AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Hei. For en stund tilbake ble jeg altfor full når jeg og noen venninner var på reise. Dagen etter hadde vi en skikkelig deeptalk hvor de sa jeg måtte skjerpe meg osv. Jeg var selvfølgelig enig. På 17.mai hadde jeg natten før sovet dårlig og var glad for å se mange igjen (etter en to måneders lang reise) Det ble litt vel mye på vinflasken og jeg ble igjen veldig full. Det endte i at venninnene mine ikke snakket med meg på en uke før en av venninnene mine sa at de var lei av alkoholdrikkingen min og at de ga meg en sjanse, og den klarte jeg å spolere. Tilbake beklaget jeg og syns det var leit at mitt alkoholbruk går utover dem. Dette er noe jeg har tatt til etterretning og roet ned på. Men samtidig sa jeg at jeg er kun 20 og må feile for å lære. I mellomtiden fra da til nå har ingen av dem tatt noe direkte kontakt med meg, og jeg begynt å holde på med en gutt de egentlig ikke "godtar". Men siden ingen har tatt kontakt har jeg heller ikke hatt lyst eller følt for å fortelle dem noe. Denne gutten har en venninne av meg som jeg ikke lenger regner som en god venninne hatt følelser for. (hun her er heller ikke med i gjengen egentlig). Og nå har hele gjengen ekskludert meg fordi jeg ikke har fulgt "girlcode" og fordi jeg har skjult det. Vi er på vårt tyvende år og jeg mener at ekskludering er vi for store for, og at dette er en barnslig og unødvendig reaksjon. Selv vet jeg at jeg har gjort dumme ting, men jeg syns de har vendt om situasjonen og gjort den større enn det den er. Er dette riktig analyse, eller ser jeg ikke deres side godt nok? Hilsen en forvirret 20 åring. Anonymkode: 7b6eb...21a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 1. Slutt å drikk så mye! Du er 20 år og bør vite hvor mye du tåler. 2. Når de har ekskludert deg først kan de virkelig ikke bli sure fordi du ikke har fortalt dem noe? Man må også vokse opp en gang og se at "girlcode" ikke alltid gjelder. Når hadde venninnen din følelser for han? Hvis det var for 2 år siden så go for it, hvis det var for en mnd siden synes jeg det var litt dårlig gjort av deg. 3. Tror du trenger nye venner At en hel gjeng ekskluderer deg er ikke greit. Anonymkode: ca8c4...5fc 1
Summers Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 (endret) Ble selv kuttet ut av noen venner fordi jeg ikke kontrollerte drikkingen min da jeg var 18. Synes egentlig det var helt fair, det var jo faktisk ikke noe gøy å ha meg på fest og jeg fikk flere sjanser til å skjerpe meg. Det har allerede gått for langt når man har fått en advarsel. Endret 17. juni 2016 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 De har jo poengtert flere ganger at de ikke liker alkoholdrikkingen din, og når du spolerer det enda en gang etter at de har gitt deg en ny sjanse er det ikke rart at de kutter deg ut. Anonymkode: 47d5f...52d
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Hva er greia med folk som ikke aksepterer drikking? Jeg har vært sanseløs flere ganger enn jeg kunne huske og folk bare mobber meg for det. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Hva er greia med folk som ikke aksepterer drikking? Jeg har vært sanseløs flere ganger enn jeg kunne huske og folk bare mobber meg for det. Tror det har med alder å gjøre. Jo eldre man blir, jo mindre ansvar føler man for andre. 20 åringer vet ikke helt hva de tåler, er redde, usikre og har ofte en sjefsberte i gjengen som lager alle regler.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 De virker ikke som venner. Venner stenger ikke døra for godt selv om man gjør feil. Anonymkode: 07c9d...24e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 Synes vennene dine er i overkant pripne. Da jeg var 20 hendte det da ofte at en eller annen i vennegjengen ble altfor full. Og dette med han gutten synes jeg også er ganske spesielt. Det hadde vært noe annet hvis det var bestevenninnen din som var interessert i han. Tror kanskje du bør se deg om etter nye venner. Anonymkode: f9658...739
Mollie Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 (endret) Jeg tenker at det skal vel litt til før en hel venninnegjeng ekskluderer en venninne. Så hva har egentlig skjedd? De har problemer med alkoholbruken din. Drikker du veldig ofte? Oppfører du deg på en måte som sjenerer venninnene dine (feks skriker og hoier, blir aggressiv, krangler, spyr utover, må bæres hjem el) ? Denne gutten de ikke godkjenner. Er det eksen til en venninne? Har den venninnen fortsatt følelser for han? Kanskje de er redde for at du er typen som kan stjele kjærestene deres? Kan du ikke snakke med dem da? Spørre rett ut hva som er problemet? Så får du vurdere om du er villig til å gjøre dem til lags eller om du vil kutte dem ut. Endret 18. juni 2016 av Mollie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå