Gå til innhold

Måltider og 10-12 åringer

Anbefalte innlegg

Gjest Møremor
Skrevet (endret)

Hvor mange måltider spiser barna deres i løpet av en dag?

Hvor lenge før de legger seg spiser de kveldsmat?

Endret av Møremor
Videoannonse
Annonse
Gjest Jessica
Skrevet

Alt fra 2 til 6 😂 Noen ganger spiser hin noen ganger bare middag og en diger kveldsmat. En annen dag kan hin spise frokost, to lunch, middag , en snack, så kveldsmat. Alt kommer an på hva jeg lager den dagen og hvilken aktiviteter hin har utført 

Gjest Møremor
Skrevet

Grunnen til at jeg spør, er fordi 12-åringen skal på leirskole. Full aktivitet hele dagen,-men kun 4 måltider.

Kveldsmat er kl åtte, og lysene slukkes kl elleve. Ser for meg at han er skrubbsulten da, og ikke får sove pga det. Hjemme spiser han 5 måltider. Får sende med en pakke kjeks da ...  :P

AnonymBruker
Skrevet

Her er 4 måltider standard. Og Evt frukt i mellom. På leirskole er det jo alltid så som så med matspising uansett... Ungen dør ikke av noen dager med 4 måltider👍

Anonymkode: fda4f...90c

AnonymBruker
Skrevet

5 måltider om dagen er jo veldig sjeldent. Han klarer nok fint å tilpasse seg 4.

Anonymkode: 5c818...9dc

Skrevet

3-4 måltider ca. Spiser ikke kveldsmat om vi spiser sen middag, men da blir det gjerne ett eple, ett par grove kjeks el en yoghurt mellom lunch og middag. 

Skrevet

4 måltider her i huset. 

Min 12-åring var på leirskole for ikke lenge siden, samme opplegget der med kveldsmat kl 20 og sengetid kl 23. Det gikk helt fint for hennes del. Det er kiosk på leirskolene, så på kvelden så ble det endel snavel og snoperier, så hun var ikke sulten når hun la seg. Ikke helt ideelt med snop hver kveld, men de er jo bare på leirskole en gang i livet, så det gjør ingenting :)

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Møremor skrev:

Grunnen til at jeg spør, er fordi 12-åringen skal på leirskole. Full aktivitet hele dagen,-men kun 4 måltider.

Kveldsmat er kl åtte, og lysene slukkes kl elleve. Ser for meg at han er skrubbsulten da, og ikke får sove pga det. Hjemme spiser han 5 måltider. Får sende med en pakke kjeks da ...  :P

Alle andre unger har klart seg på leirskoler til alle tider, så jeg er sikker på at det går bra for din også. Slutt å vær så overbeskyttende, senk skuldrene og pust med magen. Han overlever nok. 

Anonymkode: 21d95...9ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Møremor skrev:

En pakke kjeks som mellommåltid? 😳

Anonymkode: 81234...057

Gjest Møremor
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En pakke kjeks som mellommåltid? 😳

Er 4 dager

Gjest Møremor
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre unger har klart seg på leirskoler til alle tider, så jeg er sikker på at det går bra for din også. Slutt å vær så overbeskyttende, senk skuldrene og pust med magen. Han overlever nok. 

Anonymkode: 21d95...9ca

Han har problemer med innsovningen, så hvis han legger seg sulten, blir det enda verre. Men får bare sende med noe han kan spise like før sengetid. 

Gjest Møremor
Skrevet
12 timer siden, skruf skrev:

4 måltider her i huset. 

Min 12-åring var på leirskole for ikke lenge siden, samme opplegget der med kveldsmat kl 20 og sengetid kl 23. Det gikk helt fint for hennes del. Det er kiosk på leirskolene, så på kvelden så ble det endel snavel og snoperier, så hun var ikke sulten når hun la seg. Ikke helt ideelt med snop hver kveld, men de er jo bare på leirskole en gang i livet, så det gjør ingenting :)

Er bare kiosk en dag, -og han har mange matintoleranser, og fordøyelsesproblemer, og må spise hver 3. time, og ikke så mye i gangen. Spiser han snacks og godter blir han dårlig. Er under utredning hos barnepoliklinikk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Møremor skrev:

Er bare kiosk en dag, -og han har mange matintoleranser, og fordøyelsesproblemer, og må spise hver 3. time, og ikke så mye i gangen. Spiser han snacks og godter blir han dårlig. Er under utredning hos barnepoliklinikk.

Kan du ikke lage noe han kan ha med seg? :)  Hvis du forklarer til læreren, så ordner det seg nok :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kan han ikke smøre seg kveldsmatpakke under kveldsmaten da? 

Anonymkode: bcc7e...4cb

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, Møremor skrev:

Hvis han må spise hver tredje time samt har intoleranser så er dette noe du må gi beskjed om, da ordner leirskolen ut ift dette. Ikke noe problem. Jenta mi har melkeproteinallergi, ga beskjed om det før oppholdet og hun fikk mat utifra hva hun kan spise. 

Men seriøst; når kveldsmaten er kl 20 og leggetiden er kl 23 så går det garantert helt fint. Han får evt som noen skriver her smøre seg matpakke som han kan spise kl 23 da..... 

Hvis han må spise hver tredje time så antar jeg at han også må ha med seg matpakker på dagtid når de er på tur. Er det en medisinsk årsak til at han må spise nøyaktig hver tredje time? Dia eller noe sånt? 

Hvis han ikke kan spise snacks og godteri så kan han vel heller ikke spise søte kjekser (siden du skrev at du lurer på å sende med han kjeks). Da ville det kanskje vært smartere å sende med et par pakker grove knekkebrød og noen tuber med smørost. Det holder seg uten kjøleskap og er sunt uten for mye sukkerinnhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...