Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en syklus på mellom 40 og 50 dager. Har hatt ubeskyttet samleie de siste 2 mnd. På søndag da det var ca 20 dager igjen til jeg får mensen fikk jeg litt lyserosa/brunaktig utflod og dette varte i søndag og mandag. Det var bare hver gang jeg tørket meg, og det var bittelitt i trusa begge dagene. Lurer på om dette kan ha vert festeblødning? 

Jeg tok en test for 3 dager siden, altså "festeblødning" sluttet mandag, jeg testet onsdag og lurer på om jeg skal teste igjen idag/imorgen tidlig? 

Noen erfaringer?

Anonymkode: 49041...23d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syklus på 40-50 dager er lenge. Men du kan uansett gå utifra at du har eggløsning 14 dager FØR mens.

Vet du når du hadde eggløsning denne syklusen?

Har du alltid hatt så lange sykluser eller har du nylig sluttet på hormonell prevensjon?

Anonymkode: ce7bd...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet... Legene sier det er normalt, men jeg vet jo godt at det ikke er det. Har testet ut microgynon, Yasmin, loette, cerazette, pstav, men har konstante blødninger når jeg går på hormonell prevensjon, så jeg sluttet med det for ca et år siden. Har tatt mange blodprøver, og har lavt østrodial, lavt stoffskifte og lavt gonadotropin men turnus, fastlege, annen lege og spesialist ved Haukeland sykehus sier fortsatt at det er normalt. Jeg hadde syklus på rundt 30 dager før jeg begynte med hormonell prevensjon, og det er først nå de siste 7-8 mnd at jeg har en så lang syklus. Har endelig fått time hos gyno, så vi får se hva som egentlig er problemet.

Anonymkode: 49041...23d

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å test om en ukes tid. Ellers er det så lange sykluser at du nok bør finne ut hvor eggløsning ligger hvis du må prøve videre. 

Anonymkode: 9a483...8f1

Gjest Sisti
Skrevet

Har du sjekket om du i det hele tatt har eggløsning? Med så lange sykluser er det vanlig å ikke ha eggløsning (men det er fint mulig å ha det også, altså). 

Blødningen kan ha vært helt tilfeldig, den kan også komme fra eggløsning, men da vil i så fall mensen komme ca max 14-18 dager etter eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville testa gjennom hele syklusen om du har EL. Jeg har ofte like lange sykluser som deg, men har testet og så på tempen at jeg hadde EL 14 dager før mensen. 

Anonymkode: 625f2...969

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...