AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Noen som vet om noen? À la Ønskebarn. Har ingen planer om å adoptere, synes bare det er så koselig. Anonymkode: 96a29...45c
stan Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om noen? À la Ønskebarn. Har ingen planer om å adoptere, synes bare det er så koselig. Anonymkode: 96a29...45c Hvorfor er det så koselig?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, stan skrev: Hvorfor er det så koselig? Det er alltid koselig når noen blir foreldre, men synes adopsjon er mer spennende enn vanlige vi-blir-foreldre-program (og man slipper å se ekle fødsler). Det er gøy å følge med på ventetiden med alle dets oppturer og nedturer før de plutselig en dag får svar. På et punkt blir det jo et slags reiseprogram også. Men hvorfor spør du? Anonymkode: 96a29...45c
stan Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid koselig når noen blir foreldre, men synes adopsjon er mer spennende enn vanlige vi-blir-foreldre-program (og man slipper å se ekle fødsler). Det er gøy å følge med på ventetiden med alle dets oppturer og nedturer før de plutselig en dag får svar. På et punkt blir det jo et slags reiseprogram også. Men hvorfor spør du? Anonymkode: 96a29...45c Jeg er bare nysgjerrig. Jeg har fått barn på begge måtene, adopsjon og fødsel. Så jeg kan jo se at adopsjon kan være mer spennende, ikke minst fordi det er sjeldnere og færre som har opplevd det. Alle har vi jo vært med på minst ett svangerskap. Særlig utenlandsadopsjon er jo i tillegg spennende fordi man kommer i kontakt med en annen kultur. Men det ligger jo bestandig tragedier bak adopsjon. Noen som av en eller annen grunn ikke klarte å ta seg av et barn. Ord man ofte forbinder med eventyr og dramatiske fortellinger, som hittebarn, forlatt i en kurv, funnet på trappa, barnehjem, alt dette har jo barnet mitt vært igjennom. Ofte sender jeg den biologiske moren en tanke. En ting som er fint med adopsjon, er at både far og mor er like "gravide". Prosessen deles mer likeverdig. Et svangerskap er jo fra naturen sin side dominert av mor. Selv om mine barn kom til meg på ulikt vis, så er de mine, helt på samme måte nå. 2
Fashionistaen Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
Muscae Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 18 timer siden, Fashionistaen skrev: Ikke akkurat adopsjon, men en som jobbet på min SFO før fikk lagd en dokumentar da han som enslig homofil fikk barn med en surrogatmor i USA: "min stolte far", het den. Ganske rørende historie mtp at jeg husker han som en veldig snill og god person som elsket barn. Vet ikke om den finnes på nettet, for begynner å bli en stund siden den kom ut. Ellers synes jeg The Dark Matter of Love var bra. Litt ekstrem da det blir adoptert tre barn samtidig med veldig ulike behov, men også rørende og flott. Synes boken Message from an unknown chinese mother er veldig god også. Den handler om mødrenes historie, hvorfor de valgte å gi bort døtrene og var veldig trist, men det er en del av historien det også. Nå ga jeg deg kanskje ikke noen typisk happy endig historier da førstnevnte døde i fjor, den andre dokumentaren viser at barna ikke blir viet nok oppmerksomhet og den tredje boken mest av alt er trist. Døde faren fra "min stolte far"? Eller misforsto jeg deg nå?
Fashionistaen Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 50 minutter siden, Que_pasa skrev: Døde faren fra "min stolte far"? Eller misforsto jeg deg nå? Ikke i dokumentaren, men vedkommende døde i fjor. Veldig trist, for han var en fantastisk mann
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 Når storken svikter. Anonymkode: 87d35...f01
Muscae Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 1 minutt siden, Fashionistaen skrev: Ikke i dokumentaren, men vedkommende døde i fjor. Veldig trist, for han var en fantastisk mann Uff, så trist. Vet du hvordan det går med sønnen hans? Han er vel ca 10 år nå. Bor han hos besteforeldrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå