Gå til innhold

Rettetang


Gjest Pii

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti

Jeg har tenkt å kjøpe meg en rettetang. Har noen noe å anbefale? Jeg vurderer disse på Lookfantastic.

Er disse billigere enn de som selges hos frisører?

Er de bra? Hvilken er best? Ser de har en liten en (som visstnok er for kort hår), går denne an å bruke på langt hår. Jeg reiser en del og det hadde vært veldig praktisk med en liten rettetang :)

Mottakelig for gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har en jeg kjøpte hos frisør for 990 kr. Den er veldig bra (retter ut håret med en gang), men er uten keramisk plate så den sliter visst nok mer på håret. Det blir anbefalt å kjøpe med keramisk plate av den grunn, men frisøren jeg kjøpte den av sa at de med keramisk topp var vanskligere i bruk fordi de ikke blir så varme som de andre (derfor de ikke skader håret så mye også da...). Dessuten var de med keramisk topp dobbelt så dyre som den jeg kjøpte... Så da har du et valg mellom effektiv, billigere men farligere for håret, eller dyr, skånsom vanskelig rettetang, slik jeg ser det.

Uansett burte du kjøpe varmebeskyttende spray. Jeg har en fra Paul Mitchell jeg har kjøpt på lf, og er veldig fornøyd med den!¨

Har ikke noe erfaring med rettetangene fra lookfantastic, men nå vet du iallfall noen priser i frisørsalonger her i landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpe GaMa rettetang med keramiske plater for 990,-

Den vart anbefalt her på KG av fleire, av ei venninde som er frisør og av ei anna venninde. Er veldig fornøgd så langt, men har ikkje brukt den kjempemasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har også tang fra GaMa, med keramisk belegg. Den blir veldig fort varm, så det tar kort tid å få håret rett (men også lett å brenne seg). Jeg har den i smal versjon, og den kostet meg 1100,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger alle frisørsalonger rettetenger? Adam & Eva f.eks? Nikita?

Dei fleste frisørsalongar har rettetang trur eg. Eg kjøpte min på en salong på Oslo City. Magic trur eg kanskje den heiter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dei fleste frisørsalongar har rettetang trur eg. Eg kjøpte min på en salong på Oslo City. Magic trur eg kanskje den heiter?

Jupp...min er også derifra.

Gham heter merket... hadde en hel haug av dem til 900kr nå. Førpris er 1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpe GaMa rettetang med keramiske plater for 990,-

Den vart anbefalt her på KG av fleire, av ei venninde som er frisør og av ei anna venninde. Er veldig fornøgd så langt, men har ikkje brukt den kjempemasse.

Jeg bruker også denne og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forrsesten helt feil at rettetenger med keramisk overflate er mer skånsomme fordi de ikke blir like varme som de andre. Har hatt rettetang fra GaMa både med og uten keramisk overflate, og den med ble hvertfall like varm, om ikke varmere, enn den uten. Nå bruker jeg en rettetang som heter Ceramini, med keramisk overflate som man selv kan stille inn temperaturen på, og den er den beste jeg har prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

De keramiske tengene blir vel VARMERE, såvidt jeg vet. Det er derfor det tar kortere tid å få håret rett, og på den måten er det skånsommere enn å utsette håret for varme over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være noe i det. Men grunnen til at keramisk er bedre er vel at den glir lettere gjennom håret enn en vanlig metallplate gjør, og derfor skader hårskjellene mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja' date=' det kan være noe i det. Men grunnen til at keramisk er bedre er vel at den glir lettere gjennom håret enn en vanlig metallplate gjør, og derfor skader hårskjellene mindre[/quote']

Ja, det også.

Men keramiske plater blir faktisk varmere.

Hvorfor ellers ha keramikk der liksom?

Greit at det glir lettere, men det kunne man fint fått stål til å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...