Gjest Ninakanin Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Hei! Nettopp fått min første sekk med olivers hundemat på døra (er helt sinnsykt bra service!!), og så lurer jeg på hvor mye 100g med senior/diet-foret er? Jeg har ikke kjøkkenvekt... Jeg har et sånn målebeger fra specific, men jeg kan jo ikke bruke det vel? For der er det jo forskjellige høyder (målestreken) på specific sine forskjellige for-typer (diet, unghund, senior, aktiv osv), så: Hvor mye er ca 100gr med olivers diet/senior-for? Hunden min ble helt gal av glede, hoppet og danset rundt for-beholderen når jeg fyllte den opp, og når jeg bomma litt og helte litt utenfor, så heeev han maten i seg! Han som alltid har det å spise som et stort prosjekt..man må stirre leeenge på maten og sukke og stønne for man spiser, skjønner du! Når han hadde fått kveldsen sin så sprang han inn i stua og "pusset snuten" som om han skulle fått leverpostei eller noe annet godt oppi matskåla.. Tomlene opp for olivers!
Gjest Lilleulv Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 Nemi er også kjempegladi Oliver's!! Nemi skal ha 125 gram 2 ganger daglig. Hun veier ca 16 kg.
Gjest Ninakanin Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 Nemi, er det hun som er portugisisk vannhund..? Men ja, Olivers har jo en tabell med hvor mange gram en hund skal maximalt ha hver dag på hjemmesiden sin. Men jeg lurer på om hundre gram senior för er en dl., eller en og en halv, osv...
Gjest Lilleulv Skrevet 4. november 2004 #4 Skrevet 4. november 2004 Nemi, er det hun som er portugisisk vannhund..? Det er hun ja Men ja, Olivers har jo en tabell med hvor mange gram en hund skal maximalt ha hver dag på hjemmesiden sin. Men jeg lurer på om hundre gram senior för er en dl., eller en og en halv, osv... Off, det der kunne jeg en gang. *4 og dele på et eller annet Sorry, husker ikke :-? Men tror jeg skal ha det skrevet ned et sted. skal kikke etter det.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 4. november 2004 #5 Skrevet 4. november 2004 Noen som bruker foret og som har vekt kan jo måle opp 100 gram og se hvor mange dl det blir? Kan da ikke være så vanskelig... Leyla
Gjest Revenka Skrevet 4. november 2004 #6 Skrevet 4. november 2004 100 g = 2 dl med Olivers. Sjekket akkurat
Gjest Ninakanin Skrevet 4. november 2004 #7 Skrevet 4. november 2004 tusen takk!! Gjelder det alle fortypene? To dl på hundre gram... tror min skal ha 4 dl til dagen da, for 260g er max menge i døgnet når idealvekta er 20kg, for min hund bør helst veie rundt nitten... Vet dette er lite for en setter :o , men han er liten og spe av vekst, og må ikke legge på seg nå som han begynner å bli gammel!! (han har middels/kraftig hd i tillegg..)
LaToya Skrevet 4. november 2004 #8 Skrevet 4. november 2004 Jeg bruker det målebegret jeg har og gir hva jeg tror passer hunden. Jeg leser aldri bak på sekken og forer etter hvordan hunden ser ut. På min hund som veier 17kg får hun et beger om dagen. ( sånn ca ). Så regulerer jeg litt underveis ..... For etter hunden din og ikke sekken sier ! Sekken er jo bare veiledende ..... Har byttet for 3 ganger og foret med samme mengde uten at det skjedde store forandringer, så jeg ville fortsatt med det. Blir hunden tynn så plusser du på og vice versa.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 5. november 2004 #9 Skrevet 5. november 2004 tusen takk!! Gjelder det alle fortypene? To dl på hundre gram... tror min skal ha 4 dl til dagen da, for 260g er max menge i døgnet når idealvekta er 20kg, for min hund bør helst veie rundt nitten... Vet dette er lite for en setter :o , men han er liten og spe av vekst, og må ikke legge på seg nå som han begynner å bli gammel!! (han har middels/kraftig hd i tillegg..) Forstår jeg det rett når du har gått over til senior til hunden din? Hvor gammel er den? Jeg har blandingshannhund som blir ni år, og dyrlegen sa når jeg spurte at dersom han er like aktiv som før, trengte jeg ikke gå over på senior. Jeg må vel kunne stole på dyrlegen? Hun ser jo hvordan hunden er, og han er ikke overvektig, men like aktiv som alltid. Samtidig vil jeg jo hundens beste, og lurte plutselig på om han hadde hatt det best på senior-for etterhvert... :klø: Leyla
Gjest Ninakanin Skrevet 5. november 2004 #10 Skrevet 5. november 2004 Min hund har gått på senior siden han var syv! Han har aldri vært spesielt aktiv, og har middels kraftig hd på begge beina, så det er kanskje derfor dyrlegen min anbefalte å gå over til senior da han ble syv. Men det er ikke bare aktiviteten som betyr noe når man går over til senior, vil jeg tro. Det er jo også mindre av de forskjellige mineralene og tingene som kan skape problemer med nyrer og lever på gamle hunder... Selvfølgelig skal man jo stole på dyrlegen sin, men jeg personlig hadde iallefall gått over til senior om hunden var ni... Men jeg har nettopp skiftet fra et billig-for som foreldrene mine har brukt, til olivers. Når min lille godklump bor hos meg skal han få det aller beste!! De har tatt seg av ham de siste året siden jeg har flyttet for å studere Men nå har han altså flyttet etter, hehe, og vil ta EKSTRA godt vare på ham!!
Gjest Lilleulv Skrevet 5. november 2004 #11 Skrevet 5. november 2004 Nå fant jeg det... gram/65 = desiliter
Gjest Xavia Skrevet 5. november 2004 #12 Skrevet 5. november 2004 Hei! Nettopp fått min første sekk med olivers hundemat på døra (er helt sinnsykt bra service!!), Tomlene opp for olivers! Har du noe nettside til Olivers? Kan man feks bestille på nettet?
Gjest Lilleulv Skrevet 5. november 2004 #13 Skrevet 5. november 2004 Har du noe nettside til Olivers? Kan man feks bestille på nettet? www.olivers.no Anbefales av Nemi også! og i dag var hun med på olivers-butikken og fikk regnfrakk! :D
Gjest Ninakanin Skrevet 5. november 2004 #14 Skrevet 5. november 2004 Anbefales av Nemi også! og i dag var hun med på olivers-butikken og fikk regnfrakk! :D Er ikke hun VANNhund..?
Gjest Ninakanin Skrevet 5. november 2004 #15 Skrevet 5. november 2004 Nå fant jeg det... gram/65 = desiliter Men her et annet sted i tråden er det noen som sier at 2 dl er 100 gram... men hvis 65gram er 1 dl, må jo 2 dl bli 130... Vanskeliiiiig! Menmen, jeg finner nok ut av det
Gjest Bhsiltsk Skrevet 6. november 2004 #16 Skrevet 6. november 2004 Min hund har gått på senior siden han var syv! Han har aldri vært spesielt aktiv, og har middels kraftig hd på begge beina, så det er kanskje derfor dyrlegen min anbefalte å gå over til senior da han ble syv. Men det er ikke bare aktiviteten som betyr noe når man går over til senior, vil jeg tro. Det er jo også mindre av de forskjellige mineralene og tingene som kan skape problemer med nyrer og lever på gamle hunder... Selvfølgelig skal man jo stole på dyrlegen sin, men jeg personlig hadde iallefall gått over til senior om hunden var ni... Hunden min har også middels HD på begge hofter, og for mange herrens år siden ble han med i NVH sitt prosjekt med gullkorn i akupunkturpunkter i hoftene. Før han fikk implantert gull i hoftene var han stiv og støl og gråt da han reiste seg, og etter gullet gikk det knapt en måned før han var 100% god igjen. Siden den gang har han ikke hatt synlige smerter av HD'en, og selv nå når han er snart ni, merkes det ikke på ham at han har det. Ved neste dyrlegebesøk skal jeg spørre igjen om senior-foret. Leyla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå