Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt
Skrevet

Jeg har en bekjent her i byen jeg bor...

Jeg har sambo, og han er gift, og det er INGENTING på gang, vi har felles interesse og liker og snakke om dette (da veldig få her driver med det) pluss at vi går veldig godt sammen, vennskapelig. Dessuten treffes vi også gjennom jobb (kort tid hver dag)

Vi treffes IKKE i frittiden, kun ved den hobbyen, på jobb og at vi snakker litt på msn og sms...

Nå har det seg slik at i går kveld ble madamen hans sur på han fordi han har kontakt med meg, hun mener vi ikke kan være venner uten at det skjer noe mer. Hun spurte og grov om det mest tenkelige. (hvem som sendte melding først, hvorfor han ringte, hva vi sa, hvorfor vi sa det vi sa, og så videre)

Dette har skjedd en gang før, og da jatta han med.... Denne gangen ble han irritert, fordi han synes det er så dumt å i det hele tatt tro, når situasjonen er som det er, og de har snakket om dette før. (det er forresten også en veldig stor aldersforskjell på meg og mannen, og jeg trudde jeg kjente madamen hans såpass at hun ikke trodde dette om meg og han)

Skal jeg kutte ut en som virker som å kunne bli en god venn fordi dama er så sjalu, eller skal jeg la deres problem være deres problem, og følge han (han vil ikke miste vennskapet vårt for noe sier han)

Han sier og at det ikke hjelper snakke med henne om det, fordi hun ikke forstår det med vennskap og kryssing av kjønn... Derfor er ofte den kontakten vi har "hemmelig" ovenfor henne, rett og slett fordi han ikke orker bråk og konfrontasjoner om noe som ikke er noe å snakke om....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Derfor er ofte den kontakten vi har "hemmelig" ovenfor henne' date=' rett og slett fordi han ikke orker bråk og konfrontasjoner om noe som ikke er noe å snakke om....[/quote']

Tror det er nettopp fordi dere har holdt kontakten hemmelig at hun tror at det er noe mer.

Når dere VET at det ikke kommer på tale med noe mer enn vennskap mellom dere, så hvorfor holde det hemmelig?

Madammen hans får bli så sur som hun bare vil, tilslutt så innser hun nok at det ikke er noe på gang mellom dere.

Så lenge dere er åpen og ærlig om det!

Skrevet

Jeg forstår henne godt så lenge dere går bak ryggen hennes...

Ikke hold noe hemmelig - det er første bud. En annen ting som slåpr meg er at dere har kontakt på sms og msn ofte - er det helt nødvendig? Kanskje om dere møttes bare i jobb og hobbysammenheng og begrenset småpratet utenom? Kanskje hun ville syns det var lettere da??

Gjest Anonymous
Skrevet

Du får snu på det.

hadde du godtatt at han hadde en veldig god venninne om han sendte MMS og SMS bak din rygg?

Skrevet

Det er jo opplagt at kona til din venn er veldig sjalu og det er noe man ofte ikke helt kan noe for. Jeg syns det må bli litt opp til kameraten din og styre dette vennskapet siden det er han som er i et forhold.

Du skal respektere at det ikke er så enkelt for kona og hold for all del ikke noe skjult for henne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å bli venner med kona også? :)

Gjest Anonymous
Skrevet
(det er forresten også en veldig stor aldersforskjell på meg og mannen, og jeg trudde jeg kjente madamen hans såpass at hun ikke trodde dette om meg og han)

Om du kjenner henne så er det vel ikke noe i veien for at dere kan bli litt bedre kjent.. Så det ikke forblir så vanskelig som det er.

At dere holder det hemmelig vil jeg tro gjør det bare verre. Jeg hadde følt meg narret hvertfall. SElvom han ikke orker "maset" så er det nok bedre for alle parter å ufaliggjøre og renske situasjonen istedenfor å gjøre den verre med hemmeligholding.

Han kan vel feks ringe deg mens hun hører på. DEt skal vel ikke være farlig det. ( og nå mener jeg ikke innlytt :tunge1: )

Kanskje hun ikke har så mange venner selv. Kanskje hun syntes du er veldig attraktiv. Kanskje han ikke har hatt så mange sms, msn, tlf venner før.

Men det er uansett noe de burde ordne opp i :-) Ikke du, men nå er du kanskje for innvolvert i det hele. Litt farlig at det blir dere mot henne. At hun er "teit" på en måte.. Du kan jo heller ikke vite hvilken historie de har, det vet bare de.

Vel, uansett :) JEg tror det beste er om de ordner det seg i mellom. Og dere ikke hemmeligholder det i det hele tatt. Farlig , farlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes du skal holde deg helt utenfor, la han ordne opp, kanskje holde deg litt på avstand en stund.

Det er ikke noe rart at man blir mistenksom om den man elsker har kontakt med en annen dame bak ryggen din. Hvorfor kan han ikke snakke med deg når hun er tilstedet? For alt du vet så kanskje han ER interesert i deg? Mulig du ikke merker noe til det fordi det er helt fjernt for deg...

Kanksje dama hans ikke har noe særlig selvtillit og føler seg veldig tilsidesatt?

Og om mannen holder vennskapet med deg hemmelig så er det jo litt mistenksomt i seg selv skulle jeg tro. For hvorfor skulle han det når det ikke er annet enn vennskap?

Gjest Oppgitt
Skrevet

Jeg holder det ikke hemmelig, min sambo vet alt som foregår på dette området. Det er han vennen min som ikke tørr forklare det til fruen sin....

Vi har ingenting og skjule, og jeg skjuler heller ikkeno.

Jeg vet at mye av grunnen er at det er "hemmelig",

og tro meg, jeg ønsker ikke at det skal være slik,

men hva kan jeg gjøre? Han vil ikke forklare det (fordi det visstnok ikke nytter, og når han sier det vil jeg tro det er fordi han kjenner henne veldig godt)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg forstår henne godt så lenge dere går bak ryggen hennes...

Ikke hold noe hemmelig - det er første bud. En annen ting som slåpr meg er at dere har kontakt på sms og msn ofte - er det helt nødvendig? Kanskje om dere møttes bare i jobb og hobbysammenheng og begrenset småpratet utenom? Kanskje hun ville syns det var lettere da??

Som skrevet ovenfor, jeg ønsker ikke å gå bak ryggen hennes, men det er ikke min oppgave og forklare henne...

Anngående msn, så er det fordi vi begge er en del pålogget, og det er ganske tåpelig og sitte der og ikke snakke sammen når vi har mye og snakke om *ler*

SMS er IKKE ofte... Beklager om det ble misforstått, sms blir kun brukt om det er noe spesielt, beskjeder osv..

På jobb treffes vi vel 5 minutter annen hver dag,

ikke mye kontakt for et vennskap.

Når vi driver med hobbyen vår er det heller ikke rom for snakk... Er en hobby med konsentrasjon og stillhet...

Gjest Oppgitt
Skrevet
Du får snu på det.

hadde du godtatt at han hadde en veldig god venninne om han sendte MMS og SMS bak din rygg?

Han sender ikke MMS og SMS bak hennes rygg....

Det er det at vi har kontakt som er ille for henne....

Min sambo hadde fått hatt så mye venner som han vil, dermed slipper jeg også at han skjuler det....

En annen faktos (som jeg skrev) er at hun dama hans kjenner meg, dermed rart hun frykter meg. Det er det jeg ikke helt klarer forstå. Det er flere faktorer som kommer inn her som går helt stikk i strid med at vi noen gang kan bli mer enn venner...

Skrevet

Hvis min mann hadde en venninne han "ikke ville miste vennskapet med for noe..." (inkludert meg?), og gikk så langt som å SKJULE at han hadde kontakt med denne venninnen, ja da tror jeg jammen det hadde blitt litt månelyst her hjemme.

Hvis man er i et seriøst forhold, da har dette forholdet førsteprioritet uansett!

Hvis hun har problemer med at han har kvinnelige venner, da er ikke løsningen å drite i hva hun føler og lure henne til å tro at han ikke har det.

Det er jo fullstendig respektløst ovenfor hennes følelser.

Den situasjonen bør løses gjennom kommunikasjon, og ikke gjennom løgn og lureri.

Hva tror du egentlig skjer om hun oppdager at mannen lurer henne da? Hun kommer i alle fall ikke til å stole MER på ham...

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis min mann hadde en venninne han "ikke ville miste vennskapet med for noe..." (inkludert meg?)' date=' og gikk så langt som å SKJULE at han hadde kontakt med denne venninnen, ja da tror jeg jammen det hadde blitt litt månelyst her hjemme....[/quote']

Her også!! Jeg tror du også hadde hatt problemer med det om du var i hennes sko.

Skrevet

Så om dere er i et forhold med en mann som

tror du er utro når du ikke er det, så dumper

du de mannlige vennene dine som mannen din

ikke liker?

Gjest Anonymous
Skrevet
Så om dere er i et forhold med en mann som

tror du er utro når du ikke er det, så dumper

du de mannlige vennene dine som mannen din

ikke liker?

Nei.. Hvor har du fått det i fra??? :roll:

Men så ville jeg ikke gått rundt og gjor alle disse tingene som gjør mannen så misstenktsom heller.. Jeg bryr meg faktisk om ekteskapet mitt.. Og hensynet til ekteskapet kommer forann. Dersom man bevist skjuler noe for den man er gift mer, så er man ikke ute..

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hvis min mann hadde en venninne han "ikke ville miste vennskapet med for noe..." (inkludert meg?), og gikk så langt som å SKJULE at han hadde kontakt med denne venninnen, ja da tror jeg jammen det hadde blitt litt månelyst her hjemme.

Hvis man er i et seriøst forhold, da har dette forholdet førsteprioritet uansett!

Hvis hun har problemer med at han har kvinnelige venner, da er ikke løsningen å drite i hva hun føler og lure henne til å tro at han ikke har det.

Den situasjonen bør løses gjennom kommunikasjon, og ikke gjennom løgn og lureri.

Hva tror du egentlig skjer om hun oppdager at mannen lurer henne da? Hun kommer i alle fall ikke til å stole MER på ham...

Amen til det :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig her....

Min kjære hadde faktisk en veninne da vi ble sammen. Denne veninnen var nok interesert i litt mer enn vennskap, noe han ikke så (typisk menn). Hun avslørte seg selv ovenfor meg utfra ting hun sa og gjorde. Det var også alltid sånn at hun ringte min samboer når han var på jobb. Aldri ellers... Mail og sms ble også alltid sendt på dagtid.

Til slutt ble jeg drit lei av hele dama, og sa fra til samboern min hvordan jeg følte det ovenfor henne. Han kuttet kontakten med henne. Og jeg har sett flere sms og mail som har kommet fra den kanten i ettertid (som han aldri svarer på). Det er syt og klag fra ende til annen om hvordan jeg er osv. osv... Det sier vel mer om henne enn om meg....

Skrevet

Du vet jo heller ikke noe om hvordan mannen hennes har framstilt deg.

Har han gitt inntrykk av at han beundrer deg og liker deg veldig godt, kan det vel hende hun ikke liker forbindelsen helt. Kanskje har han også sagt andre ting som hun ikke er helt fortrolig med.

Gjest Oppgitt
Skrevet
Min kjære hadde faktisk en veninne da vi ble sammen. Denne veninnen var nok interesert i litt mer enn vennskap, noe han ikke så (typisk menn). Hun avslørte seg selv ovenfor meg utfra ting hun sa og gjorde. Det var også alltid sånn at hun ringte min samboer når han var på jobb. Aldri ellers... Mail og sms ble også alltid sendt på dagtid.  

Til slutt ble jeg drit lei av hele dama, og sa fra til samboern min hvordan jeg følte det ovenfor henne. Han kuttet kontakten med henne. Og jeg har sett flere sms og mail som har kommet fra den kanten i ettertid (som han aldri svarer på). Det er syt og klag fra ende til annen om hvordan jeg er osv. osv... Det sier vel mer om henne enn om meg....

Nå har det seg slik at jeg IKKE legger meg etter mannen hennes da! Snakker med henne å jeg, har et forsåvidt godt forhold vi, så lenge ikke han er inn i bildet... Og jeg er ikke her for å ødlegge ting...

Ikke snakker jeg om at hun er tåpelig heller,

men er usikker på hva jeg gjør med en situasjon som ikke er så enkel, å snakke med henne blir hans jobb, men han gjør det ikke. Kommer ikke til å gjøre det heller tror jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet
Du vet jo heller ikke noe om hvordan mannen hennes har framstilt deg.

Har han gitt inntrykk av at han beundrer deg og liker deg veldig godt, kan det vel hende hun ikke liker forbindelsen helt. Kanskje har han også sagt andre ting som hun ikke er helt fortrolig med.

Det er klart jeg vet ikke...

Men jeg tviler på at han har sagt noen verdens ting,

er bare slik han er. Jeg blir minst mulig nevnt i det hjemmet...

Men som skrevet, hun kjenner jo også meg....!

Kanskje ikke godt nok, men hvor godt må jeg la henne kjenne meg for at det er ok? Hun er ikke en person jeg vil betro meg til og ha et veldig nært forhold til....

Ikke noe galt i det heller, vi er bare to veldig ulike personer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...