Copy Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Hei. Vi har kjøpt hus og fått stor hage og innkjørsel. Nå planlegger jeg til jul og har lyst til å pynte litt ute også. Noen som har noen gode ideer?
kitty Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 jeg syns helt enkel juletrebelysning på et tre i hagen er veldig fint. Er ikke så glad i de store "amerikanske" tilstander med masse pynt. en sånn trejulenisse på trammen med en parafinlampe er jo også søtt.
Arwen Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 Noen i nabolaget her tar den helt ut Hagen er full av plastnisser og sånne flate trenisser med lykt, en bronsestatue som jeg tror er ett rådyr, masse høyballer overalt, lysslynger rundt verandarekkverket og en fryktelig skummel nisse i full størrelse Det ser helt vanvittig ut. Er forøvrig enig med Kitty. Liker også lys på et enkelt tre
Gjest Madden Skrevet 3. november 2004 #4 Skrevet 3. november 2004 Kanskje noen fakler strategisk plassert v/spesielle anledninger...ellers er jeg veldig enig med de andre to...enkel belysning...ikke noe voldsomt!
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #5 Skrevet 3. november 2004 enig med dere. Det er ikke amerikanske tilstander jeg ønsker meg. Mer et koselig norskt julehus. Vil at det skal synes på utsiden at det er jul også, men ikke med fargede lys og plastikknisser over alt Men f.eks om noen har sett noe koselig hos naboen eller noe. Der vi bodde før er det et hus hvert år som er så utrolig koselig. Skikkelig julehus. Den beste ideen derfra er to store krukker med tuja på hver side av trappa som er pyntet med en stor rød sløyfe nederst.
Gjest Madden Skrevet 3. november 2004 #6 Skrevet 3. november 2004 tuja er også skikkelig fint å pynte med sånne bittesmå lys i kjede! Det bruker vi å gjøre!
AnnKristn Skrevet 4. november 2004 #7 Skrevet 4. november 2004 Vi har juletre med lys ute. Også pleier jeg og sette opp to julebukker av halm på trammen. Gubben er glad i lys, så han insisterte på lysslynge rundt "åpningene" på gangen. Var litt skeptisk til det, men det fikk inngangen vår til å virke lun og koselig, så det kommer nok opp i år også. Ellers så har vi julenek med rødt bånd rundt. Og en krans på døra. AnnKristn
nessi Skrevet 4. november 2004 #8 Skrevet 4. november 2004 Vi har lys på et tre i hagen, har en parafinlykt hengende ved inngangen som vi tenner når vi venter besøk, tenner som regel fakler og setter i innkjørselen når vi venter besøk, julenek med rødebånd på hver side av garasjen, juledekorasjon av granbar på utgangsdøra og granbar med litt pynt på noen søyler ved kjellernedgangen. Liker ikke "amerikansk" pynting med lys.
maiia Skrevet 4. november 2004 #9 Skrevet 4. november 2004 Vi har en tuja på hver side av inngangen med lys, krans på døra og fakler som vi tenner når vi får besøk. Har en amerikansk nabo, og der pyntes det med lyspærer og stæsj i alle regnbuens farger. Pent er det ikke, men det lyser i hvertfall opp hele nabolaget!
Askepott Skrevet 4. november 2004 #10 Skrevet 4. november 2004 Fuglenek med rødt bånd, og søte små dompapper på hver side av døra. En busk med små lys på. Og en krans.
Arkana Skrevet 4. november 2004 #11 Skrevet 4. november 2004 jeg syns helt enkel juletrebelysning på et tre i hagen er veldig fint. Er ikke så glad i de store "amerikanske" tilstander med masse pynt. Helt enig. I tillegg pleier vi å ha fakler ute julaften, 1. juledag og nyttårsaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå