Saltsild Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Vi er invitert i bursdagen til en jente som feirer sin første bursdag snart. Hva skal vi kjøpe? Jeg tenkte klær med engang, men de kjøper bare brukt klær og jeg føler at jeg ikke kan gi brukt klær i en bursdag. Hun har masse bøker fra før av. Er det noen som har noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Går det ikke an å gi nye klær selv om de kjøper brukte selv? Vi kjøper også (stort sett) bare brukte klær, men nettopp derfor blir det jo ekstra stas å få noe nytt. Ikke at en 1-åring bryr seg så mye da. Her var det forøvrig treklosser som var den mest populære gaven da barnet vårt ble 1 år. Sånne i forskjellige farger i bøtte. Anonymkode: 0902f...f0b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 En kose-bamse eller noe, kanskje? Anonymkode: 1a56c...c30
Saltsild Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har gjort det før, men følte vel at det var litt bom skal jeg være ærlig. Treklosser er en veldig god idé!
Kvist Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 Jenta mi elsket å få skikkelige uteleker. Stor lastebil, gravemaskin osv, ting å herje med i sanda. Jenter får så utrolig mye rosa greier med glitter. Ellers er ball eller tralle til å dra etter seg noen ting som gjerne slår an med ettåringer. Evt kan du jo kjøpe praktiske ting de sikkert trenger om hun skal begynne i barnehage i august? God drikkeflaske som ikke søler? Liten og lett ryggsekk? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Hvis foreldrene synes det er ok å få brukte klær er det vel bare å kjøre på? Ellers så ville jeg selv synes det var kjekt å få en brukt duploklosshaug. De selges til en ganske billig penge på finn. Anonymkode: cca10...cc9
Saltsild Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2016 3 minutter siden, Kvist skrev: Jenta mi elsket å få skikkelige uteleker. Stor lastebil, gravemaskin osv, ting å herje med i sanda. Jenter får så utrolig mye rosa greier med glitter. Ellers er ball eller tralle til å dra etter seg noen ting som gjerne slår an med ettåringer. Evt kan du jo kjøpe praktiske ting de sikkert trenger om hun skal begynne i barnehage i august? God drikkeflaske som ikke søler? Liten og lett ryggsekk? Det burde jeg tenkt på selv! Men tusen takk! Har jente selv og det er så masse rosa. Overalt tror jeg skal se etter gravemaskiner og slikt ja. Veldig god idé. (jeg er såå lei av alt det rosa, og datteren min er bare 8 måneder) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis foreldrene synes det er ok å få brukte klær er det vel bare å kjøre på? Ellers så ville jeg selv synes det var kjekt å få en brukt duploklosshaug. De selges til en ganske billig penge på finn. Anonymkode: cca10...cc9 Jeg er vel litt usikker på om det er greit, siden det er bursdagsgave men når hun har fått en gave tidligere med nye klær så ble det veldig skivebom egentlig. Tror ikke de likte det så godt. Men jeg skal tenke på det med klærene. Duplo har hun massevis av allerede. Ellers så hadde jeg garantert kjøpt det :D
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Da min 1-åring hadde bursdag i vår var den beste gaven forskjellige gårdsdyr som han kunne lære navnet på, hente og vise frem til folk Vi som foreldre satt også veldig pris på det! Barnet hadde kun pekt på dyrene i bøker før. Anonymkode: 8093f...d17
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Vet du hva årsaken er til at de nye klærne var skivebom, og at de kjøper brukte klær? Er det er av miljøhensyn, og/eller som en stille protest mot forbrukersamfunnet? I så fall vil kanskje nye leker bli like mye skivebom som det nye klær var. En busk eller et tre dersom de har plass i hagen og de liker denslags? Det kan jo bli kjekt for ungen å plukke frukt/bær fra sin helt egne busk/tre. Anonymkode: cca10...cc9
Saltsild Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva årsaken er til at de nye klærne var skivebom, og at de kjøper brukte klær? Er det er av miljøhensyn, og/eller som en stille protest mot forbrukersamfunnet? I så fall vil kanskje nye leker bli like mye skivebom som det nye klær var. En busk eller et tre dersom de har plass i hagen og de liker denslags? Det kan jo bli kjekt for ungen å plukke frukt/bær fra sin helt egne busk/tre. Anonymkode: cca10...cc9 De kjøper helt nye leker og hun har masse leker, så jeg vet ikke. De har dessverre ikke plass i hagen til noe slikt men god tanke!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 En tom eske eller bobleplast. Hun er 1 år. Anonymkode: 07972...b02 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tom eske eller bobleplast. Hun er 1 år. Anonymkode: 07972...b02 Jeg er fristet til å si meg enig. Anonymkode: cca10...cc9
Saltsild Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #14 Skrevet 16. juni 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tom eske eller bobleplast. Hun er 1 år. Anonymkode: 07972...b02 Bobleplast er nok en god idé, hahaha!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 Hvis du ønsker å kjøpe noe fint, kjøp noe ull/superundertøy til vinteren. Anonymkode: 71fef...cd0
skruf Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10051&categoryId=&productId=349175&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=-101&langId=-101&top_category=&parent_category_rn=&storeId=10651 Jeg kan anbefale denne boka på det sterkeste! Hun er bare 1 år nå, så skjønner kanskje ikke så mye enda, men denne boka er en virkelig klassiker for små unger. Jeg kjøper den til alle barna som venninnene mine får, og det var favorittboka til mine også
MissStiles Skrevet 17. juni 2016 #17 Skrevet 17. juni 2016 Jeg pleier også å kjøpe klær. Kanskje i en eller to størrelse større enn det ungen bruker nå. Uteleker er en god idé å kjøpe nå. Eller Tassen bøker. Datteren vår på 16 mnd elsker å bla i de bøkene.
Gjest ricecrispies Skrevet 17. juni 2016 #18 Skrevet 17. juni 2016 Barnehagesekk,Camelbak-flaske,matboks,wow-kopp. UV-drakt,ball,bok,badedukke med badekar..
Favole Skrevet 17. juni 2016 #19 Skrevet 17. juni 2016 9 timer siden, skruf skrev: http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10051&categoryId=&productId=349175&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=-101&langId=-101&top_category=&parent_category_rn=&storeId=10651 Jeg kan anbefale denne boka på det sterkeste! Hun er bare 1 år nå, så skjønner kanskje ikke så mye enda, men denne boka er en virkelig klassiker for små unger. Jeg kjøper den til alle barna som venninnene mine får, og det var favorittboka til mine også Den boka er fantastisk
skruf Skrevet 17. juni 2016 #20 Skrevet 17. juni 2016 34 minutter siden, Favole skrev: Den boka er fantastisk Den er bare så bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå