AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Jeg har plutselig gått opp i vekt, og kiloene sitter bom fast. Blir 38 dette året, kan det være hormoner og alder? Nesten alt har lagt seg på mage. Trives ikke som lubben! Anonymkode: 44d8e...167
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Forbrenningen går ned jo eldre man blir, man mister muskelmasse som også senker forbrenningen. Og så spiser man like mye likevel, og da går vekten opp. Anonymkode: 215d6...251
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Går turer ofte, men det monner liksom ingenting. Må nok legge meg i mere hardtrening og trene muskler og løpe og sånt tror jeg. Selvom jeg går rask tur 1-2 timer hver dag vises det ikke på vekta i gram engang. Det er helt merkelig. Anonymkode: 44d8e...167
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Går turer ofte, men det monner liksom ingenting. Må nok legge meg i mere hardtrening og trene muskler og løpe og sånt tror jeg. Selvom jeg går rask tur 1-2 timer hver dag vises det ikke på vekta i gram engang. Det er helt merkelig. Anonymkode: 44d8e...167 Ikke merkelig i det hele tatt. Du spiser mer når du trener mer. Du kan løpe en halvmaraton om dagen og ikke gå ned, du vil bare spise mer. Å gå ned i vekt handler om kosthold.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Sjekk stoffskiftet? Anonymkode: 4fc38...1a3
Gjest Tekola Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Ryddet i henhold til Retningslinjer for Kosthold, trening og sport forumet Sitat - Helseskadelige råd fjernes. Hva som er helseskadelig vil variere og dette vil være en vurdering fra gang til gang, men for eksempel å anbefale noen som allerede veier for lite å gå ytterligere ned i vekt medregnes her, det samme gjør kostholdsråd som er åpenbart usunne. Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Som en annen skrev over her, det er lurt å sjekke stoffskiftet. Jeg la på meg og begynte å føle meg trøtt og sliten, og fikk da vite at jeg hadde lavt stoffskifte. Etter at jeg fikk behandling og stoffskiftet stabiliserte seg gikk jeg ned 16 kilo. Det kan være lurt å loggføre hva du spiser for en periode. For eksempel Lifesum eller Somebody.no. Selv spiste jeg sunt på ukedagene, men "hva jeg ville" i helgene. Det viste seg at det usunne kostholdet jeg hadde i helgene skapte et overskudd av kalorier som de andre dagene ikke klarte å utjevne.... Anonymkode: bc39f...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå