Rockesau Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hei, jeg tenkte å male barnerommet. Har maling fra før i typen Jotun Lady (?) er av typen supermatt og vannbasert. Får så mange forskjellige reaksjoner på om det er OK eller ikke. Går det fint eller burde jeg kjøpe Jotun Sens isteden? Går det bedre om jeg bruker maske?
PaperFlower Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Dette kan kanskje hjelpe: http://www.lommelegen.no/legesvar/malingsdamp-i-graviditet
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Det er vel Sens som er anbefalt. Dette spørsmålet synes jeg forøvrig du burde stille Jotun. Anonymkode: 7cad9...c07 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Vannmaling er anbefalt, men sens er 100% trygt (vær obs på at gammel maling som er på veggene fra før kan dampe, og jeg synes Jotun Sens faktisk lukter sterkt og ekkelt! Så ha vinduer helt oppe og luft godt for sikkerhetsskyld ) Anonymkode: 8c16c...e8c
Sjela Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Vi malte med Jotun sense på barnerommet. Dette også fordi det ikke avdamper lenge etter at malingen er påført. Malingen lukter like mye som den akrylmalingen man maler bilder med (altså svært lite). En time etterpå kunne vi ikke kjenne på lukta i rommet at vi hadde malt der Men allikevel er det nok ikke farlig å male med Lady heller. Bare pass på lenger utlufting før rommet skal tas i bruk.
Solstrålejenta Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Jeg malte i begge mine svangerskap med Lady Pure Color fra Jotun. Ønsket ikke sens da en annen venninne malte med Sens da hun var gravid og malingen begynte å flasse av etter ett år... Mulig hun hadde gjort noe feil, men ville ikke ta sjansen på dårlig produkt, i tillegg til at jeg elsker den supermatte finishen til pure color fra Lady. Fikk beskjed fra butikken at det var helt greit så lenge jeg luftet godt. Helsenorge sier forøvrig også at det ikke er farlig: https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 6 minutter siden, Solstrålejenta skrev: Jeg malte i begge mine svangerskap med Lady Pure Color fra Jotun. Ønsket ikke sens da en annen venninne malte med Sens da hun var gravid og malingen begynte å flasse av etter ett år... Mulig hun hadde gjort noe feil, men ville ikke ta sjansen på dårlig produkt, i tillegg til at jeg elsker den supermatte finishen til pure color fra Lady. Fikk beskjed fra butikken at det var helt greit så lenge jeg luftet godt. Helsenorge sier forøvrig også at det ikke er farlig: https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid Jobber med maling og grunnen til at den flasser av er 1. fordi hun ikke har vasket veggene først eller 2. fordi hun bare har tatt et strøk. Til TS: dagens vannbaserte maling er mye tryggere for gravide og alle generelt. Vi anbefaler Sens og andre allergivennlige malinger til gravide og små barn. Bare husk å vaske veggene først. Få mannen til å vaske med salmiakk så du avfetter veggene, så gå over med bare vann. Når det er tørt kan du male med Sens, men mannen bør helst male. Anonymkode: ff90a...978
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Jeg ville brukt Sense maling. Det fikk jeg anbefalt da jeg kjøpte maling som gravid. Brukte også maske, det er nok ikke nødvendig. Husk og luft godt mens du maler! Helst skal man selvfølgelig ikke bruke noe. Anonymkode: 0c87e...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå