Gjest Snuppi Skrevet 19. juni 2016 #21 Skrevet 19. juni 2016 Som de andre skriver her handler det om hva og hvor mye du har på brødskiven som avgjør om det er sunt eller ikke. Moren ble vel overrasket over at datteren spiste mange skiver? Kjekt at hun likte ostesmørbrød, ts Moren kan gjerne lage det samme slik at datteren spiser og blir mett
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #22 Skrevet 19. juni 2016 Litt paprika i biter, og kanskje ananas også, og bytte ut ketchup med tomatpure. Er ok måltid det vel. Anonymkode: a2d37...ee5
Whoops Skrevet 19. juni 2016 #23 Skrevet 19. juni 2016 Greit at barnet er småspist, men det er ikke fryktelig mye nyttig i et ostesmørbrød som dette. En gang i blant er helt i orden, men jeg ville prøvd å introdusere litt grønt ved siden av eller oppå. En tomatskive i stedet for ketchupen (som ofte består av masse sukker og tilsetningstoffer) og tørket pizzakrydder. Paprika, litt salat ved siden av, kanskje litt rødløk, friske urter. Jeg husker at jeg ofte fikk suppe og ostesmørbrød da jeg var barn. Litt som tomatsuppe og pannekaker. En bolle med suppe med et halvt kokt egg og kanskje litt makaroni og et ostesmørbrød etterpå. Styr unna saltbombene fra pose, supper er raskt å lage fra bunnen av. Litt av poenget mitt er at barn må lære seg å smake på og like forskjellige ting, selv om de er småspiste.
skruf Skrevet 19. juni 2016 #24 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, Raspberrypai skrev: Jeg forstår at man er glad i barna sine og vil det beste for dem. Men når man nærest er redd for å gi barna noe som er usunt så har helsefanatikken gått for lang. Jeg skal ikke dømme noen, men får et inntrykk av at en del foreldre tvinger sin overhysteriske helsefanatikk over ungene. Har også et inntrykk av at det ofte er de som er mest sykelig opptatte av hva som er sunt og spise gjør dette for og kompensere for andre områder hvor de ikke strekker til, eller pga. dårlig selvbilde. Man er nesten redd for hva andre skulle tenke og mene om man gir barna sine loff, juice for det er det jo sukker i, smør er fetende, og ikke snakk om godteri og kake. Dette hysteriet har gått for langt spør du meg. Når jeg var liten så gikk jeg ikke rundt og tenkte på hva som var sunt. Jeg fikk spise akuratt det jeg ville, med måte så klart, men jeg har klart meg fint. La barn være barn. Å diskutere hvor ofte ostesmørbrød er greit, og om det er "sunt nok" blir for dumt. La barn være barn, la de spise det som gir dem best matlyst, og på godt norsk "drit i" hva andre måtte tenke om hvordan du fostrer barna dine. De er bare barn en gang, og da skal de ikke måtte bli nedlasset med hva som er sunt, hva som er greit, ikke greit. Det kan barna selv ta stilling til når de blir gamle nok. Sikkert endel ung mødre som vil rase mot meg nå, kalle meg uansvarlig. Men nå er det ikke slik at man skal leve livet sitt gjennom sine barn. Så klart man skal passe på den, men barn må da få lov til og spise det de vil uten at foreldre skal bli bebreidet for hva de forer ungene med. Sier meg helt enig i innlegget ditt Raspberrypai! Sunnhetshysteriet har tatt helt overhånd.
♥Missy♥ Skrevet 19. juni 2016 #25 Skrevet 19. juni 2016 Min variant for en som ikke er så glad i brød er fullkornsbrød, gjerne lavkarbo uten så mye fett, mager hvitost og skinke, og ketchup uten sukker:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå