Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tydeligvis aldri hatt el-smerter før, til tross for positive el-tester. Etter et år med prøving (og feiling) er det nå Pergotime første pp. Men du hellige jul for noen el-smerter! :ohmy: Har dere samme erfaring? Vil det skje hver gang jeg er på Pergo? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på min første pergokur nå (dobbel), på grunn av lange sykluser. Jeg har hatt EL på egenhånd, men aldri smerter. Fikk EL 9 dager etter siste tabelett, og hadde helt sinnsyke EL-smerter i to dager før det. Altså tre dager med smerter tilsammen. Har aldri kjent noe lignende, lå nesten og vred meg i smerte. Kjente det godt i begge eggstokkene. Så du er ikke alene om det :) Håper det betyr at noe skjer.

• Liker 1
Skrevet

Håper også på at det betyr at noe skjer! :laugh: Jeg hadde smerter kun den dagen el-testene var (sannsynligvis) positive. Er det og forskjellig fra person til person? 

Smertene var vanskelig å forklare, en venninne spurte om det var som rier, men jeg vet jo ikke hvordan rier føles.. 😂😂 De verste smertene kom i økter, det gjorde vondt å ligge stille og det gjorde vondt å gå, og det føltes som om magen var oppblåst uten å være det.. Ja ja..

AnonymBruker
Skrevet

Positiv el test på torsdag og smerter hele fredagen. Men kjente det fra begge eggstokkene. I dag er jeg veldig øm i magen! Og tenker litt på hvor sterke smertene var. Var bare 3 dager over forventet el. Hadde sex på torsdag kveld. I går klarte jeg ikke røre meg så da ble det ikke noe. Men kanskje lurt i dag?

Anonymkode: 1cef8...eae

Skrevet

Hadde tre enkle kurer med Pergo etter hverandre, og bivirkningene/ubehaget var litt ulikt hver gang. Siste gang, da spiren satt, var det ikke vondt i eggstokkene mellom EL og IKM, men jeg kjente eggløsningen ganske godt. Kjentes som mensmurringer,. Og det er jeg egentlig vant til fra de gangene jeg har det av meg selv og. Aldri kjempevondt, selv på Pergo.

Skrevet
20 timer siden, banso2016 skrev:

Håper også på at det betyr at noe skjer! :laugh: Jeg hadde smerter kun den dagen el-testene var (sannsynligvis) positive. Er det og forskjellig fra person til person? 

Smertene var vanskelig å forklare, en venninne spurte om det var som rier, men jeg vet jo ikke hvordan rier føles.. 😂😂 De verste smertene kom i økter, det gjorde vondt å ligge stille og det gjorde vondt å gå, og det føltes som om magen var oppblåst uten å være det.. Ja ja..

Regner med det er forskjellig fra person til person ja :) Aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er vel det de kaller for "stikninger", sånn som jeg følte det i alle fall. Gikk liksom sånne ilninger ned gjennom det jeg antar er eggstokkene.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv el test på torsdag og smerter hele fredagen. Men kjente det fra begge eggstokkene. I dag er jeg veldig øm i magen! Og tenker litt på hvor sterke smertene var. Var bare 3 dager over forventet el. Hadde sex på torsdag kveld. I går klarte jeg ikke røre meg så da ble det ikke noe. Men kanskje lurt i dag?

Hvis du hadde positiv EL-test på torsdag betyr vel det at egget slippes ca 24 timer etter? Eller har jeg misforstått? Har aldri brukt EL-test selv. Så da er det sikkert lurt å legge inn noen aksjer i dag ja :) 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen og gynekologspesialisten min sier iallefall at det er lurt med sex annenhver dag i dagene før og rundt eggløsning, så de lærde har vel rett i det :tongue: Kjør på! *smiler* 

Skrevet
1 time siden, MTS skrev:

Hadde tre enkle kurer med Pergo etter hverandre, og bivirkningene/ubehaget var litt ulikt hver gang. Siste gang, da spiren satt, var det ikke vondt i eggstokkene mellom EL og IKM, men jeg kjente eggløsningen ganske godt. Kjentes som mensmurringer,. Og det er jeg egentlig vant til fra de gangene jeg har det av meg selv og. Aldri kjempevondt, selv på Pergo.

Heldig du! Her var smertene ille, men jeg tenker at det her får man tåle, da fødsel uansett er verre.. 😂😂😂 Og gratulerer med vellykket Pergo-kur! 👏

Skrevet
3 minutter siden, banso2016 skrev:

Heldig du! Her var smertene ille, men jeg tenker at det her får man tåle, da fødsel uansett er verre.. 😂😂😂 Og gratulerer med vellykket Pergo-kur! 👏

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...