Gå til innhold

Slippe ut katt etter sedasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei. Pus var hos dyrlegen for å rense et sår og ble sedert. Han våknet 13:30 og var litt fortumlet når jeg hentet han 16:00. Fått smertestillende hos dyrlegen også. Utover dagen har han både spist og drukket, samt han virker å være i god form. Han har til og med lekt og jaktet, og virker helt som seg selv. Han vil gjerne gå ut nå, men jeg lurer: hvor lenge bør jeg vente med å slippe han ut? :) 

Anonymkode: 2b2b4...011

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville ventet til i morgen for og la såret lukke seg skikkelig 

Anonymkode: 58e07...fab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville ventet til i morgen for og la såret lukke seg skikkelig 

Anonymkode: 58e07...fab

Det var så lite sår at dyrlegen nesten ikke fant det på poten hans, men det var vondt nok til at han haltet - dog han bruker poten helt fint nå etter smertestillende fra idag tidlig hos dyrlegen  :) 

AnonymBruker
Skrevet

Så spørsmålet er vel egentlig omformulert: hvor lenge etter sedasjon - pga selve beroligende - bør man slippe ut katten? Er ikke bekymret for såret i seg selv :) 

Skrevet

Det er vanlig å holde pus inne i et døgn etter sedasjon for å kunne holde øye med den. Noen katter får forsinkede reaksjoner i form av kvalme eller plutselig sjangling, mens de fleste katter er groggy i noen timer før det bare går over.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spørsmålet er vel egentlig omformulert: hvor lenge etter sedasjon - pga selve beroligende - bør man slippe ut katten? Er ikke bekymret for såret i seg selv :) 

Hvor på poten er såret hen? Hvis det er under bør såret få lukket seg først. Hjelper ikke hvor lite det er, bakterier kommer inn uansett. Nå slipper ikke jeg ut kattene mine så sent, så jeg hadde ventet minimum til dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...