Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet

Hei,

Jeg og samboeren min har vært prøvere nå i 6 mnd. Normalt har vi sex 2-4 ganger i uken, noen ganger flere. Vi (jeg) har slitt lenge med bakteriell vaginose, jeg får det så og si med en gang han kommer inni meg. Dette er selvfølgelig et stort problem for meg da jeg prøver å bli gravid og da er det jo ikke til å unngå. Har fått utallige kurer med flagyl men deg kommer bare igjen og igjen. Lurte derfor på om dere tror denne ubalansen i underlivet mitt kan hindre sæden å overleve i sjeden siden jeg ikke enda har blitt gravid. Er det mulig? Prøvde å Google det men fant ikke så mye. Har også vagina tabletter (vivag) som jeg pleier å ta før jeg legger meg og lukten er så og si borte til neste dag. Har derfor tenkt tanken på om det er lurt å ta i en tablett etter samleie når jeg har eggløsning, eller om det ikke er lurt i det hele tatt..? Veldig usikker da jeg ikke har barn fra før og kunne tenkt meg råd fra dere. Hadde blitt veldig takknemlig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling, men googler vivag og fant noen artikler på dansk om at det finnes teorier om at bakteriell vaginose kommer av ubalanse i ph. 

Jeg forsøkte å finne ut om vivag har en spesiell ph, men fant ikke i farten. Sæd dør om pH er stort annet enn 7. Altså,  6,9-7,1 er greit men ellers begynner de å dø og bli deformerte, i følge min elleville Googling tidligere i dag når jeg leste om pre-seed glidemiddel. 

Knut det være at vaginose og medikamenter gjør miljøet i skjeden for surt? 

Gjest blomkvisten
Skrevet
7 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg har ikke peiling, men googler vivag og fant noen artikler på dansk om at det finnes teorier om at bakteriell vaginose kommer av ubalanse i ph. 

Jeg forsøkte å finne ut om vivag har en spesiell ph, men fant ikke i farten. Sæd dør om pH er stort annet enn 7. Altså,  6,9-7,1 er greit men ellers begynner de å dø og bli deformerte, i følge min elleville Googling tidligere i dag når jeg leste om pre-seed glidemiddel. 

Knut det være at vaginose og medikamenter gjør miljøet i skjeden for surt? 

Ja det er det jeg også lurer på :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos gynekolog med samme problem forrige uke, stadig tilbakevendende vaginose ved sex uten kondom. Gynekologen sa at dette var ikke uvanlig, og jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta multi-gym forebyggende. Jeg fikk da beskjed om å bruke dette etter mensen.

Anonymkode: 3eb5e...4d4

Gjest blomkvisten
Skrevet
Den 18. juni 2016 at 10.35, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos gynekolog med samme problem forrige uke, stadig tilbakevendende vaginose ved sex uten kondom. Gynekologen sa at dette var ikke uvanlig, og jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta multi-gym forebyggende. Jeg fikk da beskjed om å bruke dette etter mensen.

Leit å høre.. Skikkelig irriterende problem :-(

hva er dette multi-gym greiene? 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, blomkvisten skrev:

Leit å høre.. Skikkelig irriterende problem :-(

hva er dette multi-gym greiene? 

-TS

Skrivefeil : multi-gyn! 

Det står "behandler og forebygger bakteriell vaginose og vaginalt ubehag. Skal bruke forebyggende etter hver mensen da vi prøver for å unngå dette, da jeg ofte får dette hvis vi har sex mye uten kondom. Og når man prøver så må man jo nesten ha akkurat det..

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skrivefeil : multi-gyn! 

Det står "behandler og forebygger bakteriell vaginose og vaginalt ubehag. Skal bruke forebyggende etter hver mensen da vi prøver for å unngå dette, da jeg ofte får dette hvis vi har sex mye uten kondom. Og når man prøver så må man jo nesten ha akkurat det..

Glemte og legge til at dette er en gelé, og man får det reseptfritt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...