ajarRun Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/voldtektsdoemt-fikk-strengere-straff-fordi-offeret-er-lesbisk/a/23601091/ Jeg synes det virker litt absurd at det skal være verre hvis offeret er lesbisk? 1
agg Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Jeg synes også det virker rart, det er vel temmelig "dritt" uansett legning. 2
Sh999 Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Nei kjære vene, det må da være like jævelig uansett hvilke legning man har! 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Tja, interessant tanke. Jeg som heterofil mann tror nok jeg ville tatt større skade av å bli voldtatt av en mann enn av en kvinne. Anonymkode: f3fa7...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Dette sier mer om holdningene folk har til voldtekt enn noe annet. Som om en liten del av en heterofil kvinne eller mann er mer mottakelige for å bli voldtatt av motsatt kjønn. Som om en liten del av dem liker det eller noe. Jeg kan ikke annet enn le, dette er for tåpelig. For et samfunn, vi skal liksom leve i den første verden, men alle er jo helt tilbakestående når det gjeldet det meste Anonymkode: 99d86...6c7 2
Gjest Tom/Loki Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Det har da ingen ting å si, like jævlig uansett legning, kjønn og alder.
super-s Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Husker den saken der. Voldtekt har ingenting med sex å gjøre, og derfor er det ikke verre for homofile. Hvordan man takler det er jo selvsagt forskjellig, men det er ikke på grunn av legning. 5
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2016 4 timer siden, super-s skrev: Husker den saken der. Voldtekt har ingenting med sex å gjøre, og derfor er det ikke verre for homofile. Hvordan man takler det er jo selvsagt forskjellig, men det er ikke på grunn av legning. Dette er en løgn spredd av feminister.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Dette er en løgn spredd av feminister. Hæ? Anonymkode: f0aef...ae6
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: f0aef...ae6 At voldtekt ikke handler om sex men om makt. Det finnes det ingen belegg for å påstå.
Forundret.. Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 Jeg forestiller meg at det vil være lettere for meg som hetero kvinne å takle det psykisk det å bli voldtatt av en mann enn det ei lesbisk kvinne eller en hetero mann ville gjort. I og med at jeg er streit så faller det jo meg mer naturlig å ha sex med det motsatte kjønn. En voldtekt er en voldtekt men det blir på en måte et større overgrep i mine øyne, liksom mer brutalt. Det er det samme med barn. Voldtekt av barn er jo mye verre enn voldtekt av voksne. 1
Cathrine88 Skrevet 17. juni 2016 #12 Skrevet 17. juni 2016 56 minutter siden, amativeReflection skrev: Dette er en løgn spredd av feminister. Selv om du mener at voldtektsmannen 'tolker' det som sex, regner jeg med at du ser at offeret ikke gjør det samme? Et overgrep er et overgrep, og like krenkende uavhengig av legning. Saken du nevner i hovedinnlegget ville ikke ha fått oppmerksomheten den gjorde dersom dette var en utbredt og akseptert holdning. Et like tåpelig argument vil være at lesbiske ikke forbinder menn med sex og dermed ikke får seksualiteten sin ødelagt på samme måte som heterofile. De må i så fall ha vært voldtatt av kvinner for å være like utsatt for triggere og frykt i seksuelle situasjoner i ettertid. 4
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Cathrine88 skrev: Selv om du mener at voldtektsmannen 'tolker' det som sex, regner jeg med at du ser at offeret ikke gjør det samme? Et overgrep er et overgrep, og like krenkende uavhengig av legning. Saken du nevner i hovedinnlegget ville ikke ha fått oppmerksomheten den gjorde dersom dette var en utbredt og akseptert holdning. Et like tåpelig argument vil være at lesbiske ikke forbinder menn med sex og dermed ikke får seksualiteten sin ødelagt på samme måte som heterofile. De må i så fall ha vært voldtatt av kvinner for å være like utsatt for triggere og frykt i seksuelle situasjoner i ettertid. Sex er et ord med ganske klare definisjoner. Voldtekt er per definisjon sex, det har jeg aldri debattert. Hvordan det oppleves er et annet spørsmål. Det jeg mener er at Susan Brownmiller (en feminist) i 1975 skrev en absurd påstand som hverken da (eller nå 46 år etter) er støttet av noe som helst spor av empiri. Hun hevdet voldtekt handler om makt, ikke sex for å spre et misogonystisk bilde, for å understøtte hennes feministiske ideologi. Dette stemmer ikke, hvis det gjorde det ville jo voksne damer bli voldtatt, ikke tenåringsjenter.
Arth88 Skrevet 17. juni 2016 #14 Skrevet 17. juni 2016 Jeg aner ikke, rett og slett. Men jeg vil anta at svaret er nei, det har lite å si om det kvinnelige offeret er heterofil , lesbisk, eller bifil for den del. Om man skulle skille det inn i alvorlighetsgrader basert på legning, så forutsetter jo det at vi antar at det ligger en grad av lyst hos offeret, om det er en heterofil voldtekt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #15 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev: Jeg forestiller meg at det vil være lettere for meg som hetero kvinne å takle det psykisk det å bli voldtatt av en mann enn det ei lesbisk kvinne eller en hetero mann ville gjort. I og med at jeg er streit så faller det jo meg mer naturlig å ha sex med det motsatte kjønn. En voldtekt er en voldtekt men det blir på en måte et større overgrep i mine øyne, liksom mer brutalt. Det er det samme med barn. Voldtekt av barn er jo mye verre enn voldtekt av voksne. Dummeste jeg noen gang har hørt, så det er lettere for en homifil mann å bli voldatt av en mann enn en heterofil,fordi han vant med pikk? Og siden han er homse må han være vant med gruppe sex,så det gjør er ikke så ille om han blir voldatt av en gjeng? Nei Huff Dette sier litt om holdninger til folk, Man kan ikke sammenligne hvem der er verst for, det er indivuelt, Anonymkode: a2ca6...a90 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #16 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Cathrine88 skrev: Et like tåpelig argument vil være at lesbiske ikke forbinder menn med sex og dermed ikke får seksualiteten sin ødelagt på samme måte som heterofile. De må i så fall ha vært voldtatt av kvinner for å være like utsatt for triggere og frykt i seksuelle situasjoner i ettertid. Enig. Anonymkode: a2ca6...a90 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #17 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Arth88 skrev: Jeg aner ikke, rett og slett. Men jeg vil anta at svaret er nei, det har lite å si om det kvinnelige offeret er heterofil , lesbisk, eller bifil for den del. Om man skulle skille det inn i alvorlighetsgrader basert på legning, så forutsetter jo det at vi antar at det ligger en grad av lyst hos offeret, om det er en heterofil voldtekt. Det er det jo flere som har visst til i tråden,desverre.. Anonymkode: a2ca6...a90
ajarRun Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #18 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det jo flere som har visst til i tråden,desverre.. Anonymkode: a2ca6...a90 Ja, det virker litt absurd. Burde denne voldtektsmannen ha fått mindre straff dersom han var en lesbisk kvinne? Hele spørsmålet er åpenbart for meg, det burde være nei.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #19 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Tom/Loki skrev: Det har da ingen ting å si, like jævlig uansett legning, kjønn og alder. Et øyeblikk siden, super-s skrev: Husker den saken der. Voldtekt har ingenting med sex å gjøre, og derfor er det ikke verre for homofile. Hvordan man takler det er jo selvsagt forskjellig, men det er ikke på grunn av legning. Enig. Anonymkode: a2ca6...a90
Forundret.. Skrevet 17. juni 2016 #20 Skrevet 17. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg noen gang har hørt, så det er lettere for en homifil mann å bli voldatt av en mann enn en heterofil,fordi han vant med pikk? Og siden han er homse må han være vant med gruppe sex,så det gjør er ikke så ille om han blir voldatt av en gjeng? Nei Huff Dette sier litt om holdninger til folk, Man kan ikke sammenligne hvem der er verst for, det er indivuelt, Anonymkode: a2ca6...a90 Jeg forestiller meg det skrev jeg, jeg sier ikke at det er slik. Jeg ser bare for meg at en staut og streit kar ville ha større psykiske problemer med å takle det å bli voldtatt av en annen mann enn meg selv som liker menn, altså psyyyyyisk fordi det da faller enda mer unaturlig.Det sier seg jo selv at det er inviduelt hvordan hver enkelt takler det. At du selv legger til at homser skulle taklet gjengvoldtekt lettere vitner bare om din egen idioti, hva får deg til å tro at alle homser går rundt å har gruppesex?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå