Gå til innhold

Et minutt og 60 sekunder er egentlig ikke det samme??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trykker på mikrobølgeovnen på 60 sekunder så varer den i 60 sekunder (som altså er 1 minutt).

Og hvis du trykker på 1 minutt så varer den i 1 minutt (eller 60 sekunder)

Så hvis du plusser 1 minutt + 1 minutt = 2 minutter (ikke sant?), så det betyr at mikrobølgeovnen vil være på i 2 minutter.

MEN, hvis du plusser 60 sekunder + 60 sekunder så blir det 1 minutt og 20 sekunder? Selv om 60 sekunder er et minutt.

Så det jeg lurer på er: Hvordan kan 1 minutt + 1 minutt = 2 minutter, men 60 sekunder + 60 sekunder = bare 1 minutt og 20 sekunder?

Anonymkode: f20a1...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi 60+60=120?

• Liker 3
Skrevet

Innså nå at jeg leste feil. Det skal jo ikke så 1 min og 20 sek. Er du sikker på at det ikke står 120 sekunder?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står 1 min og 20 sek så er mikroen din dessverre tilbakestående! Det skal da stå 120 sek.

Hjerneskaden til mikroen din bør utredes nærmere!

Anonymkode: b733f...d4b

• Liker 9
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
AnonymBruker
Skrevet

TS trenger to ting.

Et kurs i matematikk og en ny mikrobølgeovn. 

Anonymkode: 697e9...0f4

• Liker 4
Skrevet

Om det du sier om ovnen er riktig, ville jeg nesten bedt on en ny ovn. Om ingeniørene bak ovnen, ikke vet at 120 sekunder er 2 minutter, går det jo alltid an å dumpe til barneskolen.

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hva skjer hvis du tar 80 sek? 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

60+60 sek blir jo ikke 1 min 20 sek. En kan heller si det sånn at det da blir 1 min 60 sek, som jo er det samme som 2 min. 

Tror ovnen din er litt feil, eller så har du lest feil. Sikker på at det ikke står 120 sek?

Anonymkode: 682da...63f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva jeg tror? Jeg tror du driver og plusser i ditt eget forvirrede hodet, ergo blir det feil. For jeg tror ikke noe på at mikroen din har en pluss-funksjon hvor man legger inn to tider. Du bare TENKER at 60 sekunder + 60 sekunder = 120 sekunder som du, i ditt hode tror er 1 minutt og 20 sekunder. 

Men det er jo bra at mikrobølgeovnen din hjalp deg med å avdekke store hull i mattekunnskapene dine. 

Time to hit the books, siste!

Anonymkode: bcc4b...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...