AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #21 Skrevet 18. juni 2016 Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli invitert dersom noen som stod brudeparet nærmere meldte avbud. Hadde sett på det slik at de ønsket å ha meg der, men at det ikke var plass. Andre her som mener det er fordi de vil ha en ekstra gave eller fordi de bare vil fylle opp plassene... vel? Hvem tenker vel slik? Jeg ville nok selv invitert noen om det ble meldt avbud, men fordi jeg virkelig ønsket at de skulle være der, og at det ikke gikk på grunn av plass i lokalet. Forstår at det kan bli kronglete, og da er det en grei grunn til ikke å dra. Men synes ikke det er frekt å invitere om noen melder avbud. Anonymkode: ad847...c14 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #22 Skrevet 18. juni 2016 9 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg synes du er grinete. La være å dra da, men driv nå ikke å herse med mannen din om at han skal forbys å gå også bare fordi dere begge ikke kan grunnet logistikk. Jeg har selv blitt invitert som "restegjest" en uke før og synes det var koselig. Sikker på at du synes det var koselig? Synes du virker grinete jeg . Anonymkode: 2c340...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #23 Skrevet 18. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vi er nok invitert fordi noen andre meldte avbud i siste liten. Dette er jo noe du antar. Det er ikke sikkert at det stemmer. Hold deg hjemme du, hvis det blir mye stress. Anonymkode: 90819...baa 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #24 Skrevet 18. juni 2016 Vi fikk flere avbud til vårt bryllup enn vi hadde regnet med, og inviterte noen ekstra - MEN, da snakket vi med dem på forhånd og forklarte situasjonen. Dette var fjerne slektninger (tremenninger), så det var ikke unaturlig at vi ikke hadde invitert dem i utgangspunktet. Siden vi likevel har en del med dem å gjøre, sa vi bare at det hadde vært utrolig hyggelig om de hadde lyst, men forsto det godt om det ble for kort varsel (ca halvannen måned før). Jeg synes det må være innafor å invitere flere noe senere, men da synes jeg også det er mest høflig å spille med åpne kort. Det er litt pussig å bare sende en invitasjon i siste liten og late som ingenting... Spesielt når det involverer reisevei for de inviterte! Anonymkode: 17743...4a2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #25 Skrevet 18. juni 2016 Hvorfor har folk så høy terskel for å melde avbud til bryllup? Jeg har meldt forfall bare fordi jeg heller ville se en fotballkamp. Uten dårlig samvittighet. Er det noen med hånden på hjertet som kan si at andres bryllup er viktig? Bryllup er det kjedeligste, mest konforme og og mest bortkastede arrangementet man kan bli invitert til, hele affæren er en lidelse. Og når det er noen andres i tillegg er det jo bare døden. TS: Meld avbud, og hvis brudeparet vil vite hvorfor, så sier du det som det er. Ikke noe problem. Anonymkode: 7cba1...11e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #26 Skrevet 18. juni 2016 Slik du forklarer relasjonen ville jeg ikke blitt fornærmet over å bli invitert som "restegjest". Man kan ikke forvente å være første pri i alle man kjenner sine liv, sånn er det bare. Det hadde vært en annen situasjon om det var nære venner såklart. Men, jeg ville også følt at det var mer okai å si nei til en slik invitasjon Det at den kommer sen er jo en veldig god grunn til at man ikke får til å dra, og noe de nok har forståelse for. Anonymkode: 03d1b...650 2
lingua franca Skrevet 21. juni 2016 #27 Skrevet 21. juni 2016 Det er jo helt greit å melde avbud fordi de er lang vei eller man ikke får barnevakt. Men jeg synes det er litt sutrete å bli fornærmet fordi man har blitt invitert senere enn de andre. Man kan ikke være første prioritet for alle, og du sier jo selv at dette ikke er de nærmeste vennene deres. Mange har feks leid lokaler der det er begrenset med plass (slik er det i lokalet vi har leid, plass til max 40 personer), og det at noen har meldt avbud har gitt muligheten til å invitere flere. Man bør se på det som positivt. Vi har svært mange vi ideelt sett hadde ønsket å be, men pga dårlig økonomi og plassmangel lar det seg ikke gjøre. Kan godt være det samme gjelder her, at brudeparet hele tiden har ønsket å be dere, men ikke hatt mulighet. I bryllup har man jo en del personer man "må" be, og deretter er det gjerne slik at dersom man ber Anne, så må man be Lise og Kine også, fordi de er like gode venner. Og dermed må man altså be alle eller ingen av disse. Noens avbud kan gjøre det mulig å be dem. Slapp av og ikke tro det verste om alle 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå