tonelise10 Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Hvordan finne klær som passer sammen? Jeg trenger noen gode tips og råd rundt dette for jeg blir ofte i tvil når jeg ser i butikkene eller i allefall i garderoben pga jeg har en del som jeg har kjøpt.
Gjest Nanne70 Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Bruk Pinterest for å finne inspirasjon til antrekk! Hvis du for eksempel har et polkadotmønstret skjørt, søk på "polka dot skirt outfit", så får du opp en masse bilder til inspirasjon
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Sjekk ut disse bloggene : http://into-mind.com/latest-posts/ særlig denne posten http://into-mind.com/blog/2016/6/7/colorful-20-piece-summer-capsule-wardrobe-for-work-and-playhttp://www.un-fancy.comhttp://www.puttingmetogether.com Les særlig postene om å lage ulike capsule wardrobes. Dette er nyttig ikke fordi du vil ha færrest mulig klær men fordi det hjelper til med å tenke på hva man trenger + hvordan hvert plagg kan brukes i flest mulige kombinasjoner. Andre ting du kan google er "shop your closet" og "how to get out of a style rut". Ta deg god tid til å tenke gjennom hva du liker og bruk pinterest til å undersøke ulike stiler og kombinasjoner. Anbefaler også at du gjennomfører into-mind sin garderobeplanlegger, den er veldig nyttig til å sortere hva man liker osv. Samtidig som du ser på pinterest og bloggene bør du teste klærne du allerede har. Prøv nye kombinasjoner, gjenskap f.eks. antrekk du liker på nettet med klær du allerede har. Kan være bare enkle ting som jeans + fargerik bluse eller rød bukse med blomstrete topp, bare noe du ikke har tenkt på til vanlig. Prøv deg fram og se hva du liker :-) Og test gjerne ulike sminke og hår-looks i samma slengen, da er det ekstra gøy. Min egen erfaring er at det er lurt å ta seg god tid og kjenne på sin egen smak + hva man er misfornøyd med i klesveien før jeg kjøper noe mer. Å shoppe når man føler seg forvirret blir så ofte bare til bomkjøp. Anonymkode: b7c7b...f52 1
BlendaSensitive Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 15 timer siden, Nanne70 skrev: Bruk Pinterest for å finne inspirasjon til antrekk! Hvis du for eksempel har et polkadotmønstret skjørt, søk på "polka dot skirt outfit", så får du opp en masse bilder til inspirasjon Smart!! Har lurt litt på jakke til sånne bukser i tøy (preppy stil/klassisk), kom på at i Norge er det kanskje jakkevær fortsatt. Og de nye buksene har jeg ingen jakke som passer til. Alltid hatt bare jeans.
Gjest Nanne70 Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Smart!! Har lurt litt på jakke til sånne bukser i tøy (preppy stil/klassisk), kom på at i Norge er det kanskje jakkevær fortsatt. Og de nye buksene har jeg ingen jakke som passer til. Alltid hatt bare jeans. Hvis det er den typen bukser jeg tenker på (er det noe slikt som buksene i dette bildet?) så vil jeg jo si de fleste typer dressjakker/blazere. Av ytterplagg vil en klassisk trenchcoat eller en lett sommerkåpe passe bra.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 17 timer siden, tonelise10 skrev: Hvordan finne klær som passer sammen? Jeg trenger noen gode tips og råd rundt dette for jeg blir ofte i tvil når jeg ser i butikkene eller i allefall i garderoben pga jeg har en del som jeg har kjøpt. Et tips er å bruke jumpsuits og kjoler... om man ikke er så flink å kombinere ting selv Anonymkode: 9a713...4f1
BlendaSensitive Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, Nanne70 skrev: Hvis det er den typen bukser jeg tenker på (er det noe slikt som buksene i dette bildet?) så vil jeg jo si de fleste typer dressjakker/blazere. Av ytterplagg vil en klassisk trenchcoat eller en lett sommerkåpe passe bra. Takk! Blazer er ikke heeelt meg, dessuten for store pupper. Men har en svart trenchcoat faktisk! Bruker den nesten aldri, nå kan jeg dra frem den,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå