Gå til innhold

Blitt trekt for 4 uker ferie, men skifter jobb før jeg kan ta den ut. Får jeg tilbake pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja som tittelen sier så har jeg blitt trekt for fire uker ferie, men har fått meg ny jobb som jeg starter i før min planlagte ferie skal tas ut. 

Får jeg pengene jeg har blitt trekt tilbake fra min forrige arbeidsgiver? Hvis ikke har jeg ikke råd til å ta ut ferie i år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel fått feriepenger?

Skrevet

Du skal kun trekkes for de dagene/ukene du har tatt ut ferie hos gammel arbeidsgiver. Hvis du har noe ferie hos ny arbeidsgiver blir du trukket for de dagene/ukene der og feriepengene dine skal dekke opp trekk i lønn.

Hvis du har blitt trukket for mer ferie enn du får tatt ut hos gammel arbeidsgiver er det feil og du skal ha de pengene tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Brunhilde skrev:

Du har vel fått feriepenger?

Tolker det slik at hun har fått feriepenger og blitt trukket for lønn, men at hun ikke skal ha ferie før etter å ha byttet jobb. Hun skal vel ikke jobbe gratis en måned hos sin nåværende arbeidsgiver?

Anonymkode: 094eb...da7

• Liker 6
Skrevet

Ta kontakt med økonomi/regnskap/lønningsavd. Jeg fikk tilbake betalt de 3 ukene jeg ikke skal ha ferie. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tolker det slik at hun har fått feriepenger og blitt trukket for lønn, men at hun ikke skal ha ferie før etter å ha byttet jobb. Hun skal vel ikke jobbe gratis en måned hos sin nåværende arbeidsgiver?

Anonymkode: 094eb...da7

Nei - da skal selvfølgelig de fire ukene tilbakebetales.

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg har sen ferie i år, så skal ikke ta den ut før slutten av juli, skifter jobb i starten av juli og har blitt trekt fire uker i junilønna. Må prøve å ringe de som har med lønn å gjøre på Mandag, uaktuelt å ikke ha noe ferie i år bare fordi jeg skifter jobb:ph34r:

Skrevet

Jeg har det også på samme måten, får utbetalt det på sluttoppgjør første lønningsdag etter sluttdato :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...