stan Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 I disse dagene går Oslo Pride av stabelen og vil avsluttes med en parade. Jeg støtter de homofile og lesbiske, men samtidig er jeg også stolt av min legning. Som heterofil hvit mann i Norge så vet jeg at jeg tilhører en svært privilegert gruppe. Men jeg skammer meg ikke, hvorfor skulle jeg det, jeg har ikke gjort noe som er skammelig. Tvert i mot, jeg har gjort rett og skjell for meg gjennom hele livet. Så jeg ser fram til en festival som også hedrer og helt vanlige heterofile som egentlig ikke bryr oss om hvem de andre har sex med. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Vær glad vi heterofile ikke trenger en parade for å bli respektert Anonymkode: 670fb...1d6 15
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 364 dager i året er hetero pride day Anonymkode: 04ce3...997 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Du vil ha en parade? For å være heterofil???? Det skal du få den dagen du risikerer å bli drept for å være hetero. Anonymkode: 12ce0...9c3 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Når har du noen sinne blitt diskriminert for å være hetero egentlig? Har det vært vanskelig for deg å være hetero i mange situasjoner? Var det vanskelig for deg å fortelle dine nære at du er hetero? Har du blitt spyttet på fordi du er hetero? Jeg kan fortsette i evigheter, men tror jeg stopper der. Hva f skal vi gå i parade for fordi vi er hetero? Anonymkode: ec959...44f 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vær glad vi heterofile ikke trenger en parade for å bli respektert Anonymkode: 670fb...1d6 Eneste homsene jeg respekterer er de som ikke går i parade. Folk som går halvnakne og skriker sex, har jeg null respekt for samme hva legningen er. Anonymkode: eaedf...f07 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste homsene jeg respekterer er de som ikke går i parade. Folk som går halvnakne og skriker sex, har jeg null respekt for samme hva legningen er. Anonymkode: eaedf...f07 Omtrent halvparten i den paraden (hvis ikke mer) har på seg vanlige klær. Det er bare at de ikke blir tatt bilde av og slått opp i media, det er de fargerike som blir avbildet. Anonymkode: ec959...44f 4
Mari Y Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 4 timer siden, stan skrev: I disse dagene går Oslo Pride av stabelen og vil avsluttes med en parade. Jeg støtter de homofile og lesbiske, men samtidig er jeg også stolt av min legning. Som heterofil hvit mann i Norge så vet jeg at jeg tilhører en svært privilegert gruppe. Men jeg skammer meg ikke, hvorfor skulle jeg det, jeg har ikke gjort noe som er skammelig. Tvert i mot, jeg har gjort rett og skjell for meg gjennom hele livet. Så jeg ser fram til en festival som også hedrer og helt vanlige heterofile som egentlig ikke bryr oss om hvem de andre har sex med. Må hvel være lov, det òg.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Du kan vel arrangere en parade du da? Anonymkode: 45265...e1e 1
stan Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2016 Hvorfor er det egentlig så mye styr med hvem andre har sex med? Hvorfor skal vi bry oss? Kan dem ikke bare få elske med hverandre i fred? 1
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 9 timer siden, stan skrev: I disse dagene går Oslo Pride av stabelen og vil avsluttes med en parade. Jeg støtter de homofile og lesbiske, men samtidig er jeg også stolt av min legning. Som heterofil hvit mann i Norge så vet jeg at jeg tilhører en svært privilegert gruppe. Men jeg skammer meg ikke, hvorfor skulle jeg det, jeg har ikke gjort noe som er skammelig. Tvert i mot, jeg har gjort rett og skjell for meg gjennom hele livet. Så jeg ser fram til en festival som også hedrer og helt vanlige heterofile som egentlig ikke bryr oss om hvem de andre har sex med. Hvordan er hvite menn privilegert? Vi får dårligere karakterer, færre tar høyere utdanning, vi blir diskriminert i arbeidsmarkedet, osv osv. Hvite kvinner er den mest privilegerte gruppen siden sivilisasjonen startet. 2
stan Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #14 Skrevet 18. juni 2016 9 timer siden, amativeReflection skrev: Hvordan er hvite menn privilegert? Vi får dårligere karakterer, færre tar høyere utdanning, vi blir diskriminert i arbeidsmarkedet, osv osv. Hvite kvinner er den mest privilegerte gruppen siden sivilisasjonen startet. Det er mange odds mot, men likevel dominerer menn i samfunnet. Flere kvinner er heldigvis også aktivt med. Kvinner har blitt noe mer privilegerte de senere tiårene, og det har sikkert skjedd på bekostning av menn. Men at kvinner har vært privilegerte gjennom tidene har ikke jeg fått med meg. 2
Gjest Bossa Nova Skrevet 18. juni 2016 #15 Skrevet 18. juni 2016 13 timer siden, stan skrev: Hvorfor er det egentlig så mye styr med hvem andre har sex med? Hvorfor skal vi bry oss? Kan dem ikke bare få elske med hverandre i fred? Vet du hva de egentlig markerer for noe, hva som er opphavet til paraden?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #16 Skrevet 18. juni 2016 14 timer siden, stan skrev: Hvorfor er det egentlig så mye styr med hvem andre har sex med? Hvorfor skal vi bry oss? Kan dem ikke bare få elske med hverandre i fred? Det er vel nettopp det de ønsker. Men veldig mange lar de ikke elske hverandre i fred. Anonymkode: ec959...44f 1
jabx Skrevet 18. juni 2016 #17 Skrevet 18. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Eneste homsene jeg respekterer er de som ikke går i parade. Folk som går halvnakne og skriker sex, har jeg null respekt for samme hva legningen er. Anonymkode: eaedf...f07 De fleste går ikke halvnakne og skriker om sex. Ser det ut som f.eks. disse deltakerne gjør det? 1
jabx Skrevet 18. juni 2016 #18 Skrevet 18. juni 2016 23 timer siden, stan skrev: I disse dagene går Oslo Pride av stabelen og vil avsluttes med en parade. Jeg støtter de homofile og lesbiske, men samtidig er jeg også stolt av min legning. Som heterofil hvit mann i Norge så vet jeg at jeg tilhører en svært privilegert gruppe. Men jeg skammer meg ikke, hvorfor skulle jeg det, jeg har ikke gjort noe som er skammelig. Tvert i mot, jeg har gjort rett og skjell for meg gjennom hele livet. Så jeg ser fram til en festival som også hedrer og helt vanlige heterofile som egentlig ikke bryr oss om hvem de andre har sex med. Homofile har en grunn til å ha en slik parade fordi de er en undertrykket og fortsatt hetset og trakassert, og i store deler av verden forfulgt, minoritet. Heterofile har ingen slik grunn siden heterofile er totalt dominante over hele verden.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #19 Skrevet 18. juni 2016 4 timer siden, stan skrev: Det er mange odds mot, men likevel dominerer menn i samfunnet. Det er fordi menn er overlegne, ikke fordi vi er priviligerte. Anonymkode: be738...f6a
stan Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #20 Skrevet 18. juni 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi menn er overlegne, ikke fordi vi er priviligerte. Anonymkode: be738...f6a På hvilke måter er menn overlegne? Jeg tror heller det er slik at menn gir like menn muligheter, altså privilegerte. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå