Gå til innhold

Formel for barns høyde ved voksen alder

Gjest Herr Heftig

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Heftig

http://www.mammanett.no/barn/barnets-utvikling/slik-regner-du-ut-hvor-hoyt-barnet-ditt-vil-bli#_ga=1.221122010.394670002.1459885208

Artikkelen er lang så her er oppsummering.

Gutter: (Mors høyde + Fars høyde + 13cm)/2

Jenter: (Mors høyde + Fars høyde - 13cm)/2

Og her kommer det geniale. Det er en feilmargin på +/- 10 cm. Makan til nyttig artikkel er det lenge siden jeg har sett. Så de prøver å fortelle meg at hvis faren min er 179, og moren min er 175, så skulle jeg blitt mellom 173.5 og 193.5. Takk, takk, det kunne jeg aldri sett på øyemål, for ikke å snakke om at nesten alle menn er innenfor dette intervallet uansett.

Merker at dette irriterte meg mer enn det burde.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha. Husker jeg fikk dette som oppgave på en matteprøve en gang.

Anonymkode: 3f049...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den ‎17‎.‎06‎.‎2016 at 13.57, Herr Heftig skrev:

http://www.mammanett.no/barn/barnets-utvikling/slik-regner-du-ut-hvor-hoyt-barnet-ditt-vil-bli#_ga=1.221122010.394670002.1459885208

Artikkelen er lang så her er oppsummering.

Gutter: (Mors høyde + Fars høyde + 13cm)/2

Jenter: (Mors høyde + Fars høyde - 13cm)/2

Og her kommer det geniale. Det er en feilmargin på +/- 10 cm. Makan til nyttig artikkel er det lenge siden jeg har sett. Så de prøver å fortelle meg at hvis faren min er 179, og moren min er 175, så skulle jeg blitt mellom 173.5 og 193.5. Takk, takk, det kunne jeg aldri sett på øyemål, for ikke å snakke om at nesten alle menn er innenfor dette itervallet uansett.

Merker at dette irriterte meg mer enn det burde.

Så bra, ikke bare jeg som er gæærn...irriterer like mye hver gang jeg ser disse....ja svært overraskende at om vi får døtre blir de mellom 147,5 og 179,5 cm......herre, det er jo et voldsomt unntak om du ikke passer inn her da....det verste er at noen har fått betalt for å lage denne fantastiske formelen som forteller atde fleste er normalt høye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bare at det er latterlige "feilmarginer", men å bare bruke mor og far er ikke nok. Besteforeldrene på mor(168cm) sin side er ganske høye(170 og 185cm) mens besteforeldrene på pappa(181cm) sin side var relativt lave(150 og 175cm). I følge de fleste "høydekalkulatorer" skulle jeg blitt 180cm og søsteren min 168cm. Søsteren min ble 160cm og jeg 185cm. 

Anonymkode: f51f1...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...