AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Hei! Har nylig begynt på metformin for å se om det kan hjelpe meg ned i vekt og få i gang EL. Tar de selvfølgelig i slutten av måltidet, men blir alikevel kvalm. Kvalm, vondt i magen og løs mage. Men det sies at det ofte går over etter en stund. Men det er helt grusomt å gå på jobb slik som dette. Skal jeg holde ut noen uker? Eller avslutte? Går det ann å få noe for det? Eller sykemelding? andre erfaringer? Anonymkode: 520dc...078
Gjest Chroma Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Jeg har aldri vært så kvalm som når jeg gikk på metaforen. Jeg spydde meg ned 16 kg, så det hjalp jo For meg gikk ikke kvalmen over, men jeg er glad for at jeg holdt ut mtp vektnedgangen. Fikk tilbake mens og eggløsning og ble gravid etter en stund.
Everios Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Hos meg gikk det heller ikke over. Var kvalm og hadde akutt diare flere ganger til dagen. Etter flere år med prøverørsforsøk ble jeg gravid av meg selv alle tre gangene jeg holdt ut med metformin over tid, så absolutt verd det!!! Ett tips er å ta det på kvelden før du legger deg, og så på morgenen. Da har man ihvertfall noen timer på kvelden man kan være sosial/gå turer uten må måtte være nær ett wc.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Tusen hjertelig takk for svar! Håper virkelig dette fynker for meg og! men vet ikke hva jeg skal gjøre med tanke på jobb.. Har så lyst å holde ut for å se om det kan hjelpe meg og Anonymkode: 520dc...078
Runnershigh Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 For meg gikk kvalmen over etter hvert, så det er håp! Jeg trappet sakte opp i dose fra 500mg daglig til 1.700mg daglig. Tar nå to tabletter daglig á 850mg. Merker absolutt ingen kvalme og heller ingen andre bivirkninger Kan ta de på tom mage uten å reagere, men tar de helts til frokost og middag da. Hvor stor dose tar du om gangen?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Kan de taes om kvelden? Anonymkode: 890be...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå