rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 (endret) Fant ut i dag at jeg har tjent mer på fire dager i sommerjobb i fjor sommer enn på tre måneder med fast stilling 2-3 dager i uka i fjor høst. Jeg er rimelig forbanna over at jeg får en sånn luselønn når jeg jobbet 8-9 ganger i mnd når jeg er student i tillegg. Jeg har ikke fått noen grunn på hvorfor jeg tjener 130kr timen(er over 18) mens noen andre tjener 150kr uansett alder eller hvilken stilling. Ellers får vi ikke tillegg og dersom man jobber helligdag/søndag/helg kan man bare drite i å få tillegg. Dette skal utlyses fra nav sin side som en fulltidsstilling (noe den ikke er siden det er bare 3-4 dager i uka) og jeg jobber 60%(?!) på to dager i uka nå! Jeg kan bare ikke skjønne at dette faktisk går når det er et så stort selskap og omsetningen er så stor. De fleste har nok hørt om firmaet og jeg er drittlei. I kveld skriver jeg jobbsøknad til Coop Extra. edit: Vi jobber etter etterspørsel og har ekstremt lange dager, fra 13.00-21.00 på kvelden ene dagen og 07.00-16.30 de andre dagene. Endret 16. juni 2016 av rundtfingern
Chizue Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Forskjellig firma,forskjellig lønn, ikke alle bedrifter har tariff heller. :-) sånn er det bare. Jeg tjener 140kr timen i skolen. Men om jeg jobbet i butikk ville jeg fått 156kr. Den suger. Menne. Er ikke jobber innenfor butikk nå :-)
rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, Chibi skrev: Forskjellig firma,forskjellig lønn, ikke alle bedrifter har tariff heller. :-) sånn er det bare. Jeg tjener 140kr timen i skolen. Men om jeg jobbet i butikk ville jeg fått 156kr. Den suger. Menne. Er ikke jobber innenfor butikk nå :-) Har ikke noe å si. De skylder på arbeidserfaring, men en som har langt mer arbeidserfaring enn meg får 130kr timen. Jeg er bare sur fordi ting ikke er på stell på jobb. Folk er møkksure og gretne, jeg tør så vidt å snakke med sjefene siden de er så sure og gretne. De ansetter like mange som slutter hvert år. Det er få som er der lenge på grunn av miljø og lønn. Jeg gjør sånn at folk får det de betaler for, og ikke sender klage.
ajarRun Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 5 minutter siden, rundtfingern skrev: Har ikke noe å si. De skylder på arbeidserfaring, men en som har langt mer arbeidserfaring enn meg får 130kr timen. Jeg er bare sur fordi ting ikke er på stell på jobb. Folk er møkksure og gretne, jeg tør så vidt å snakke med sjefene siden de er så sure og gretne. De ansetter like mange som slutter hvert år. Det er få som er der lenge på grunn av miljø og lønn. Jeg gjør sånn at folk får det de betaler for, og ikke sender klage. Hvis du ikke er fornøyd med lønna ber du om mer, hvis du ikke får mer finner du en annen jobb. 1
rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2016 25 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvis du ikke er fornøyd med lønna ber du om mer, hvis du ikke får mer finner du en annen jobb. Jeg kan heller ikke spørre fordi sjefene er så forbanna frekke. Så folk gruer seg til å gå dit. Jeg søkte på ny jobb i dag. Jeg jobber med mat i et fryselager og jeg vil bare gjøre folk obs på at dette er en ræva arbeidsplass.. Firmaet som jeg jobber for er ikke det som distribueres i Norge, men de bruker oss for å gjøre jobben og et annet firma leverer maten. Det er faktisk utrolig i vinden og det kommer an på mengde. Ene uka har vi lite og en annen har vi mye, det spørs helt på kundene.
rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2016 Fikk ikke til å redigere innlegget men : en av sjefene har gått over mine intimgrenser flere ganger. Jeg tør ikke si i mot fordi han kan sparke meg(ja hvis du sier i mot er du ute). Jeg synes situasjonene var ubehagelige og jeg håper at neste gang jeg er på hans kontor så er det for oppsigelse. Jeg er 19. Han jeg snakker om er godt over 50. Jeg synes det var kjempeekkelt.
ajarRun Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 11 minutter siden, rundtfingern skrev: Fikk ikke til å redigere innlegget men : en av sjefene har gått over mine intimgrenser flere ganger. Jeg tør ikke si i mot fordi han kan sparke meg(ja hvis du sier i mot er du ute). Jeg synes situasjonene var ubehagelige og jeg håper at neste gang jeg er på hans kontor så er det for oppsigelse. Jeg er 19. Han jeg snakker om er godt over 50. Jeg synes det var kjempeekkelt. Selvsagt kan han ikke sparke deg for det. I Norge er det strenge regler for når man kan og ikke kan sparke noen.
rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2016 Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev: Selvsagt kan han ikke sparke deg for det. I Norge er det strenge regler for når man kan og ikke kan sparke noen. Jeg vet det, men så er ikke jobben kjent for å følge Norges lover... De har sparka folk på grunnlag av at de har sagt sjefer i mot og sagt i fra hva som var galt.
ajarRun Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Et øyeblikk siden, rundtfingern skrev: Jeg vet det, men så er ikke jobben kjent for å følge Norges lover... De har sparka folk på grunnlag av at de har sagt sjefer i mot og sagt i fra hva som var galt. Da har vi et rettsvesen. Meld deg inn i en fagforening du.
rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Da har vi et rettsvesen. Meld deg inn i en fagforening du. I følge kontrakten jobber jeg 60%... To dager i uka.. De har ikke lov til å utlyse stillinger på nav.no som sier 50%-100% når det er snakk om Max 4 dager i uka. Jeg kjenner flere der som jobber to jobber for å få ting til å gå rundt. Jeg vet ikke hvordan man gjør det.. Har jo lyst.. Men det frister mer å finne en annen jobb.. Fikk beskjed av ei som jobba der at "kom deg til helvette ut derfra" fordi det ikke var en bra plass. Jeg kan like gjerne bare si at jeg pakker matkasser, en av de største i Norge.
ajarRun Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 1 minutt siden, rundtfingern skrev: I følge kontrakten jobber jeg 60%... To dager i uka.. De har ikke lov til å utlyse stillinger på nav.no som sier 50%-100% når det er snakk om Max 4 dager i uka. Jeg kjenner flere der som jobber to jobber for å få ting til å gå rundt. Jeg vet ikke hvordan man gjør det.. Har jo lyst.. Men det frister mer å finne en annen jobb.. Fikk beskjed av ei som jobba der at "kom deg til helvette ut derfra" fordi det ikke var en bra plass. Jeg kan like gjerne bare si at jeg pakker matkasser, en av de største i Norge. Det første avsnittet ditt skjønner jeg ikke. 60% er tre dager i uken. Du sier du jobber to. Skjønner ikke hva maks 4 dager har med noe å gjøre. Google fagforening. Ta kontakt med handel og kontor. 1
rundtfingern Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 16. juni 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Det første avsnittet ditt skjønner jeg ikke. 60% er tre dager i uken. Du sier du jobber to. Skjønner ikke hva maks 4 dager har med noe å gjøre. Google fagforening. Ta kontakt med handel og kontor. Vi jobber etter etterspørsel for matkasser. En uke er det 8000 og en annen 5000. Vi jobber bare fra torsdag-søndag(om vi må). Vi jobber til vi er ferdig, Dvs. 17.maihelga var det lite så vi var ferdig tidlig fredag... Noe som gjorde at det nesten ikke er penger i å jobbe der. De kan ikke sette 60% på kontrakten min når jeg ikke jobber der 3 dager, men bare 1-2 i uken(annenhver helg). Jeg vet ærlig talt ikke om jeg tør siden de kan få vite om det.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 Det hjelper ikke å være forbanna om du ikke gjør noe med situasjonen. Anonymkode: fb0b6...a3e
rundtfingern Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke å være forbanna om du ikke gjør noe med situasjonen. Anonymkode: fb0b6...a3e Det er det jeg sier. Det er faen ikke så lett! Hvis jeg en liten drittfeil kan vi bli skjelt ut og folk baksnakker deg på jobb fremfor å snakke til deg og si hva som er feil!! Hele systemet på jobb er korrupt og jeg kjenner flere som har skaffet seg to jobber og gruet seg for å gå til sjefen for å si i fra om at de må jobbe mindre. Jeg måtte krangle meg til fri for å være i min mors 60årsdag fordi jeg ikke visste om jeg skulle jobbe søndag eller ikke. Jeg er rimelig lei av å bli herset med når du får gjort ingenting tilbake!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #15 Skrevet 17. juni 2016 29 minutter siden, rundtfingern skrev: Det er det jeg sier. Det er faen ikke så lett! Hvis jeg en liten drittfeil kan vi bli skjelt ut og folk baksnakker deg på jobb fremfor å snakke til deg og si hva som er feil!! Hele systemet på jobb er korrupt og jeg kjenner flere som har skaffet seg to jobber og gruet seg for å gå til sjefen for å si i fra om at de må jobbe mindre. Jeg måtte krangle meg til fri for å være i min mors 60årsdag fordi jeg ikke visste om jeg skulle jobbe søndag eller ikke. Jeg er rimelig lei av å bli herset med når du får gjort ingenting tilbake! Du sier ikke det, og du gjør ikke noe med det annet enn å klage. Gjør noe med situasjonen. Gå til arbeidstilsynet. Anonymkode: fb0b6...a3e
rundtfingern Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sier ikke det, og du gjør ikke noe med det annet enn å klage. Gjør noe med situasjonen. Gå til arbeidstilsynet. Anonymkode: fb0b6...a3e Er vel ikke lenge før de er på sporet at ting ikke er som de burde være der. Tror du ikke jeg har søkt jobber?? Jeg kan ikke snakke med sjefen og jeg kan ikke gjøre noe med det på arbeidsplassen. Du kan ikke skjønne hvordan ting er der fordi du ikke jobber der selv. Jeg har bare fått nok og søkt nye jobber jeg ikke får. Jeg vil heller ikke være grunnen til at 40 ansatte mister jobben sin fordi jeg gikk til Arbeidstilsynet, det ansvaret vil jeg ikke ta på meg fordi plutselig finner de ut hvem det er og jeg er mer forhatt enn noen gang. Folk står åpenlyst å slenger dritt om hverandre på jobb, baksnakker og kjefter for den jævla minste ting. Så nei. Jeg føler meg lagt i håndjern fordi sjefene mine er så ufordragelige og jeg vil heller ikke ta ansvaret for at noen mister jobben.
ArtyFarty Skrevet 17. juni 2016 #17 Skrevet 17. juni 2016 At man blir frustrert er forståelig, men til syvende og sist er det du som må ta grep. Du kan si opp, og være uten inntekt. Du kan melde deg inn i en fagforening, og ta opp kampen for bedre rettigheter. Og du kan melde til arbeidstilsynet, men hva som vil være utkommet av det er uvisst. Ditt valg, men uansett hva du velger er det mer produktivt enn å klage på KG. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #18 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, rundtfingern skrev: Er vel ikke lenge før de er på sporet at ting ikke er som de burde være der. Tror du ikke jeg har søkt jobber?? Jeg kan ikke snakke med sjefen og jeg kan ikke gjøre noe med det på arbeidsplassen. Du kan ikke skjønne hvordan ting er der fordi du ikke jobber der selv. Jeg har bare fått nok og søkt nye jobber jeg ikke får. Jeg vil heller ikke være grunnen til at 40 ansatte mister jobben sin fordi jeg gikk til Arbeidstilsynet, det ansvaret vil jeg ikke ta på meg fordi plutselig finner de ut hvem det er og jeg er mer forhatt enn noen gang. Folk står åpenlyst å slenger dritt om hverandre på jobb, baksnakker og kjefter for den jævla minste ting. Så nei. Jeg føler meg lagt i håndjern fordi sjefene mine er så ufordragelige og jeg vil heller ikke ta ansvaret for at noen mister jobben. Når du ikke er villig til å gjøre noen endringer (annet enn å søke jobb) har du egentlig ikke noen grunn til å klage. Du velger jo at de skal få fortsette sånn som de holder på. Du kan være med på å gjøre noe med det, men det er du tydeligvis for feig til. Anonymkode: fb0b6...a3e
rundtfingern Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #19 Skrevet 17. juni 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke er villig til å gjøre noen endringer (annet enn å søke jobb) har du egentlig ikke noen grunn til å klage. Du velger jo at de skal få fortsette sånn som de holder på. Du kan være med på å gjøre noe med det, men det er du tydeligvis for feig til. Anonymkode: fb0b6...a3e Feig? Ja da er jeg kalt det også. Vet su hva, du kjenner ikke til jobben og hvordan det står til der. Jeg vil ikke gi beskjed fordi jeg vil ikke bli sagt opp. Så enkelt er det. De kan gjøre det fordi de er ufordragelige, og fordi du har sagt dem i mot. Si meg i mot og fortell meg at de ikke kan gjøre det men jeg har sett så mange gå etter et par uker her fordi de gir beskjed om hva som er galt. Jeg vil ikke ta på meg ansvaret for at mange mister jobben og jeg vil ikke ha på CVen min at jeg ble sparket. Så da søker jeg ny jobb. Muligens i ny jobb kan jeg gå å gi beskjed, men ikke nå.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #20 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, rundtfingern skrev: Feig? Ja da er jeg kalt det også. Vet su hva, du kjenner ikke til jobben og hvordan det står til der. Jeg vil ikke gi beskjed fordi jeg vil ikke bli sagt opp. Enda en god grunn til at jeg skal la vær og søke på jobber. Anonymkode: 0ae82...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå