AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Jeg jobber i en omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg er 24 år, har bachelor i psykologi og 5,5-6 års ansiennitet. Jeg tjener 148kr timen. Jeg synes dette er lite i forhold til hva jeg har fått hos andre arbeidsgivere. Anonymkode: f5475...4e1
Chizue Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Det hørtes lite ut, mtp at du har utdannelse og har jobbet med dette ei stund... Er du organisert? Er det kommunal eller privateid omsorgsbolig?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 2 minutter siden, Chibi skrev: Det hørtes lite ut, mtp at du har utdannelse og har jobbet med dette ei stund... Er du organisert? Er det kommunal eller privateid omsorgsbolig? Er medlem i fagforbundet. Det er kommunal omsorgsbolig. Var for 4 år siden ansatt i kommunal omsorgsbolig for eldre med psykiske lidelser i Tromsø og tjente da 158kr timen og da hadde jeg bare 2 års ansiennitet og ingen bachelor i psykologi Anonymkode: f5475...4e1
Chizue Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Ok. Ta en prat med sjefen din, det kan godt hende du ligger på feil lønnstrinn. Det er surt og kjipt å spørre om lønna si, men det er også viktig for å få det man har rett på. Det kan hende de mangler papirer, vitnemål osv for å kunne gi deg den lønna du skal ha. Men det skader jo ikke å spørre arbeidsgiver... Men spør forsiktig.
asterix Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 En bachelor i psykologi er vel ikke noen kvalifikasjon for jobb i bolig for psykisk utviklingshemmede? Du er vel da antagelig ansatt som ufaglært? Men vet du ikke selv hva du er ansatt som og hva tariffen sier om din stillingskategori?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Du bør be om å bli ansatt som miljøterapeut, da vil du få rett lønn mtp kvalifikasjoner. Nå er du ansatt i en assistent/fagarbeiderstilling og dermed lønnet deretter. Anonymkode: de8d5...e86
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Ja det er lite. Jeg er like gammel som deg, har 5 år ansiennitet, jobber med akkurat det samme i kommunen, har ikke utdanning utover 2 år på vgs og går også under assistent. Jeg har 157 kr i timen. Anonymkode: d33c2...009
tørkestativ Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Normal lønn hvis du er ansatt som assistent.. hvis utdanningen din er relevant for stillingen bør du få en annen stillingsbeskrivelse. Da stiger du også i lønn. jeg er helsefagarbeider men er ansatt som miljøarbeider. Har 188 kr i timen. 3 års annsienitet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå