. Det blir lagt ut mye viktige beskjeder, samt at grupper som samarbeider legger avtaler osv der. Så for meg er facebook viktigere enn bare å chatte og legge ut statuser :)

og den kameraten er snart 40 år og du er?

Anonymkode: c3017...16a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det kan hende kompisen din har litt dysleksi noe som lett kan gjøre han forvirret i enkelte situasjoner med ord, formuleringer og treg til og lese/forstå det han leser 

Skrevet

Noen tar facebook veldig seriøst, andre dilter etter de som tar det seriøst, og siste rest bryr seg ikke mye om facebook.

Jeg er vel den som ikke bryr meg om facebook, men liker heller ikke at folk tagger meg i diverse statuser-bilder og slikt. Har blitt fortalt av ei venninne "Det må du bare legge bort, for i dagens samfunn bruker alle facebook og mange jobber vil helst ha folk som bruker SOME.." Vel...Jeg bryr meg fint lite-Og ettersom jeg har vært borti ett par gale mennesker, så ønsker jeg helst ikke å legge navnet mitt igjen på diverse bilder, nyhetskanaler osv. Det er en grunn for at profilen min er lukket, det er en grunn for at jeg knapt liker venners bilder....

Nok om meg, de som dilter etter, er vel ofte de som er usikker på hvordan man skal oppføre seg på facebook, men er kanskje de som er best på hele facebook greiene også, det å faktisk ikke drite seg ut foran venners bekjente, kollegaer osv. De som tar facebook med en klype salt og egentlig oppfører seg ganske bra, motsetning til de som tar fjesboka dønn seriøst, legger fra seg spor overalt og ellers er aktiv, har en åpen profil og hvem som helst kan gå inn på bilder å sjekke ut hvem de er. Vel, mange av de ender opp i svindelgrupper..."Bildene mine er på avveie, hva gjør jeg nå???"

Vet du hva...
Gi heller mer faen i ting som skjer rundt deg, at noen ikke kan facebook; Er ikke verdens undergang. Vi er alle forskjellige og jeg...Ønsker helst å slette meg fra hele fjesboka, fordi jeg føler ofte at jeg sitter bakerst i klasserommet og observerer en drøss med fjortiser igjen. Mer drama og dritt, skal man lete lenger etter :fnise: 

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er tre stykker som har en gruppesamtale, som først og fremst skulle brukes til å planlegge en feriereise, og der har han ene lagt ut bilder fra en tur han er på akkurat nå, han har skrevet at han ser fram til turen vår senere i sommer osv. Det er det bare jeg som har respondert på. Null og niks fra han som jeg snakker om i denne tråden. Virker som at han har null forståelse for hvordan han skal forholde seg til dette.

Vi vet at han er en kløne på Facebook, og godt er det, for jeg vet ikke om vennskapet ville overlevd hvis vi bare trodde at han er dust. Og han er vel 37-38, ikke 50+.

Forventes det svar på en slik melding, altså? Ellers er fyren enten en kløne eller en dust det ikke er verdt å være venn med? Hvis reglene for facebookbruk er så rigide, skjønner jeg hvorfor han er redd for å gi "feil" svar på en bursdagsgratulasjon.

Skjønner jeg skal prise meg lykkelig for at jeg aldri har hatt facebook. Jeg hadde blitt venneløs før jeg fikk sukk for meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du har kanskje litt for mye av ditt sosiale liv på fb, siden du poster en tråd om dette på en deilig lørdagskveld!

Anonymkode: 4b76c...fd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, DizzyRonson skrev:

Bruker ikke Facebook jeg:/ er nesten like mye fjas der som her..

:) 

Skrevet

Ryddet for kommentarer på moderering.

Minner om at spørsmål og kommentarer om modereringen skal tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller på PM til moderator.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Taklampe skrev:

De fleste har en grei peiling på hva man svarer på en bursdagshilsen uavhengig av om man er erfaren eller uerfaren på facebook. Å sammenlikne det med å lage en engelsk plumpudding blir jo helt feil.

De fleste? Mange menn har ingen peiling skal jeg si deg. Mor, tante, bestemor, søster, alle de har gjerne hatt ansvaret og mannen har hatt null med det å gjøre. Så jo, jeg syns plumpuddingen fortsatt har sin relevanse.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste? Mange menn har ingen peiling skal jeg si deg. Mor, tante, bestemor, søster, alle de har gjerne hatt ansvaret og mannen har hatt null med det å gjøre. Så jo, jeg syns plumpuddingen fortsatt har sin relevanse.

Jeg vet ikke hvor mange som vet hva en plumpudding er. Jeg har ihvertfall ingen anelse. Men tenker at de fleste har en anelse om hvordan man gir et takk for gratulasjonen. Men da er vi enige  om å være uenige :):fnise:

Anonymkode: 5e90d...f92

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor mange som vet hva en plumpudding er. Jeg har ihvertfall ingen anelse. Men tenker at de fleste har en anelse om hvordan man gir et takk for gratulasjonen. Men da er vi enige  om å være uenige :):fnise:

Anonymkode: 5e90d...f92

Den er grei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...