AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Si f.eks. at jeg har en ubetalt faktura fra kredittkortselskapet på 10000 kr, men ifølge internettsiden dems så står det at jeg har en "Benyttet kreditt" på 12000kr. Skal jeg forholde meg til å betale det som står i fakturaen (10000kr), eller må jeg betale alt sammen (12000kr) for å unngå renter? Eventuelt hvor står det hvor mye renter jeg har samlet opp? Finner ingen plasser hvor dette står opplyst. Et siste spørsmål. Får man bonus på betaling av regninger, eller gjelder bare det varekjøp i butikk eller internett? Anonymkode: 29671...39e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Det står i fakturaen Utestående saldo per 31.05.2016 (10000 kr), Men har blitt bokført 2000kr ekstra noen 1-5 dager etter på slik at "Benyttet kreditt" er på 12000kr. Anonymkode: 29671...39e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Noen som har brukt et Mastercard eller kredittkort før? Er jeg den eneste? Anonymkode: 29671...39e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Hos meg står det: Sum xxx Sum innbetalinger denne måned xxx Sum transaksjoner denne måned xxx Saldo xxx Minimum å betale xxx Anonymkode: 5ca75...68b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Hos meg kommer alt jeg bruker til den 5. i hver måned inn på samme faktura. Fakturaen kommer rundt den 16. i hver måned og betalingsfristen på slutten av måneden. Skjønner ikke helt hva du spør om, men prøver meg... Summen kan være større enn det du trenger å betale uten gebyr. Overskytende skal være med i neste måneds betaling. Det du kan gå på nett å se på forbruk vil jo alt komme sammenhengende. Kanskje andre kan forklare litt bedre Anonymkode: 5ca75...68b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos meg kommer alt jeg bruker til den 5. i hver måned inn på samme faktura. Fakturaen kommer rundt den 16. i hver måned og betalingsfristen på slutten av måneden. Skjønner ikke helt hva du spør om, men prøver meg... Summen kan være større enn det du trenger å betale uten gebyr. Overskytende skal være med i neste måneds betaling. Det du kan gå på nett å se på forbruk vil jo alt komme sammenhengende. Kanskje andre kan forklare litt bedre Anonymkode: 5ca75...68b Jeg forsto deg, og du forsto meg riktig. Men han kundebehandleren mente jeg skulle betale alt sammen, altså alt av "Benyttet kreditt" og ikke bare det som stod på fakturaen! Jeg hadde da hatt kredittkortet i 1 mnd og dette var første faktura jeg har fått Ser ut som han bare prøvde å hanke inn alle pengene for å "lure" meg. Anonymkode: 29671...39e
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsto deg, og du forsto meg riktig. Men han kundebehandleren mente jeg skulle betale alt sammen, altså alt av "Benyttet kreditt" og ikke bare det som stod på fakturaen! Jeg hadde da hatt kredittkortet i 1 mnd og dette var første faktura jeg har fått Ser ut som han bare prøvde å hanke inn alle pengene for å "lure" meg. Anonymkode: 29671...39e Ja, det er sånn kundebehandlerne i kredittkortselskap blir rik. De lurer kundene sine til å betale tilbake pengene inn i tide... 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsto deg, og du forsto meg riktig. Men han kundebehandleren mente jeg skulle betale alt sammen, altså alt av "Benyttet kreditt" og ikke bare det som stod på fakturaen! Jeg hadde da hatt kredittkortet i 1 mnd og dette var første faktura jeg har fått Ser ut som han bare prøvde å hanke inn alle pengene for å "lure" meg. Anonymkode: 29671...39e Betaler bare det som kommer på fakturaen. Resten venter jeg med til neste måned. Jeg bruker mesteparten av kredittbeløpet til reiseregninger så det passer best å gjøre det på denne måten. De prøver nok ikke å lure deg for de tjener pengene sine på de som ikke overholder fristen og de som kun betaler minstebeløpet. Det er null å tjene på oss de som betaler i rett tid. Anonymkode: 5ca75...68b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Si f.eks. at jeg har en ubetalt faktura fra kredittkortselskapet på 10000 kr, men ifølge internettsiden dems så står det at jeg har en "Benyttet kreditt" på 12000kr. Skal jeg forholde meg til å betale det som står i fakturaen (10000kr), eller må jeg betale alt sammen (12000kr) for å unngå renter? Eventuelt hvor står det hvor mye renter jeg har samlet opp? Finner ingen plasser hvor dette står opplyst. Et siste spørsmål. Får man bonus på betaling av regninger, eller gjelder bare det varekjøp i butikk eller internett? Anonymkode: 29671...39e Kredittkortselskapet gjør gjerne opp kontoen/ser hva du har brukt av penger den 15. Eller 30. I hverm måned. Da får du en faktura. Denne fakturaen har du så betalingsfrist på til den 30. Eller 15. På/ altså ca. 14 dagers betalingafrist før rentene egynner å løpe. Har du brukt kortet etter at kontoen er gjort opp, hvilket jeg vil tro er det som har skjedd i eksempelet ditt, du jar brukt 2000 kroner etter at kontoen er gjort opp, og så du får m neste måneds faktura. Det er alltid best å se på benyttet kreditt når du lurer på hvor mye du har brukt av kreditten din, fordi det ofte tar noen timer eller en dag og to før beløp blir trukket fra en kredittkortkonto. (Det står på vent.) Å betale regninger med kredittkort er aldri lurt. Det koster flesk i gebyrer, ,en det kommer litt an på betingelsene dine og hvilket kort hvor mye du må betale i renter og gebyr. Fordler pleier bare være knyttet til kjøp ikke regningsbetaling. Anonymkode: af0fd...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kredittkortselskapet gjør gjerne opp kontoen/ser hva du har brukt av penger den 15. Eller 30. I hverm måned. Da får du en faktura. Denne fakturaen har du så betalingsfrist på til den 30. Eller 15. På/ altså ca. 14 dagers betalingafrist før rentene egynner å løpe. Har du brukt kortet etter at kontoen er gjort opp, hvilket jeg vil tro er det som har skjedd i eksempelet ditt, du jar brukt 2000 kroner etter at kontoen er gjort opp, og så du får m neste måneds faktura. Det er alltid best å se på benyttet kreditt når du lurer på hvor mye du har brukt av kreditten din, fordi det ofte tar noen timer eller en dag og to før beløp blir trukket fra en kredittkortkonto. (Det står på vent.) Å betale regninger med kredittkort er aldri lurt. Det koster flesk i gebyrer, ,en det kommer litt an på betingelsene dine og hvilket kort hvor mye du må betale i renter og gebyr. Fordler pleier bare være knyttet til kjøp ikke regningsbetaling. Anonymkode: af0fd...8ab +1 Takk for utfyllende svar. Akkuratt det jeg lurte på. Da blir det å betale faktura hver måned også bruke visa kortet til betaling av regninger siden jeg ikke får noe bonus på det. Takk! Anonymkode: 29671...39e
Million Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Si f.eks. at jeg har en ubetalt faktura fra kredittkortselskapet på 10000 kr, men ifølge internettsiden dems så står det at jeg har en "Benyttet kreditt" på 12000kr. Skal jeg forholde meg til å betale det som står i fakturaen (10000kr), eller må jeg betale alt sammen (12000kr) for å unngå renter? Anonymkode: 29671...39e Når du sjekker kontoen din hos kredittkortselskapet, vil du se både fakturerte og ufakturerte poster/forbruk. Du kan forholde deg til det som står på regningen og betale den. Det øvrige kommer på neste måneds regning. Så lenge du betaler regningen i sin helhet, blir det ikke renter på Mastercard. Det er det som er fakturert du skal betale nå. Hvis du har råd og hvis du vil, KAN du imidlertid betale også det ufakturerte beløpet. Da vil neste månedsregning gå i null. Du får fakturaen, fordi det har vært bevegelse på kortet, men den vil være på null kroner.
Cata Skrevet 18. juni 2016 #13 Skrevet 18. juni 2016 Kommer vel litt an på hva som faktureres? Jeg har flere forskjellige kredittkort. Et av dem faktureres med beløpet som er benyttet fram til faktureringsdato. Der holder det at jeg betaler fakturabeløpet i sin helhet uten at renter begynner å løpe på det som evt. måtte være påløpt etter fakturering. Det kommer som vanlig på neste faktura. Et annet opererer med at det alltid faktureres et minimumsbeløp (250 kr). Der tar jeg det for gitt at renter vil påløpe dersom jeg ikke øker fra minimumsbeløpet til det reelle. Har ikke lest meg opp på det siden jeg aldri benytter meg av kreditten men betaler fullt beløp uansett.
asterix Skrevet 18. juni 2016 #14 Skrevet 18. juni 2016 Hvis du betaler regninger med kredittkort eller tar ut kontanter, begynner rentene å løpe med det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå