Gå til innhold

Oppskrift på godt, tradisjonellt, norsk, hjemmelaget pizzafyll? Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei nå. Føler at uansett hva jeg gjør så blir ikke pizzaen god...

Er det noen som har familiens verdens beste pizzafylloppskrift?  Av den "vanlige" typen med kjøttdeigsaus?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hva tenker du på, norsk, tradisjonell pizza? 

Sognemorr, spekeskinke og brunost? :fnise:

Jeg synes kjøttdeig er en god basis, alltid, ellers liker jeg biffkjøtt. Løk må ALLTID være med. Jeg er en hvitløkliker, så gjerne hvitløk og (det er dessuten kjempesunt!). 

Skrevet
1 minutt siden, Badebuksa skrev:

Hva tenker du på, norsk, tradisjonell pizza? 

Sognemorr, spekeskinke og brunost? :fnise:

Jeg synes kjøttdeig er en god basis, alltid, ellers liker jeg biffkjøtt. Løk må ALLTID være med. Jeg er en hvitløkliker, så gjerne hvitløk og (det er dessuten kjempesunt!). 

haha.. er ikke en typsik hjemmelaget pizza laget med kjøttdeig og kjøttdeigsaus?? :opplyser:

Gjest Badebuksa
Skrevet
Et øyeblikk siden, galmamma skrev:

haha.. er ikke en typsik hjemmelaget pizza laget med kjøttdeig og kjøttdeigsaus?? :opplyser:

Jo, sikkert. Kjøttdeig, løk, sopp og ost. Der har du'n. 

Men hvis jeg skal ha kjøttdeigpizza er pepperoni tilnærmet obligatorisk. 

Gjest Notatboka
Skrevet

Vet ikke hvor vidt det er normalt, men her i familien bruker vi kun ketchup :P Enten med kjøttdeig, pølsebiter eller skinke og paprika og løk. Gjerne to typer ost, vanlig Norvegia og en mer modnet ost. Kjempegodt :)

AnonymBruker
Skrevet

kjøper sånn spagettisaus fra toro i pose, kjøttsaus. Det er mammas "faen gidder ikke lage noe som krever tenking og lager oppvask"-pizza :ler:

Anonymkode: ec7b6...545

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er lat kjøper jeg en pose pizzasaus (med urter og tomat) fra Toro. Den blandes med 3 dl kaldt vann, vispes lett med en gaffel, står og hviler noen minutter og vips er den klar til bruk. Jeg synes den smaker godt. Langt bedre enn de to andre variantene. 

Får det vel ikke mer "norsk tradisjonelt" enn Toro? :eeeh:

Anonymkode: 57768...d07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig, løk, ketchup, ost

Anonymkode: bc2cc...abd

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Jeg lurer på hva som er en tradisjonell norsk pizza ? Jeg klarer bare å se for meg Grandiosa i den sammenheng.:ph34r:

Gjest Juami
Skrevet

Blir ikke mer "tradisjonell norsk" med toro pizzasaus. Gjerne 50/50 med tomat og løk og mexicana ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tomatpuré eller ketchup, grillkrydder og de restene du måtte ha i kjøleskapet som f.eks. reker i lake og hermetisk sopp.

Anonymkode: 5c176...320

AnonymBruker
Skrevet

Ketchup? Neeeeeiiii!??

Skal du ha god pizzafyll må du bruke tomatpure, litt sukker, olivenolje, basilikum, oregano, salt, pepper, paprikakrydder, hakket hvitløk og gjerne litt ananasjuice om du liker ananas på pizzaen. Bland alt i en bolle og la stå en stund før du smører det utover pizzaen med hendene. Ja du leste riktig. Bruk hendene. Ikke slikkepott eller sleiv.

Pizzadeigen må du lage selv og iblande grov mjøl og spelt, salt, gjær og olivenolje. Valgfri ost og kjøtt/kjøttdeig/pølse/pepperoni + grønnsaker (purre, løk, paprika, ananas, sopp osv)

Hemmeligheten er sausen og hendene.

Anonymkode: 53a42...0e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...