2shy Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #21 Skrevet 19. juni 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har både en fra bamix og en fra braun, og jeg foretrekker egentlig den fra braun. Mest fordi jeg liker å kunne ta av "skaftet" fra den delen man holder slik man kan få vasket den skikkelig. Bamixen kan jo bare skylles, og tar man det ikke med en gang blir det et helvete. Min Anonymkode: 66913...4cf Ja jeg liker også å kunne ta av skaftet, det er så himla praktisk og lettvint. Så man kan overhodet ikke ta av skaftet på bamixen, bare skifte blader nederst? Tenker kanskje det er en vanesak, vet ikke. Jeg har jo denne høyhastighetsblenderen (ala vitamix) som rocker kjøkkenet mitt, så jeg kommer hovedsakelig å bruke stavmikser til dip, sauser, og farser/deiger (burger). Men det er jo såklart topp å ha allsidige muligheter med en stavmikser, slik jeg skjønner man har med en bamix 18 timer siden, Coolaid skrev: Jeg bruker aldri blender. Og nei, ikke alltid at dyrt er alltid det samme som kvalitet. Noen ganger er det sånn, andre ikke. Kitchenaid selges mye på grunn av design. Og ja, kjør på med 200w Dro innom og prøveholdt bamix i går, og jeg syns egentlig ikke den var så god å holde i. Jeg har veldig små hender, og føler helt klart at det er lettere å holde rundt stamiksere med glattere og rundere skaft. Men det er kanskje en vanesak? Er det stor forskjell på 180w og 200w?
Gjest Coolaid Skrevet 19. juni 2016 #22 Skrevet 19. juni 2016 13 minutter siden, 2shy skrev: Ja jeg liker også å kunne ta av skaftet, det er så himla praktisk og lettvint. Så man kan overhodet ikke ta av skaftet på bamixen, bare skifte blader nederst? Tenker kanskje det er en vanesak, vet ikke. Jeg har jo denne høyhastighetsblenderen (ala vitamix) som rocker kjøkkenet mitt, så jeg kommer hovedsakelig å bruke stavmikser til dip, sauser, og farser/deiger (burger). Men det er jo såklart topp å ha allsidige muligheter med en stavmikser, slik jeg skjønner man har med en bamix Dro innom og prøveholdt bamix i går, og jeg syns egentlig ikke den var så god å holde i. Jeg har veldig små hender, og føler helt klart at det er lettere å holde rundt stamiksere med glattere og rundere skaft. Men det er kanskje en vanesak? Er det stor forskjell på 180w og 200w? Min kone har små hender og bamix fungere kjempebra for henne...(det var hun som kom hjem med den.....) Tror det er en vanesak.:)
2shy Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #23 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, Coolaid skrev: Min kone har små hender og bamix fungere kjempebra for henne...(det var hun som kom hjem med den.....) Tror det er en vanesak.:) Hm, jeg får tenke litt på det. Ser bakeren og kokken kjører tilbud nå
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #24 Skrevet 19. juni 2016 Jeg kjøpte Bamix pga sjefen min klarte ikke å forklare HVOR fornøyd hun var med sin, jeg MÅTTE rett og slett bare prøve den (jobbet i butikk som solgte de). Jeg var IKKE fornøyd. Den klarte ikke å knuse frosne bær f.eks. Og jeg skulle bruke den til å lage smoothie med (var det jeg brukte den mest til). Var ikke noe futt i den rett og slett. Endte med at jeg solgte den videre og fikk meg en fra Braun jeg er strålende fornøyd med og bruker hele tiden Anonymkode: 2cf8d...544
2shy Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #25 Skrevet 19. juni 2016 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte Bamix pga sjefen min klarte ikke å forklare HVOR fornøyd hun var med sin, jeg MÅTTE rett og slett bare prøve den (jobbet i butikk som solgte de). Jeg var IKKE fornøyd. Den klarte ikke å knuse frosne bær f.eks. Og jeg skulle bruke den til å lage smoothie med (var det jeg brukte den mest til). Var ikke noe futt i den rett og slett. Endte med at jeg solgte den videre og fikk meg en fra Braun jeg er strålende fornøyd med og bruker hele tiden Anonymkode: 2cf8d...544 Hvor mange watt hadde du på bamix´en da? Kan det være at du ikke brukte riktig blad? Endret 19. juni 2016 av 2shy
PhilosopherSe7en Skrevet 5. september 2016 #26 Skrevet 5. september 2016 Folk fortsatt fornøyd med Bamix? Blir ikke enig med meg selv om hvilke av disse to jeg skal velge. Bamix Bosch
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #27 Skrevet 5. september 2016 Jeg har selv en (gammel) fra Braun som jeg elsker, men svigers har Bamix på hytta som jeg bruker når jeg lager mat der - og den liker jeg absolutt ikke! Den er tung, vond å holde i, og når jeg lager suppe spruter den ned hele kjøkkenet uansett hvilket blad jeg prøver meg frem med. Foretrekker faktisk vakuumet som min Braun lager, det er jo bare å pause den før man tar den opp? Synes heller ikke suppa blir helt glatt med Bamixen. I tillegg er bladene litt harde å skifte, noe jeg synes er litt skummelt. Mulig det bare er en vanesak? Anonymkode: 598ae...131
2shy Skrevet 5. september 2016 Forfatter #28 Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, PhilosopherSe7en skrev: Folk fortsatt fornøyd med Bamix? Blir ikke enig med meg selv om hvilke av disse to jeg skal velge. Bamix Bosch Jeg har bare brukt bamix´en min èn gang, og var ikke fornøyd. Angrer egentlig på at jeg ikke leverte den tilbake på åpent kjøp, forstår ikke hva alt hypet er. Men det er godt mulig den er god på andre ting (som jeg ikke trenger den til) altså. Jeg regner med at jeg selger den og heller kjøper en budsjettmodell som heller må byttes ut litt oftere
PhilosopherSe7en Skrevet 5. september 2016 #29 Skrevet 5. september 2016 20 minutter siden, 2shy skrev: Jeg har bare brukt bamix´en min èn gang, og var ikke fornøyd. Angrer egentlig på at jeg ikke leverte den tilbake på åpent kjøp, forstår ikke hva alt hypet er. Men det er godt mulig den er god på andre ting (som jeg ikke trenger den til) altså. Jeg regner med at jeg selger den og heller kjøper en budsjettmodell som heller må byttes ut litt oftere Hva du brukte den til, og hvilken modell kjøpte du? Er skikkelig usikker på om jeg skal gå for Bamix eller ikke. Stort sett er jo folk fornøyd med den, men så kommer slike innspill som de to over her som straks gjør meg usikker. Føler det er blitt litt "mote" å skryte av Bamix, og når en gjerne har brukt 2000 kroner så er ofte terskelen for å si noe negativt om produktet en kjøpte høyere enn om en kjøper noe til 500. Ingen liker å innrømme et dårlig kjøp. 1
2shy Skrevet 5. september 2016 Forfatter #30 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, PhilosopherSe7en skrev: Hva du brukte den til, og hvilken modell kjøpte du? Er skikkelig usikker på om jeg skal gå for Bamix eller ikke. Stort sett er jo folk fornøyd med den, men så kommer slike innspill som de to over her som straks gjør meg usikker. Føler det er blitt litt "mote" å skryte av Bamix, og når en gjerne har brukt 2000 kroner så er ofte terskelen for å si noe negativt om produktet en kjøpte høyere enn om en kjøper noe til 500. Ingen liker å innrømme et dårlig kjøp. Jeg kjøpte den med 200W mener jeg, hele pakken kostet 2700 eller noe sånt Expert. Brukte den til å lage vegetarburger-røre, som den hovedsakelig var ment til. Min forrige Philips som kostet 300 kr var mye lettere å jobbe med, og blandet så mye bedre. Kjøpte den fordi jeg lot meg overtale av gode skussmål fra andre, men jeg er ikke imponert. Altså, til mitt bruk, så har den bare irritert meg istedet for å glede meg. Men når man ser Gordon Ramsay lage majones fra bunnen på 10 sekunder med bamix´en, så er det lett å la seg friste. Jeg kan jo alltids ta den frem den ene gangen jeg fikk lyst til å lage majones
PhilosopherSe7en Skrevet 5. september 2016 #31 Skrevet 5. september 2016 1 time siden, 2shy skrev: Jeg kjøpte den med 200W mener jeg, hele pakken kostet 2700 eller noe sånt Expert. Brukte den til å lage vegetarburger-røre, som den hovedsakelig var ment til. Min forrige Philips som kostet 300 kr var mye lettere å jobbe med, og blandet så mye bedre. Kjøpte den fordi jeg lot meg overtale av gode skussmål fra andre, men jeg er ikke imponert. Altså, til mitt bruk, så har den bare irritert meg istedet for å glede meg. Men når man ser Gordon Ramsay lage majones fra bunnen på 10 sekunder med bamix´en, så er det lett å la seg friste. Jeg kan jo alltids ta den frem den ene gangen jeg fikk lyst til å lage majones Kanskje det er den pakken jeg nå vurderer å kjøpe meg da. Slik med kutter, hakker og en hel haug med ekstrautstyr? Du kan jo selge den til meg da. Send meg en PM i så fall så kan vi ta det derfra.
2shy Skrevet 5. september 2016 Forfatter #32 Skrevet 5. september 2016 5 timer siden, PhilosopherSe7en skrev: Kanskje det er den pakken jeg nå vurderer å kjøpe meg da. Slik med kutter, hakker og en hel haug med ekstrautstyr? Du kan jo selge den til meg da. Send meg en PM i så fall så kan vi ta det derfra. Det er "storpakken" ja. Jeg skal teste den ut litt til før jeg bestemmer meg, skal si ifra hvis jeg vil kvitte meg med den
PhilosopherSe7en Skrevet 8. september 2016 #33 Skrevet 8. september 2016 Gikk for en slik en selv, så gjenstår det å se om jeg blir fornøyd eller om den ryker med tap på finn om noen uker. Valgte pakken med det meste av utstyr, inkludert Slicesy som jeg er veldig spent på.
2shy Skrevet 12. september 2016 Forfatter #34 Skrevet 12. september 2016 Den 8. september 2016 at 21.29, PhilosopherSe7en skrev: Gikk for en slik en selv, så gjenstår det å se om jeg blir fornøyd eller om den ryker med tap på finn om noen uker. Valgte pakken med det meste av utstyr, inkludert Slicesy som jeg er veldig spent på. Kan du ikke levere tilbake på åpent kjøp, eller kjøpte du på nett?
PhilosopherSe7en Skrevet 12. september 2016 #35 Skrevet 12. september 2016 Jo jeg har jo angrerett, så er jo ikke noe problem. Håper nå at jeg blir fornøyd så det ikke er noe tema. Alt jeg har sett av videoer av den i bruk tyder jo på at den skal være ett bra kjøp, men det trenger jo ikke å bety noe for mitt vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #36 Skrevet 1. august 2017 På 12.9.2016 den 20.36, PhilosopherSe7en skrev: Jo jeg har jo angrerett, så er jo ikke noe problem. Håper nå at jeg blir fornøyd så det ikke er noe tema. Alt jeg har sett av videoer av den i bruk tyder jo på at den skal være ett bra kjøp, men det trenger jo ikke å bety noe for mitt vedkommende. Nå har det snart gått ett års tid, ble du fornød med Bamixen din? 😀 Anonymkode: 8bb55...5a8
Gjøksuppe Skrevet 1. august 2017 #37 Skrevet 1. august 2017 Barmix er bra, men om du vil ha noe litt kvassere kjøp robot-coupe
Gjest hva som helst Skrevet 2. august 2017 #38 Skrevet 2. august 2017 På 5.9.2016 den 11.12, PhilosopherSe7en skrev: Folk fortsatt fornøyd med Bamix? Blir ikke enig med meg selv om hvilke av disse to jeg skal velge. Bamix Bosch Jeg har Bamix, og min kamerat har det Bosch-settet. Begge to er helt suverene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå