Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å velge kaffekapsel-maskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger ltt hjelp. Jeg skal kjøpe meg en kaffekapselmaskin. Jeg har sett på Nespresso sine, men føler ikke at de har  så mange med smak? Er vant til Dolce Gusto-maskin der en kan velge kaffe, te, kakao osv. Jeg ønsker derfor en som kan lage god kaffe, men gjerne med litt bredt utvalgt av kaffekapsler. Det eneste kravet jeg har utseendemessig er at den må være hvit eller kremhvit. 

Makspris er ca 2500 kr.

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Anonymkode: 2c8a7...7ee

AnonymBruker
Skrevet

Nespresso sine er for de som vil ha kaffe, og ingenting annet.

Tassimo sine er de med desidert mest utvalg av smaker og typer, de har en ganske stor nettbutikk med masse forskjellig, samt de er ganske godt representert i matbutikkene.

Anonymkode: be3ea...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er god kaffe du skal ha, så er nespresso den eneste kapselmaskinen som duger. De andre har middelmådig kaffe, og enda verre te/kakao osv. 

Hvis du kjøper nespresso med melkeskummer på siden kan du lage cappuccino, kaffe latte, kakao osv (men kakaopulver må du kjøpe selv, finnes ikke noen kjip kapselvariant til nespresso), både kald og varm. 

Kanskje ikke svaret du ville ha, men tenkte å informere deg likevel. Jeg liker ikke vanlig kaffe, MÅ ha det i form av cappuccino, kaffe latte, kaffe mocca osv - og det er bare nespresso som duger. De andre maskinene lager jo bare juksedrikker. :glare:

Men jeg er altså kresen. ;)

Anonymkode: adda5...12d

• Liker 2
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Hva med å bruke noe som ikke skaper så helvetes unødvendig mye søppel?

902720_76d68c4fa2e349ada5b1b1403b2d7700.

Skrevet

Lipton har kommet med ymse tekapsler som passer til nespresso 👍 

lipton_teekapseln.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar! Jeg er ikke så veldig kresen, men det må være enkelt. Er det vanskelig å skjønne melkeskummer osv da? Og må en da ha melk selv og kakaopulver ved siden da? Og tilbehør til å lage mocca osv. Tror jeg har lyst til å gå for Nespresso, men da virket det jo litt tungvint.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode svar! Jeg er ikke så veldig kresen, men det må være enkelt. Er det vanskelig å skjønne melkeskummer osv da? Og må en da ha melk selv og kakaopulver ved siden da? Og tilbehør til å lage mocca osv. Tror jeg har lyst til å gå for Nespresso, men da virket det jo litt tungvint.

Melkeskummeren deres er bare en beholder som du heller melk i (vanlig melk du har kjøpt), trykker på en knapp og venter et minutt eller to. Superenkelt. Det eneste du må passe på er mengden melk, og om du vil ha mye eller lite skum (lite skum=må ta av en liten del av en dings). Kakaopulver må du også ha selv og ha i melka etterpå. 

Så ja, litt mer tungvint enn alt-i-ett kapsler, så kommer jo an på hvor viktig smaken er for deg (er jo ikke alle som kjenner forskjell). 

Anonymkode: adda5...12d

Skrevet

Er superfornøyd med Tassimo T40. Liker flere av de svarte kaffetypene og så har de annet godt som macchiato, chai latte og oreo-kakao.

Gjest summesumbi
Skrevet

Har kun erfaring med Dolce Gusto og Tassimo. Ønsker etbredere utvalg i Dolce Gusto, men helt greit. Tassimo kapslene ble jeg uvel av smaken på. Hadde nok satset på Nespresso om jeg skulle byttet ut Dolce'n min.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min tassimo

Anonymkode: f54b7...371

Gjest økonomifrue
Skrevet

Vi hadde dolce gusto - ja, den hadde kakao, men den smakte høgg..

Nå har vi nespresso. Jeg drikker ikke kaffe eller te, men mannen og besøk vi har er veldig fornøyd med kaffen til nespresso. Masse forskjellige smaker og lettvint å bestille kapsler og få det levert på jobb eller på posten! 

Kan anbefales selv fra en som ikke drikker kaffe!

Skrevet

Jeg har Dolce Gusto, og jeg er veldig fornøyd med den, men skulle jeg valgt i dag, hadde jeg tatt Tassimo. De har mye bredere utvalg. Mamma har Nespresso, og jeg synes ikke kaffen der er noe spesielt fantastisk. Synes DG sin kaffe er minst like god.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nespresso og synes den er god kvalitet. Men jeg lurer litt på melkeskumeren.. Du skal vel ikke helle melk i maskinen n? Jeg heller bare melk i en beholder og steamer når lysene slutter å blinke. Men det blir ikke som på kaffebar.

Anonymkode: e47ee...212

Skrevet (endret)

Kastet ut kapselmaskinen til fordel for en bønnekvernetraktemaskin fra Philips. Men så drikker jeg bare kaffe da. Veldig tilfredstillende å bare fylle på hva som helst av kaffebønner man kommer over, og ikke være låst til kapselhelvetet.

Kjempebonus: Lukten av nykvernet kaffe hver gang man brygger seg kaffe. :tommel:

Endret av Lutetium 71
  • Liker 4
Skrevet
22 timer siden, 2Bhonest skrev:

Hva med å bruke noe som ikke skaper så helvetes unødvendig mye søppel?

902720_76d68c4fa2e349ada5b1b1403b2d7700.

Å i det aller minste, holde seg unna nestle sine maskiner og produkter, siden de faktisk er onde, helt bokstavelig talt... Men sånt som dette er det ingen som bryr seg om.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, Lutetium 71 skrev:

Kastet ut kapselmaskinen til fordel for en bønnekvernetraktemaskin fra Philips. Men så drikker jeg bare kaffe da. Veldig tilfredstillende å bare fylle på hva som helst av kaffebønner man kommer over, og ikke være låst til kapselhelvetet.

I tillegg til at du sparer enorme mengder penger, og er snillere med miljøet.
Miljøgreia begynner å bli ganske mye mer alvorlig enn de fleste er klare over.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare erfaring med Dolce Gusto og Tassimo. Har DG selv og er veldig fornøyd. Kjenner du ikke noen med de forskjellige kaffemaskinene som du kan invitere deg selv på kaffebesøk hos da TS? Så kan du smake litt forskjellig og se hva du liker best selv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde Dolce Gusto og var egentlig godt fornøyd, likte kakoen da ;) så fikk jeg en Nespresso brukt fra en venninne da hun skulle ha ny, og gledet meg veldig til all den gode kaffen. Men jeg syns helt ærlig ikke kaffen er så fantastisk, har smakt meg gjennom nærmere 15 typer og er ikke så vanvittig imponert. Den smaker godt altså, men så mye bedre enn DG eller vanslig traktekaffe syns jeg ikke den er. Og dessuten er jo koppene knøttsmå, fyller ikke en vanlig kaffekopp en gang. To kapsler hver gang jeg skal ha en kopp kaffe blir for dyrti lengden. Så jeg bruker mest moccamasteren :mrgreen: Tassimo har jeg smakt flere ganger hos en venninne og den liker jeg ikke. Min bror har kjøpt seg skikkelig kaffemaskin med bønner som kvernes, melkesteamer og det hele, men tror den kostet rundt 5000, så det sprenger budsjettet.

Anonymkode: 781f2...4f5

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde Dolce Gusto og var egentlig godt fornøyd, likte kakoen da ;) så fikk jeg en Nespresso brukt fra en venninne da hun skulle ha ny, og gledet meg veldig til all den gode kaffen. Men jeg syns helt ærlig ikke kaffen er så fantastisk, har smakt meg gjennom nærmere 15 typer og er ikke så vanvittig imponert. Den smaker godt altså, men så mye bedre enn DG eller vanslig traktekaffe syns jeg ikke den er. Og dessuten er jo koppene knøttsmå, fyller ikke en vanlig kaffekopp en gang. To kapsler hver gang jeg skal ha en kopp kaffe blir for dyrti lengden. Så jeg bruker mest moccamasteren :mrgreen: Tassimo har jeg smakt flere ganger hos en venninne og den liker jeg ikke. Min bror har kjøpt seg skikkelig kaffemaskin med bønner som kvernes, melkesteamer og det hele, men tror den kostet rundt 5000, så det sprenger budsjettet.

Du vet at du kan justere mengden kaffe den lager, slik at du kan få full kopp ?  Les bruksanvisningen, om du ikke har den finner du den på nett. 

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å stille inn mengden. Vår fyller en vanlig kaffekopp. 

Men det beste er helt klart sånn med kvern. Men mange av de har så kort levetid på kverna, slites fort, så det kan bli dyrt.

Nespresso sin melkeskummer kan jo brukes uavhengig av hva slags kaffemaskin man har, da den kan kjøpes separat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...