Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2002 #1 Skrevet 19. juli 2002 Hva er "vanlig praksis" mht. alkohol mens man prøver og ikke vet om man er blitt gravid eller ikke? Skades fosteret dersom man drikker med måte så pass tidlig (dvs. ca 2 uker etter befruktning)??? Fint å få høre hva dere andre gjør! Litt tidlig å starte med hvite løgner for å ikke gå på fest/nyte alkohol... mvh 30+ (som er invitert på fest i kveld og middagsbesøk i morgen)
Gjest Janna Skrevet 19. juli 2002 #2 Skrevet 19. juli 2002 Fosteret er ikke "tilkoblet" ditt blodomløp før i 4-5 uke. Men alkohol skaper ikke de beste gro-forhold for et lite frø tror jeg. Du får ha lykke til :smile:
Klips Skrevet 19. juli 2002 #3 Skrevet 19. juli 2002 Her har jeg hørt mye forskjellig. Noen sier at når du prøver å bli gravid skal du oppføre deg som om du var det. Andre sier det tar fem uker, og at egget har med seg en plomme. Noen sier igjen at det tar en uke. I følge min biologibok (bio101) fester egget seg etter en uke og ligger da direkte i morens blod. Egget har med seg en plommesekk, men det er ingen plomme av næring der, navnet kommer av slektskapet med tilsvarende deler på andre dyreegg. Personlig synes jeg det er mye enklere å la være å drikke enn å bekymre seg over dette. Men mange nevner jo alle de som ikke vet at de er gravide og som det går helt bra med... Nå ble du vel ikke klokere. Ville bare du skulle vite at det er veldig delte meninger om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå