AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Altså klær til å bruke inne i barnehagen,uteklær blir noe annet. Jeg har tre barn selv,og har jobbet i BHG i en årrekke. Men at barna skal ha egne klær til barnehagen er nytt for meg. Er det klær med gamle flekker? Små hull? Utvaskede klær? (jeg mener ikke pentøy som dresser,penkjoler osv) Anonymkode: 18278...9a3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Nei, har ikke egne barnehageklær. De driver ikke med så mye spektakulært i barnehagen at de vanlige klærne ikke holder i massevis. Kjøper helt vanlige klær påpekt vanlige butikker. Anonymkode: 2eeb0...600 3
Sol79 Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Nei, men vi har noen klær som ikke brukes i barnehagen 10
Satellites Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Niks, men legger som regel de klærne jeg er minst redd for i skiftekurven i barnehagen. Om morgenen får han på seg helt vanlige klær, samme om han skal i barnehagen eller være hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Vi har pent, halvpent og ikke-så-nøye-med. Halvpent brukes kun i besøk eller når det er julefest, fotograf e.l. i barnehagen. Anonymkode: 5adeb...58d
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Nei, jeg har vært i en barnehage to ganger, og den ene gangen var den stengt og vi skulle bare låne maling til ansiktet vårt, så da hadde jeg bare festklær.
Gjest Marillia Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har pent, halvpent og ikke-så-nøye-med. Halvpent brukes kun i besøk eller når det er julefest, fotograf e.l. i barnehagen. Anonymkode: 5adeb...58d Det hadde jeg også til mine barn da de gikk i barnehagen
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså klær til å bruke inne i barnehagen,uteklær blir noe annet. Jeg har tre barn selv,og har jobbet i BHG i en årrekke. Men at barna skal ha egne klær til barnehagen er nytt for meg. Er det klær med gamle flekker? Små hull? Utvaskede klær? (jeg mener ikke pentøy som dresser,penkjoler osv) Anonymkode: 18278...9a3 Det er ingen klær de bruker i barnehagen de ikke kan bruke hjemme, men vi har noen klær vi sjelden /aldri bruker i barnehagen. Det kan være litt penere tøy (ikke direkte selskapstøy, men skjorte som brukes ved besøk osv), tøy som ikke tåler kraftig vask ( ofte arvet/hjemmelaget som kan være hyggelig å vise i bruk til de man har fått det fra, men som ikke er så praktisk mht vask), det kan være klær som er søte på, men har vist seg i praksis at er klønete mht skift (også gjerne gaver..), dette skåner jeg de ansatte i barnehagen å skulle baske med. Skiftetøy kan være slikt tøy du beskriver, med flekk som ikke går av i vask osv. Noen ganger ligger skiftetøy ubrukt så lenge at det blir for lite før det brukes, og da er det dumt om det er favorittplagg som ligger der. Andre perioder er det behov for store mengder skiftetøy, da kan det også være greit å spe på med litt slitent tøy i den bunken. Anonymkode: 703e0...93d 1
Sariou Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har pent, halvpent og ikke-så-nøye-med. Halvpent brukes kun i besøk eller når det er julefest, fotograf e.l. i barnehagen. Anonymkode: 5adeb...58d Samme her.
minister-mio Skrevet 18. juni 2016 #10 Skrevet 18. juni 2016 Jeg syntes ikke noe om å sende barn i barnehagen med hullete klær med gamle flekker, men nei, ingen egne barnehageklær
Arkana Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 Nei, de har ikke egne barnehageklær. Med unntak av pentøy bruker de akkurat de samme klærne i barnehagen som hjemme/andre steder.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 Jeg har noe som ligger i skifthylla som jeg ikke bruker hjemme pga at de ikke er så pene (utvaska) men hele og reine er de. Har hverdagaklær, halvfint og penklær. Hverdagsklærne brukes stort sett i barnehagen og de halvfine mer i helg og ferie. Så i praksis har vi kanskje "barnehageklær". De er hele, rene og pene men enklere og billigere enn det jeg bruker til helgen feks. I barnehagen er det mer praktisle klær som brukes, og mye ull (merket jeg foretrekker pga litt allergi er ikke så pent, bare i røtt eller blått) til helgen er det mer kjoler og skjørt. Selv har jeg noen klær jeg bruker på jobb/til hverdag ot pynter meg mer på fridager. Anonymkode: 66852...397
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #13 Skrevet 18. juni 2016 Ja. Kjøper gode sko tilpasset turer i skog og mark ekstra fleece jakke en fort kan ta på seg byttetøy ( også ull ) ekstra regntøy/dress solkrem Anonymkode: fd4de...397
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #14 Skrevet 18. juni 2016 Jo, på en måte har vi det. Det er noen olabukser og t-skjorter som er kjøpt billig/arvet som brukes primært i barnehagen, og som da naturlig nok ikke er rent til helga. Stort sett er det heller omvendt, som endel over her skriver, at det er pentøy/halvpent tøy som holdes unna barnehagen. Barnet blir så vanvittig skittent når de leker ute nå om sommeren, så hvite/lyse klær uten eksisterende flekker brukes helst ikke i barnehagen. Jeg har også opplevd at klærne kommer tilbake med malingsflekker eller matsøl som er vanskelig å få bort i vask. Skiftetøy er gjerne tøy med sånne flekker, eller tøy som er i ferd med å bli litt smått. Hullete klær blir kastet (eller resirkulert). Anonymkode: 881d0...1c8
Strikkesokken Skrevet 18. juni 2016 #15 Skrevet 18. juni 2016 Ja, vi hadde "egne" barnehageklær. Det var rett og slett vanlige gensere/tskjorter og bukser som ikke var så farlig at ble ødelagt. Kunne være helt nye klær, og han gikk aldri i noe hullete, utvasket eller flekkete, men når vi skulle noe annet (på shopping, kino, besøk osv) så hadde vi penere klær - type skjorte og chinos. Var vel heller som flere sier at de ikke skulle til barnehagen. Skulle han på besøk til kamerater så tok vi typiske barnehageklær som det ikke var så farlig med. Hadde egne (gode) sko også som ikke det var så farlig om ble ødelagt/vasket flere ganger i maskin.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #16 Skrevet 18. juni 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Kjøper gode sko tilpasset turer i skog og mark ekstra fleece jakke en fort kan ta på seg byttetøy ( også ull ) ekstra regntøy/dress solkrem Anonymkode: fd4de...397 Les spørsmålet Anonymkode: 18278...9a3
ViljaH Skrevet 18. juni 2016 #17 Skrevet 18. juni 2016 Nei, vanlige klær. Tar ikke med pentøy/plagg jeg er redd for, og har de tingene jeg liker minst/nesten utvokst som skiftetøy i hylla fordi det skiftes så sjeldent at skiftetøy egentlig er klær tatt ut av rotasjon/blokkert for bruk. Bruker mer joggebukser enn olabukser, så det skal funke å dra utebukse over.
Gjest Becky48 Skrevet 18. juni 2016 #18 Skrevet 18. juni 2016 Bruker vanlige klær, men bruker de litt hjemme før jeg sender han i barnehagen med klærne.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #19 Skrevet 18. juni 2016 Både og. Arvet en del klær som er fullt brukenes (ikke hullete, men ser det har vært brukt), men som kanskje ikke er helt etter min smak. De ender ofte i skiftehylla i barnehagen Vi kler han i vanlige klær hver dag, gjør ingen forskjell på uke og helg. Har noe pentøy som kun brukes til spesielle anledninger, det holdes selvsagt borte fra barnehage med mindre det er fotograf på besøk. Anonymkode: 14fa7...d23
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #20 Skrevet 18. juni 2016 Tja, har noe som kun blir brukt i barnehagen, arvet e.l. Egentlig går det mest i klær som er lette å bevege seg i i barnehagen, og som det ikke gjør noe om blir møkkete/hullete. Halvpent og pent er kun hjemme. Anonymkode: f1494...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå