Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Mannen min og jeg skal flytte fra hverandre. Vi har blitt enige om at jeg beholder huset og han hytta, samt jeg betaler han ut med halvparten av mellomlegget. 

Det er en ting vi er uenige om. Da vi kjøpte hytta, lånte vi 200 000,- på boligen og betalte resten fra sparekonto. Jeg mener at dette må tas hensyn til i delingen, men han sier at dette tilhører boliglånet

Er forvirret og utrolig sliten av alt dette om dagen. Er det noen som har noen innspill til meg?

Anonymkode: 24d2e...798

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt problemet her jeg. Alt av både eiendeler og lån er felles? I så fall deles vel alt, det spiller ingen rolle hvor lånet er?

Eksempel: Hytta er verdt 1 mill, huset er verdt 3 mill, men dere har 1 mill i lån på det (uavhengig av hvor lånet stammer fra). Nettoverdi tilsammen 3 mill, altså 1,5 mill på hver. Om han skal beholde hytta og du huset, skal du betale ham 0,5 mill, pluss at du tar over ansvaret for boliglånet. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Mannen min og jeg skal flytte fra hverandre. Vi har blitt enige om at jeg beholder huset og han hytta, samt jeg betaler han ut med halvparten av mellomlegget. 

Det er en ting vi er uenige om. Da vi kjøpte hytta, lånte vi 200 000,- på boligen og betalte resten fra sparekonto. Jeg mener at dette må tas hensyn til i delingen, men han sier at dette tilhører boliglånet

Er forvirret og utrolig sliten av alt dette om dagen. Er det noen som har noen innspill til meg?

Søk juridisk hjelp.

Anonymkode: 6385a...ce6

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Advokat. Ikke prøv å nøste opp dette på egen hånd, skaff profesjonell hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart kjærligheten ikke varer evig når det er pengene som får mest oppmerksomhet. Tenk den kjærligheten dere hadde hatt sammen om kjærligheten hadde fått 10% av den oppmerksomheten pengene får :)

Anonymkode: 58ed8...d4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldige advokater som kan tjene seg rike på at folk ikke fikk med seg matteundervisningen på skolen...

Anonymkode: 4369d...3be

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldige advokater som kan tjene seg rike på at folk ikke fikk med seg matteundervisningen på skolen...

Anonymkode: 4369d...3be

La oss starte en tjeneste som leier ut en sjetteklassing til å løse slike trivielle problemer.

• Liker 1
Skrevet
Den 16.6.2016 at 19.22, AnonymBruker skrev:

Søk juridisk hjelp.

Anonymkode: 6385a...ce6

Hvorfor? Det der er jo matematikk på grunnskolenivå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...