AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Vi har lyst til å ta en bilferie i Europa. Er det noen av dere som har vært på dette og kan anbefale meg en god reiserute? Vi har lyst til å være borte i 3-4 uker og få med oss mye så bare sleng på med forslag. Vi reiser fra Oslo 😃 Anonymkode: 1880b...387
Aule Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Oslo-Rødby-Puttgarden-Hamburg som en start. A7 er hovedveien gjennom Tyskland, men det er mye trafikk, noe kø og kjedelig landskap langs den veien så jeg tar gjerne vestsiden via Dortmund, Køln og ned til Stuttgart og evt videre inn i Sveits/Liechtenstein eller Østerrike (Innsbruck), videre gjennom Brennerpasset ned til Nord-Italia for eksempel. Veldig mange er glad i Garda-sjøen, men veiene er trange, det er mye turister og hotellene er ofte stappfulle (med dertil arrogante ansatte). Fra nord kan man for eksempel kjøre øst til Venezia før man drar nedom Toscana (evt Roma) før man kan kjøre Rivieraen bort til Monte Carlo/Monaco, og via Sveits hjemover igjen inn i Tyskland. Selv er jeg ikke så glad i Frankrike. Alternativt kan man kjøre gamle Øst-Tyskland nedover via Berlin og inn i Tjekkia/Slovakia/Ungarn/Kroatia og inn til Venezia. Da ser man et litt annet Europa fremfor de typisk rike områdene i Sør-Tyskland/Alpeområdet og Nord-Italia. Personlig elsker jeg å kjøre bil, så veien er som regel målet. Setter meg sjeldent noen store mål, men tar det litt på sparket. Har dog blitt litt skeptisk til å feriere i større byer de siste årene pga den enorme innvandringen av muslimer. Jeg elsker Tyskland, men dessverre har landet forandret seg til det negative på bare et par år. Vær påpasselig med hvor dere parkerer bilen da det er en magnet for kjeltringer med sine norske skilt. Men har aldri opplevd problemer selv langs motorveiene (er nok verre i byene) - overnatter i bilen på rasteplasser og bensinstasjoner hvert år uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 9 minutter siden, Aule skrev: Oslo-Rødby-Puttgarden-Hamburg som en start. A7 er hovedveien gjennom Tyskland, men det er mye trafikk, noe kø og kjedelig landskap langs den veien så jeg tar gjerne vestsiden via Dortmund, Køln og ned til Stuttgart og evt videre inn i Sveits/Liechtenstein eller Østerrike (Innsbruck), videre gjennom Brennerpasset ned til Nord-Italia for eksempel. Veldig mange er glad i Garda-sjøen, men veiene er trange, det er mye turister og hotellene er ofte stappfulle (med dertil arrogante ansatte). Fra nord kan man for eksempel kjøre øst til Venezia før man drar nedom Toscana (evt Roma) før man kan kjøre Rivieraen bort til Monte Carlo/Monaco, og via Sveits hjemover igjen inn i Tyskland. Selv er jeg ikke så glad i Frankrike. Alternativt kan man kjøre gamle Øst-Tyskland nedover via Berlin og inn i Tjekkia/Slovakia/Ungarn/Kroatia og inn til Venezia. Da ser man et litt annet Europa fremfor de typisk rike områdene i Sør-Tyskland/Alpeområdet og Nord-Italia. Personlig elsker jeg å kjøre bil, så veien er som regel målet. Setter meg sjeldent noen store mål, men tar det litt på sparket. Har dog blitt litt skeptisk til å feriere i større byer de siste årene pga den enorme innvandringen av muslimer. Jeg elsker Tyskland, men dessverre har landet forandret seg til det negative på bare et par år. Vær påpasselig med hvor dere parkerer bilen da det er en magnet for kjeltringer med sine norske skilt. Men har aldri opplevd problemer selv langs motorveiene (er nok verre i byene) - overnatter i bilen på rasteplasser og bensinstasjoner hvert år uten problemer. Tusen takk for så godt svar 👍😃 Anonymkode: 1880b...387
*Ariel* Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Vi kjørte i fjor gjennom Danmark. Overnatting i Bremen. Til Luxembourg med Cannes som mål. Overnattet i Dijon, annecy og Avignon. Kjørte innom Verdun på vei til Dijon. Mektig! Mellom Dijon og annecy svippet vi innom Genève. Var en uke i Cannes, med dagsturer rundt på rivieraen. Kjørte via Italia hjem. Besøkte bergamo. Nydelig sted. Overnatting i Stelviopasset. Må oppleves! Innom Østerrike. Tyskland opp med noen dager i Berlin før kielfergen hjem. Var borte nesten 4 uker, med en på 1,5 år i bilen. Fantastisk ferie! Bilferie er det aller beste!
tirben Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Vi har vært på bilferie i Europa to ganger. En gang var Kroatia målet. Da hadde vi første overnatting i Danmark. 😁 Overnatting nr 2 i Berlin. Kjørte så til Tsjekkia hvor vi var en natt i Praha og en natt i en by som jeg ikke husker navnet på. Veldig billig å være i Tsjekkia, så vi bodde bra og spiste bra der. Overnatting nr 5 var i Slovenia, på et naturskjønt sted som heter Bled. Vi besøkte da Postojnagrottene som er en fantastisk opplevelse. Så kjørte vi videre og leide oss inn et sted i nord Kroatia. En natt der, før vi dro til Split. Der hadde vi leid et hus i en liten by som heter Trogir. Vakkert sted . Vi slappet av der og besøkte omkringliggende steder, som Hvar. På hjemveien tok vi ferje til Italia hvor vi også overnattet. Feide så gjennom Tyskland, overnattet i Kiel, før vi tok ferje hjem. Andre bilferie hadde hovedmål nord Spania. Da tok vi også Kiel ferja. Suste gjennom Tyskland. Overnattet i Frankrike. Besøkte familie i sør Frankrike og var der en uke. Kjørte derfra til San Sebastian i Baskerland i nord Spania. Der leide vi en leilighet. Der var vi en uke. Kjørte hjemover. Tok noen dager i Paris og hadde deretter igjen siste overnatting i Kiel før vi tok båten derfra. Veldig flotte turer! Vil gjerne gjøre det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå