Smari Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Heisann! Jeg er rimelig bekymret her. Min første hund, lite erfaringer fra før. Valpen min på 4mnd+2uker har de siste dagene hatt løs avføring. I dag oppdaget jeg endel blod i avføringen. Hva kan dette være? Blodet var ganske mørkt i farge og så i grunn ganske ferskt ut. Litt usikkert, da han hadde gjort fra seg inne og jeg ikke fant ut av det på en liten stund. Han er også flink på å ikke gjøre fra seg inne ellers, og hvis han skulle finne på å gjøre det inne finner han plasser som er myke og minner om gresset. Han er helt seg selv ellers, utenom en episode i natt der han var våken, bråkte og ville ut av buret. Tok han med ut, og der gikk han rett ut for å tisse og litt avføring(som var løs som vanlig). Dette har ikke skjedd før og han bruker å sove natten gjennom. Er seg selv ellers, spiser og leker som vanlig. Noen som har råd til en bekymret valpe-eier her? Veterinæren har helgestengt, kun tilgjengelig på vakt tlf for akutte situasjoner.
Ulven Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Luktet det ille av avføringen? Så du rent blod av lys farge, eller var det kaffegrutlignende avføring blandet med blod? Uansett er blod i avføringen på en valp absolutt en akuttsituasjon, så du bør ta en prat med veterinæren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå