AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Har to barn,far skal betale litt i underkant av 4000 i mnd. Han betaler ikke frivillig,han har tvangstrekk i lønn. Men han bytter jobb ofte,og nav innkreving får ikke alltid opplysninger fra arbeidsgiver i tide. Han er også ofte uten jobb. Han skylder nå nærmere 30 000. Er litt lei av å betale for alt alene.. Får ikke overgangsstønad eller noe annet,jeg får kun en ekstra barnetrygd. Han har begrenset samvær,og skal egentlig betale mer siden samværet ikke blir holdt. Det har jeg ikke søkt om,regner det tar lang tid å få gjort om. Barna går begge på SFO. Jeg betaler. Han betaler ingenting utenom heller. Jeg holder alt av utstyr og klær osv. Spørsmålet er- har dere erfaring med at pengene kommer til slutt? I fjor fikk han igjen på skatten,da gikk det til noe av skyldig bidrag. Men er mye igjen.. Anonymkode: 95df8...bfb
stan Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Ja, pengene kommer til sist. Be NAV kreve inn pengene, det tar litt tid.men når de kommer i gang er de ustoppelige.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 (endret) 4 timer siden, stan skrev: Ja, pengene kommer til sist. Be NAV kreve inn pengene, det tar litt tid.men når de kommer i gang er de ustoppelige. Har snakket masse med navi,de er veldig hjelpsomme. Men de kan ikke trekke når han bytter jobb stadig vekk. En jeg snakket med der oppe mente han spekulerte i det. Vet han har prøvd å få slettet det,men det går ikke. Bør jeg mase mer? Innlegg redigert pga. identifisering. - Avalon, mod Anonymkode: 95df8...bfb Endret 17. juni 2016 av Avalon
stan Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har snakket masse med navi,de er veldig hjelpsomme. Men de kan ikke trekke når han bytter jobb stadig vekk. En jeg snakket med der oppe mente han spekulerte i det. Vet han har prøvd å få slettet det,men det går ikke. Bør jeg mase mer? Anonymkode: 95df8...bfb Ja, du bør mase mer. Det er vel statens innkrevings sentral, om de ikke lykkes med trekk av lønnsutbetaling har dem anledning til å ta i bruk kraftigere metoder. Men du ber be NAV om å utbetale forskudd. Da får du pengene i rett tid, og det hele blir en sak mellom han og NAV. Endret 17. juni 2016 av Avalon
Sulosi Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Ring innkrevninssentralen så fort du får nyss om ny jobb. Jeg har gjort det og de ble veldig takknemlige, sparte de for mye arbeid. Gikk ikke lange tiden fra jeg ringte til trekkene var i gang.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Ja,jeg har tipset dem om ny jobb. Jeg kan få noe i forskudd,men ikke hele beløpet.. Får mase mer 👍 Anonymkode: 95df8...bfb
EvaLena Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 For en idiot, den gjelda blir han ikke kvitt. Min eks betaler fremdeles barnebidrag på ene barnet mitt og hun er 23 nå. Få NAV til å regne ut ny sats og be de kreve det inn. Ikke vær snill mot eksen din på dette området, det kommer han neppe til å takke deg for. Enkelte skulle aldri fått lov å bli forelder, gjelder både damer og menn som oppfører seg sånn 😡
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, EvaLena skrev: For en idiot, den gjelda blir han ikke kvitt. Min eks betaler fremdeles barnebidrag på ene barnet mitt og hun er 23 nå. Få NAV til å regne ut ny sats og be de kreve det inn. Ikke vær snill mot eksen din på dette området, det kommer han neppe til å takke deg for. Enkelte skulle aldri fått lov å bli forelder, gjelder både damer og menn som oppfører seg sånn 😡 Nei,det kan du si. Skal ta tak i det,har bare tenkt at det ikke er verdt bråket han setter i gang.. Anonymkode: 95df8...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå