AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Hei Hvor lang tid gikk det fra fellende dom til du fikk oppreisningsbeløpet? Anonymkode: 824f8...c36
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Akkuratt dette avhenger veldig av hva du gjør for å få det utbetalt. Dersom du velger å la Statens innkrevningssentral inndrive kravet for deg, kan det gå alt fra noen uker til at du aldri får hele beløpet utbetalt. Dette fordi de kun betaler ut det de klarer å kreve inn fra domfelte. Det raskeste vil være å sende inn et søknadsskjema til Kontoret for voldsoffererstatning. Hvis du legger ved kopi av hele dommen, du søker om det samme som du er tilkjent og dommen er rettskraftig, kan det ta så lite som en mnd fra du sender inn søknad til du har pengene på konto. Det kan være greit å være obs på at hvis du er tilkjent noe annet enn oppreisning, er det mulig de trenger noe mer dokumentasjon før de utbetaler. Og da kan det ta litt lenger tid, men uansett ikke mange månedene ekstra. Anonymkode: c62f4...2b1
Cambria Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 For min del tok det noen måneder fra advokaten hjalp meg med å søke om pengene. Husker ikke om jeg fikk dem fra statens innkrevningssentrsl eller kontor for vildsoffererstatning, men tror det var førstnevnte. Og han som skulle gi meg pengene hadde ingenting fra før. Men er nok forskjell på dette, men advokaten din har kanskje en formening om hvor lang tid det vil ta?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Takk for svar begge to Det er advokaten som søker for meg via kontoret for voldsoffererstatning. Ankefristen har utgått, så da søker han snart. Anonymkode: 824f8...c36
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #5 Skrevet 15. oktober 2016 Nå er det to måneder siden advokaten søkte for meg, ingenting enda.... Har du fått noe tidsperspektiv fra din advokat? Anonymkode: 583ee...bb2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #6 Skrevet 15. oktober 2016 Kommer helt an på om dem som er dømt har midler til å betale med, eller om utbetaling må gå via kontoret for voldsoffererstatning, samt innholdet i dommen. Så dette må advokaten din svare deg på, noe som og er advokatens jobb. Anonymkode: 14101...535
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #7 Skrevet 15. oktober 2016 Jeg fikk vite ca. 6 mnd. behandlingstid! Anonymkode: b11cc...24b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #8 Skrevet 15. oktober 2016 I mitt tilfelle så må jeg nå vente på lagmannsretten. Da skal det visst max gå 6 måneder etter dom. Først skal jeg gå i noen måneder og grue meg til ny rettsak.... Anonymkode: 824f8...c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå