Gå til innhold

HJELP! Valpen har blod i avføringen!

Smari

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er rimelig bekymret her. Min første hund, lite erfaringer fra før. Valpen min på 4mnd+2uker har de siste dagene hatt løs avføring. I dag oppdaget jeg endel blod i avføringen. Hva kan dette være? Blodet var ganske mørkt i farge og så i grunn ganske ferskt ut. Litt usikkert, da han hadde gjort fra seg inne og jeg ikke fant ut av det på en liten stund. Han er også flink på å ikke gjøre fra seg inne ellers, og hvis han skulle finne på å gjøre det inne finner han plasser som er myke og minner om gresset.

Han er helt seg selv ellers, utenom en episode i natt der han var våken, bråkte og ville ut av buret. Tok han med ut, og der gikk han rett ut for å tisse og litt avføring(som var løs som vanlig). Dette har ikke skjedd før og han bruker å sove natten gjennom. Er seg selv ellers, spiser og leker som vanlig.

Noen som har råd til en bekymret valpe-eier her? Veterinæren har helgestengt, kun tilgjengelig på vakt tlf for akutte situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luktet det ille av avføringen? Så du rent blod av lys farge, eller var det kaffegrutlignende avføring blandet med blod? 

Uansett er blod i avføringen på en valp absolutt en akuttsituasjon, så du bør ta en prat med veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...