2shy Skrevet 18. juni 2016 #1 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg skal kjøpe ny stavmikser, og hører mange skryter av Bamix. Men er det virkelig så bra som de skal ha det til, er det verdt pengene? Bruker stavmikser ofte nok, men har en høyhastighetsblender som gjør mye av jobben på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Del Skrevet 18. juni 2016 Bamix er helt suveren. Du kommer langt med en av de rimelige modellene til rundt 1500 Anonymkode: 2a20c...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bamix er helt suveren. Du kommer langt med en av de rimelige modellene til rundt 1500 Anonymkode: 2a20c...234 Hva er det som gjør den så suveren egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 18. juni 2016 #4 Del Skrevet 18. juni 2016 Bamix <3 Den kan knuse frosne ting og nøtter for eksempel, det ville de fleste andre blitt ødelagte av. Den er kraftig og robust, ser ikke for meg hva jeg kunne gjort for å ødelegge den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Del Skrevet 18. juni 2016 Finn den omlag ett år gamle svenske testen på stavmixere og se hvordan de ulike kom ut i den testen. Mange stavmixere "lekker" produkter fra staven og til maten slik at vi spiser ting som ikke er bra for oss. Mange tror at dersom de kjøper mixer med stålstav så unngår de problemet. Men også stålet kan være behandlet med produkter som "lekker" til maten. Jeg er forøvrig godt fornøyd med min Braun med vips, hakker m.m. som tilleggsutstyr. Anonymkode: 8c4e8...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn den omlag ett år gamle svenske testen på stavmixere og se hvordan de ulike kom ut i den testen. Mange stavmixere "lekker" produkter fra staven og til maten slik at vi spiser ting som ikke er bra for oss. Mange tror at dersom de kjøper mixer med stålstav så unngår de problemet. Men også stålet kan være behandlet med produkter som "lekker" til maten. Jeg er forøvrig godt fornøyd med min Braun med vips, hakker m.m. som tilleggsutstyr. Anonymkode: 8c4e8...a01 Har lest den og fått det med meg. Det er egentlig ikke trygt å lage mat, fordi de vil nok oppdage at de stoffene finnes i blendere også. Dusjforheng inneholder også giftige stoffer Men nå er jo ikke Bamix nevnt i den testen, og det er helt umulig å vite hvilke som skulle lekke/ikke lekke av de som er på markedet i dag. Endret 18. juni 2016 av 2shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherry blossomed. gone. Skrevet 18. juni 2016 #7 Del Skrevet 18. juni 2016 Bamix er best fordi motoren er så mye bedre, har hørt at kokker bruker de og lar de stå og gå lenge av gangen, slik man ikke kan gjøre med de andre typene. Bruker den mest til supper og pureer og stapper selv. Veldig fornøyd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Del Skrevet 18. juni 2016 30 minutter siden, 2shy skrev: Hva er det som gjør den så suveren egentlig? I tillegg til alt som allerede er nevnt i tråden, så er Bamix suveren fordi den lager ikke vakum slik mange andre stavmiksere. Dermed slipper du at det "fyker" rundt når du pisker krem, lager supper osv. Anonymkode: 2a20c...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 18. juni 2016 #9 Del Skrevet 18. juni 2016 Ja mange andre stavmiksere blir glovarme om man bruker dem lenge av gangen. Har aldri opplevd at bamixen blir ubehagelig varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 18. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til alt som allerede er nevnt i tråden, så er Bamix suveren fordi den lager ikke vakum slik mange andre stavmiksere. Dermed slipper du at det "fyker" rundt når du pisker krem, lager supper osv. Anonymkode: 2a20c...234 Aha, skjønner Nå bruker jeg egentlig blenderen til det meste (også til suppe), så jeg vil hovedsakelig kun bruke stavmikseren til dip (hummus, guakamole, etc), og en del vegetarfarser (til burgere). Er den god på sånne ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherry blossomed. gone. Skrevet 18. juni 2016 #11 Del Skrevet 18. juni 2016 6 minutter siden, 2shy skrev: Aha, skjønner Nå bruker jeg egentlig blenderen til det meste (også til suppe), så jeg vil hovedsakelig kun bruke stavmikseren til dip (hummus, guakamole, etc), og en del vegetarfarser (til burgere). Er den god på sånne ting? Jeg bruker blender og kremvisp ved siden av selv, men vil tro den er super til det du nevner. Den kommer jo med et grovt blad og et finere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #12 Del Skrevet 18. juni 2016 9 minutter siden, 2shy skrev: Aha, skjønner Nå bruker jeg egentlig blenderen til det meste (også til suppe), så jeg vil hovedsakelig kun bruke stavmikseren til dip (hummus, guakamole, etc), og en del vegetarfarser (til burgere). Er den god på sånne ting? Den er kjempegod til supper også....bruker bare Bamixen Anonymkode: 2a20c...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 18. juni 2016 #13 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, 2shy skrev: Jeg skal kjøpe ny stavmikser, og hører mange skryter av Bamix. Men er det virkelig så bra som de skal ha det til, er det verdt pengene? Bruker stavmikser ofte nok, men har en høyhastighetsblender som gjør mye av jobben på kjøkkenet. Jeg bruker den. Det finnes vel ikke et bedre kjøp. Ungene dine kan arve den. (Det samme gjelder forøvrig kjøkkenmaskinen Ankarsrum Assistent). Poenget er at man betaler litt mer men kvaliteten er verdt det. Er nok bortskjemt siden kona har jobbet med disse tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, cherry blossomed. gone. skrev: Jeg bruker blender og kremvisp ved siden av selv, men vil tro den er super til det du nevner. Den kommer jo med et grovt blad og et finere. Er det lett å skifte blad på den? Jeg kan jo såklart shoppe på Expert hvor de har åpent kjøp 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den er kjempegod til supper også....bruker bare Bamixen Anonymkode: 2a20c...234 Trenger den ikke til supper som sagt, men er jo bonus så klart. Har høyhastighetsblender som gjør de fleste oppgaver, så spørsmålet er litt om jeg da trenger en rolls royce stavmikser i tillegg 23 minutter siden, Coolaid skrev: Jeg bruker den. Det finnes vel ikke et bedre kjøp. Ungene dine kan arve den. (Det samme gjelder forøvrig kjøkkenmaskinen Ankarsrum Assistent). Poenget er at man betaler litt mer men kvaliteten er verdt det. Er nok bortskjemt siden kona har jobbet med disse tingene. Jeg har ikke erfaring at dyrt tilsvarer god kvalitet. Eksempelvis ble Kitchenaid best i test på blendere, men det er ærlig talt den verste blenderen jeg noensinne har hatt. Bør jeg isåfall ha 200W først som sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #15 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg bruker bamixen til alt, har knapt hatt blenderen fremme etter at jeg fikk bamix. Brukes til smoothie, guacamole, salsa, pureer, suppe, drinker og majones på jevnlig basis. I tillegg har jeg kjøpt ekstrautstyr som gjør at den kan raspe/rive ost og grønnsaker, og blande sammen deiger, f.eks til falafel. Utrolig lett å rengjøre, lett å bytte blad og veldig slitesterk. Hatt min i syv år, fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten. Anonymkode: 83aac...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #16 Del Skrevet 18. juni 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker bamixen til alt, har knapt hatt blenderen fremme etter at jeg fikk bamix. Brukes til smoothie, guacamole, salsa, pureer, suppe, drinker og majones på jevnlig basis. I tillegg har jeg kjøpt ekstrautstyr som gjør at den kan raspe/rive ost og grønnsaker, og blande sammen deiger, f.eks til falafel. Utrolig lett å rengjøre, lett å bytte blad og veldig slitesterk. Hatt min i syv år, fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten. Anonymkode: 83aac...b02 Må jeg kjøpe ekstrautstyr for å få laget røre til burgere/falafel? Hvilken av modellene til Bamix er det som er best, er det stor forskjell på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #17 Del Skrevet 18. juni 2016 Ta deg en runde på youtube - søk opp Bamix. Mange fine videoer som viser den i bruk. Anonymkode: 2a20c...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 18. juni 2016 #18 Del Skrevet 18. juni 2016 2 timer siden, 2shy skrev: Er det lett å skifte blad på den? Jeg kan jo såklart shoppe på Expert hvor de har åpent kjøp Trenger den ikke til supper som sagt, men er jo bonus så klart. Har høyhastighetsblender som gjør de fleste oppgaver, så spørsmålet er litt om jeg da trenger en rolls royce stavmikser i tillegg Jeg har ikke erfaring at dyrt tilsvarer god kvalitet. Eksempelvis ble Kitchenaid best i test på blendere, men det er ærlig talt den verste blenderen jeg noensinne har hatt. Bør jeg isåfall ha 200W først som sist? Jeg bruker aldri blender. Og nei, ikke alltid at dyrt er alltid det samme som kvalitet. Noen ganger er det sånn, andre ikke. Kitchenaid selges mye på grunn av design. Og ja, kjør på med 200w Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #19 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, 2shy skrev: Må jeg kjøpe ekstrautstyr for å få laget røre til burgere/falafel? Hvilken av modellene til Bamix er det som er best, er det stor forskjell på dem? Nei du må ikke kjøpe ekstrautstyr, men mulig å gjøre og gir deg flere bruksområder. Jeg har denne http://www.bamix.no/bamix-tilbehoer/product/bamix-of-switzerland-slicesy-hvit-svart Anonymkode: 83aac...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #20 Del Skrevet 18. juni 2016 Vi har både en fra bamix og en fra braun, og jeg foretrekker egentlig den fra braun. Mest fordi jeg liker å kunne ta av "skaftet" fra den delen man holder slik man kan få vasket den skikkelig. Bamixen kan jo bare skylles, og tar man det ikke med en gang blir det et helvete. Min Anonymkode: 66913...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå