Gå til innhold

Venninne som alltid tar med sin venninne når vi skal møtes!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingenting imot henne, men noen ganger vil man jo møte venninnen sin alene uten andre venninner. Jeg føler meg som 3 hjulet på vognen når vi er sammen. De har kjent hverandre siden barneskolen, så blir utenfor. Hun er en hyggelig jente,  men ja. Litt irriterende når vi skal møtes og jeg får en melding "Xxxx blir også med på stranda :)"

Jeg har lyst til å spørre om vi kan møtes alene, uten henne, men vil ikke være bitch heller. Kanskje hun sier det til venninnen og hun blir sur på meg. Vil ikke ha drama.

Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 3a199...c20

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dersom hun anser deg som en god nok venninne, så vil hun respektere at du sier fra. Kanskje er det nettopp det som må til? For dersom du- og når du ikke sier fra, så tenker hun nok at det er i orden. Selv om hun i utgangspunktet bør høre om det er i orden for deg først også :)

Endret av Februarbarn
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Februarbarn skrev:

Dersom hun anser deg som en god nok venninne, så vil hun respektere at du sier fra. Kanskje er det nettopp det som må til? For dersom du- og når du ikke sier fra, så tenker hun nok at det er i orden. Selv om hun i utgangspunktet bør høre om det er i orden for deg først også :)

Jeg har tenkt på å si det, men bare redd hun sladrer og hun blir sur på meg.  Hun kan noen ganger spørre om det er greit hun blir med. Da sier jeg ja for tør ikke å si nei. Men får vel bare manne meg opp og si hva jeg mener. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ønsker at dere to skal gjøre noe fint sammen alene siden det er en stund siden sist?

Anonymkode: 86fa6...df2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Helt ærlig burde hun å skjønne det,er som venninner som alltid skal ha med seg typen, selv på jentekvelder,

Neste gang så spør med engang om bare dere 2 kan finne på noe,kan aldri tenke meg at det blir ett problem.

Anonymkode: c2b25...182

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere?

Helt ærlig burde hun å skjønne det,er som venninner som alltid skal ha med seg typen, selv på jentekvelder,

Neste gang så spør med engang om bare dere 2 kan finne på noe,kan aldri tenke meg at det blir ett problem.

Vi er 23 alle sammen. Er bare litt konfliktssky og redd for drama. Håper det går greit :) 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 23 alle sammen. Er bare litt konfliktssky og redd for drama. Håper det går greit :) 

Venninna mi var midt i 20 åra som alltid tok med typen på jentekvelder,

det kommer alltid ann på hvordan du sier ifra, MEN sier du ikke fra, kan du ikke klage..

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hun liker best at man er flere sammen. Kanskje hun ikke tenker noe over at andre ikke liker det. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ville nektet en tredje venninne å bli med om vi f.eks bare skulle på stranden og sånne ting, og ikke tenkt noe på at den andre venninnen ville ment det var en dum ting å gjøre. Hadde venninnen min derimot sendt melding type "kan du komme innom meg, jeg trenger noen å prate med!" så hadde jeg selvsagt ikke tatt med en tredje venninne. 

Ser noen sammenligner dette med å ta med typen på jentekvelder. Men det blir jo to helt forskjellige ting, ikke alle jenter er like åpne når det er gutter tilstede. 

Anonymkode: 68977...b4a

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Si det til henne, og hun vil forstå om hun er en ekte venn, og det er hun helt sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hun liker best at man er flere sammen. Kanskje hun ikke tenker noe over at andre ikke liker det. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ville nektet en tredje venninne å bli med om vi f.eks bare skulle på stranden og sånne ting, og ikke tenkt noe på at den andre venninnen ville ment det var en dum ting å gjøre. Hadde venninnen min derimot sendt melding type "kan du komme innom meg, jeg trenger noen å prate med!" så hadde jeg selvsagt ikke tatt med en tredje venninne. 

Ser noen sammenligner dette med å ta med typen på jentekvelder. Men det blir jo to helt forskjellige ting, ikke alle jenter er like åpne når det er gutter tilstede. 

Egentlig ikke, TS sier jo HVER gang hun skal møte den venninne så tar venninnen med den samme venninnen gang på gang,

Det handler om det er passende og det er det ikke alltid. Jeg har ikke noe problem med å møte venninnen min og typen og feste med de, MEN man burde å skjønne at 7 jenter og Erik da passer det ikke at han kommer.

Gjest Rose11
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle jenter liker åpne når det er andre jenter til stedet. Å dra på stranden var nok bare et eksempel. Ts sier jo at hun tar med seg venninnen hele tiden. Jeg skjønner godt ts synes det er irriterende. Hadde jeg å syntes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ganske spesiell oppførsel å dra med seg venninnen sin på egne avtaler. Det virker ikke helt passende. Jeg hadde forstått det om dere gikk på barneskolen, men ettersom dere er 23 år høres det ganske snålt ut. 

Jeg forstår godt at du synes det er ekkelt å si ifra. Det hadde jeg også følt. Man kan jo heller ikke vite reaksjonen hennes i forkant, og det er jo faktisk en mulighet for at hun ikke liker at du sier ifra. Dersom jeg skulle ha tatt det opp ville jeg nok ha poengtert at det er veldig hyggelig å ha venninnen med, men at det av og til hadde vært greit å tilbringe tid alene. Videre kan du for eksempel foreslå at dere kan treffes alene en dag, og muligens senere kan du invitere begge to med på noe annet. 

Dersom du liker denne venninnen, og denne venninnen liker deg, så ville nok jeg personlig ha åpnet for å se henne på en venninne selv. 

Anonymkode: 58e96...211

• Liker 1
Skrevet

Et lite tips som forhåpentligvis kan hjelpe, er å eksempelvis "fiske" om en kinofilm/teater/(noe annet sosialt) som venninnen din, og deg selvsagt ,liker men hun tredje "venninnen" ikke liker.

Da vil du få en utmerket mulighet til at dere to tilbringer tid sammen. For å sikre videre at det blir kun dere to sammen, så kan du si til henne at du tar ansvar for å ordne med billetter. Selvsagt kjøper du kun TO stykk da det gjøre at dere sitter sammen.

Merk at det kan jo hende at hun tredje venninnen "dukker" opp i etterkant da venninnen din plutselig finner på å invitere henne til noe sosialt etter forestillingen.

Lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ei venninne som alltid dro kjæresten sin med når hun skulle treffe meg. Om ikke han var med fra starten av, var det garantert at han kom i løpet av venninnedaten vår. Jeg likte ikke fyren noe særlig, han var en aggressiv hissigpropp. Én gang jeg spiste lunsj ute med venninnen min, kom selvsagt typen hennes innom. Satte seg likså godt ned og bestilte seg en kaffe. På det tidspunktet var jeg nybakt mor, og jeg nøt de små sekundene jeg hadde litt fri fra babyen. Denne fyren ødela absolutt hele stemningen, og da fikk jeg nok. Sa til venninna mi at enten var det kun henne og meg, eller så droppet vi det. Hørte svært lite fra henne etter det. Like greit. 

Anonymkode: 74b51...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting imot henne, men noen ganger vil man jo møte venninnen sin alene uten andre venninner. Jeg føler meg som 3 hjulet på vognen når vi er sammen. De har kjent hverandre siden barneskolen, så blir utenfor. Hun er en hyggelig jente,  men ja. Litt irriterende når vi skal møtes og jeg får en melding "Xxxx blir også med på stranda :)"

Jeg har lyst til å spørre om vi kan møtes alene, uten henne, men vil ikke være bitch heller. Kanskje hun sier det til venninnen og hun blir sur på meg. Vil ikke ha drama.

Hva ville dere ha gjort? 

Hvor gode venninner er dere? Jeg ser for meg to muligheter. Enten tar hun med venninnen for å være grei med henne, eller så tar hun venninnen med for at det ikke skal bli kleint med bare dere to...

Anonymkode: 29c99...c3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gode venninner er dere? Jeg ser for meg to muligheter. Enten tar hun med venninnen for å være grei med henne, eller så tar hun venninnen med for at det ikke skal bli kleint med bare dere to...

Anonymkode: 29c99...c3d

enig.

Skrevet

Inviter venninna di med på noe da. Type "har to billetter til". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk jævlig irriterende. Har også ei venninne som kan finne på sånn. Tar alltid med en eller annen og du kan banne på at planene endres også fordi denne venninna vil finne på noe annet. Jeg gidder ikke meg :P 

Anonymkode: 570d9...d93

• Liker 2
Skrevet
Den Friday, June 17, 2016 at 15.08, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ha gjort? 

Kanskje greit å svare -"åja, så hyggelig at hun blir med på stranda!" og så heller nevne det når dere snakkes en annen gang at du synes det er hyggelig hvis det noen ganger bare er dere to også? Hvis en venninne _alltid_ skulle ha med sin venninne ville jeg synes at hun trakk seg litt unna, at vi ikke har ikke fortrolige lenger og at hun ikke ser meg som nær venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være hun tar med venninnen sin fordi hun er redd for at det skal bli kleint med bare dere to, at hun ikke føler hun kjenner deg godt nok. 

Anonymkode: 2b507...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...