Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt den ved Lambertseter senter. Har hørt flere klage på servicen og. Var en kunde som spurte om prisen på en vare og ble skjelt ut av ho i kassa i dag. Vi i køen bare.. whaaat. Har vært på flere Kiwier rundt om der de er så sure atte hjælp men denne tar kaka tror jeg! 

Anonymkode: 0a8a2...b88

Hvordan ble kunden skjelt ut nøyaktig? Hva sa personen i kassa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, amativeReflection skrev:

Jeg ble skjelt ut av en Kiwi ansatt fordi hun trodde jeg drakk øl/sprit. Tror jeg drakk Powerade fra et øl eller bacardiglass. 

Man er ikke spesielt veltilpasset samfunnet hvis man går rundt i en dagligvarebutikk og drikker fra et ølglass.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dette er veldig individuelt fra butikk til butikk, det har ikke noe å gjøre med om det er kiwi eller Rema eller Coop. Min lokale kiwi har ingen veldig hyggelige som jobber der, men på den kiwi jeg jobber på så får vi tilbakemeldinger omtrent hver dag som går på hvor hyggelige de ansatte er og god kundeservice!

Anonymkode: 6847c...bc1

• Liker 1
Skrevet

Sikkert fordi de må gå i de fæle grønne arbeidsklærna 😂🙊

Anonymkode: 127a1...d7d

:ler: De som jobber på Kiwibutikkene her omkring er blide og hyggelige, men jeg har faktisk innimellom tenkt "Stakkars folk som må gå med den arbeidsuniformen". Skal ikke se bort fra at noen blir mindre blide av den voldsomme grønnfargen. Siden Kiwi nå en gang har grønt i logoen sin så skjønner jeg at fargen må være med, men de som bestemte hvordan arbeidsuniformen skulle være kunne jammen tatt litt hensyn og laget basisen mer nøytral og brukt grønt bare på deler av den. 

• Liker 2
Skrevet

På en Kiwi ved meg opplever jeg det motsatte - at de er overhøflige. Det smøres tykt på med "ha en trivelig dag" og alt som hører med. Det er påtatt og flaut. I kassen vil jeg begrense det hele til et anerkjennende nikk, og det er det hele.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt den ved Lambertseter senter. Har hørt flere klage på servicen og. Var en kunde som spurte om prisen på en vare og ble skjelt ut av ho i kassa i dag. Vi i køen bare.. whaaat. Har vært på flere Kiwier rundt om der de er så sure atte hjælp men denne tar kaka tror jeg! 

Jeg syns de er kjempesøte på den butikken. Handlet der i fem år og har aldri hørt et ord om en klage, aldri hørt noen si en stygg ting om den butikken. Alltid opplevd den som god på service, blide, godt utvalg. :)

Anonymkode: 0ada0...a5c

Skrevet

Det varierer selvsagt fra butikk til butikk, avhengig av arbeidsmiljø og kulturen i akkurat den butikken.

På min nærmeste (byens mest populære) er det bare hyggelig å handle. Alle er genuint hjelpsomme, smilende og hyggelige :)  

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og personangrep.

Kragebein, mod

Skrevet

I mine nærmste Kiwibutikker har jeg kun opplevd blide, og hjelpsomme ansatte :) Handler gjerne på Kiwi jeg!

Skrevet
8 timer siden, Nevian skrev:

På en Kiwi ved meg opplever jeg det motsatte - at de er overhøflige. Det smøres tykt på med "ha en trivelig dag" og alt som hører med. Det er påtatt og flaut. I kassen vil jeg begrense det hele til et anerkjennende nikk, og det er det hele.

"Ha en trivelig dag" er vel innafor å si vel? Jeg tror kanskje man kan bli sett på som litt lite imøtekommende om man kun bruker anerkjennende blikk for å kommunisere under handelen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, jabx skrev:

Hvordan ble kunden skjelt ut nøyaktig? Hva sa personen i kassa?

Det var en kunde som skulle ha noen bleier eller hva det var,og sa at prisen ikke stod ved hylla. "Kan du ikke lese eller?" sa hun i kassa surt. Er bare unødvendig å snakke sånn til folk. 

Har vært på Kiwi-butikker der de er normalt trivelige som sagt,jeg bare syns denne butikken skiller seg ut. En annen gang jeg var der stod det en mann foran meg og sa til hun i kassa: skal du gjøre noe hyggelig i helga? "Det har ikke du noe med" svarte solstrålen... 

• Liker 1
Gjest Tom/Loki
Skrevet

I min nærmeste Kiwi butikk er de blide,hyggelige og hjelpsomme.

Skrevet
1 time siden, Rararara skrev:

"Ha en trivelig dag" er vel innafor å si vel? Jeg tror kanskje man kan bli sett på som litt lite imøtekommende om man kun bruker anerkjennende blikk for å kommunisere under handelen.

Uff, synes det er utrolig kleint, påtatt og kunstig. Dessuten legges det opp til at jeg skal svare - noe jeg tidligere gjorde bare for høflighetens egen del, men etter hvert klarte jeg det bare ikke mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på Kiwi en stund. Slutta ganske kjapt pga sure kollegaer og enda surere kunder. Fy fader for et sted... 

Anonymkode: 8f1da...428

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle fall ALDRI opplevd noe lignende.  :ohmy:

Verken hos Kiwi eller noen andre dagligvare-butikker...

Anonymkode: 513e7...b10

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nevian skrev:

Uff, synes det er utrolig kleint, påtatt og kunstig. Dessuten legges det opp til at jeg skal svare - noe jeg tidligere gjorde bare for høflighetens egen del, men etter hvert klarte jeg det bare ikke mer.

Kan du ikke bare svare "du også"?  Ikke rart de blir sure i kassa om ingen gidder og svare når dem snakker til kundene. 

Anonymkode: 41081...3db

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare svare "du også"?  Ikke rart de blir sure i kassa om ingen gidder og svare når dem snakker til kundene. 

Anonymkode: 41081...3db

Det var det jeg sa en periode, men tenkte at jeg får ikke bukt med det ved å bare jatte med, så da formidler jeg heller min mening om det med taushet. Så får det heller være at de bare tror jeg er sur.

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri opplevd på kiwibutikkene i byen jeg bor.

Anonymkode: cd78b...93b

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Her jeg bor er de kjempehyggelige på kiwi. Egentlig er de hyggelige overalt, smiler og snakker med kunder, er hjelpsomme og blide :)

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Her jeg bor er de kjempehyggelige på kiwi. Egentlig er de hyggelige overalt, smiler og snakker med kunder, er hjelpsomme og blide :)

Det er nok fordi du er så hyggelig ;)

Anonymkode: 229de...a6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...