AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hei. Er det mulig å blokkere wifistråler (fra trådløst internett) fra overetasjen? Hvis det ikke er mulighet til å skru av wifien. Jeg mener at wifistråling er skadelig, om noen andre ikke mener det så resepekterer jeg deres mening. Takk for svar. Anonymkode: 865cb...27c
Kittlingur Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Ja det er muligt. Der finnes tepper/tapet med alufolie på under siden og glassfibre på den andre. Disse er utviklet av nasa men dyre og vanskelige å få tak i. Du kan fodre eget tak med de og evt. vegger dersom du fortsatt får signal. Ellers kan du bruke vanlig alufolie fra butikken. Den er like effektiv men kan være tidskrevende å sette opp.
prt90 Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det mulig å blokkere wifistråler (fra trådløst internett) fra overetasjen? Hvis det ikke er mulighet til å skru av wifien. Jeg mener at wifistråling er skadelig, om noen andre ikke mener det så resepekterer jeg deres mening. Takk for svar. Anonymkode: 865cb...27c Du kan bruke aluminiumsfolie. Brett den til en pen hatt og ta den på hodet. 8
Maleficenta Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det mulig å blokkere wifistråler (fra trådløst internett) fra overetasjen? Hvis det ikke er mulighet til å skru av wifien. Jeg mener at wifistråling er skadelig, om noen andre ikke mener det så resepekterer jeg deres mening. Takk for svar. Anonymkode: 865cb...27c Haha tuller du? Hva med strålingen fra din egen wifi liksom?
Mlie89 Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Dersom du har kontroll over WiFi-aksesspunktet selv, så kan du skru ned senderstyrken på denne såpass mye at den gir ut mindre spektral elektromagnetisk energi enn hva f.eks en tv gjør. Klientene som er påkoblet aksesspunktet vil dog allikevel sende opp i mot maks tillatt styrke uavhengig av hva selve aksesspunktet er satt til. Du kan male taket med en maling som har en høy karbonmengde i seg, og sørge for at det er kort vei til et jordingspotensiale over hele takflaten. Alternativt så kan man lime opp aluminiumsfolie, finmasket metallnetting eller lignende (som også må være jordet). Merk at dette ikke vil "ta livet av" all radioenergien som kommer fra etasjen over, det vil kun dempe den energien som trenger korteste veien igjennom etasjeskilleren. Indirekte radiobølger som blir reflektert inn igjennom vinduer/dører/sidevegger vil fremdeles være til stede, men energien i disse vil være relativt lavere forholdsmessig sett. Skal man bli kvitt absolutt alt så må man bygge et tett faradaybur med finmasket netting eller et annet tettsittende elektrisk ledende materiale rundt hele rommet som ikke har glipper i seg. Det vil si at man må dekke over gulv, tak, vegger, dører, vinduer, ventiler og lignende for at man ikke skal få en lekkasjevei inn. (Man vil da også miste mobiltelefondekningen) Jeg skal ikke gå inn på hva hensikten med dette er, annet enn å nevne at placeboeffekten kan være meget sterk. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Dette vil jeg tro du kan finne ekspertise på hos foreningen for el overfølsomme (eller noe i den duren). Anonymkode: 9c1b8...b76
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Den 16.6.2016 at 22.58, Maleficenta skrev: Haha tuller du? Hva med strålingen fra din egen wifi liksom? Har ikke wifi, av den grunn at den fører til lavere hastighet på internetten jeg bruker kabel for å få maks hastighet. Noen flere forslag til stoffer her? Anonymkode: 865cb...27c
Yme Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Hvis du skal strålesikre huset ditt, betyr jo det at du ikke kan ha mobiltelefon eller noe sånt, og ledninger vil jo også avgi en viss stråling. Det blir liksom ikke noe vits å bare sile ut stråling fra wifi, når alt annet stråler deg uansett... Det er jo en grunn til at sånne som mener de er el-sensitive, flytter ut og bor i huler i skogen og den slags.
Brunsnegle Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Men.. Skal du bare sitte inne da? Nå er det jo wifi overalt, hvor enn du går.
prt90 Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Pakk inn hodet i sølvfolie, det er det mest effektive. Dette bør du også bruke utendørs da det er mye farlig wifi stråling der også.
Mlie89 Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, prt90 skrev: Pakk inn hodet i sølvfolie, det er det mest effektive. Dette bør du også bruke utendørs da det er mye farlig wifi stråling der også. Dette har motsatt effekt. Aluminiumsfolien vil fungere som en dårlig tunet antenne, med kroppen din som impedans mot jordpotensialet, som vil være bakken under deg. Det kan straffe seg å stole blindt på pseudoscience. Målbar og etterprøvbar vitenskap er langt bedre. 2
Maleficenta Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 Den 19.6.2016 at 14.26, AnonymBruker skrev: Har ikke wifi, av den grunn at den fører til lavere hastighet på internetten jeg bruker kabel for å få maks hastighet. Noen flere forslag til stoffer her? Anonymkode: 865cb...27c Og det du har nå mener du at du ikke får stråler av? Har du mobiltlf? Stråling fra den og... 1
Gjest Coolaid Skrevet 21. juni 2016 #15 Skrevet 21. juni 2016 Frankrike hadde innført forbud mot wi-fi i barnehager og barneskoler noen år tilbake, mens i Norge ansees strålingen så svak at den ikke utgjør noe som helst helsefare. Du er ikke dum som syns dette, vi har alle en eller annen mening som strider mot flertallet.
prt90 Skrevet 21. juni 2016 #16 Skrevet 21. juni 2016 36 minutter siden, Coolaid skrev: Frankrike hadde innført forbud mot wi-fi i barnehager og barneskoler noen år tilbake, mens i Norge ansees strålingen så svak at den ikke utgjør noe som helst helsefare. Du er ikke dum som syns dette, vi har alle en eller annen mening som strider mot flertallet. En mening som strider mot all forskning og sunn fornuft.. Ærlig talt, vi snakker om >100mW radiobølger.. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 Er det derfor pekefingeren min lyser grønt om natta? Anonymkode: 7a463...916
ajarRun Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 14 timer siden, Coolaid skrev: Frankrike hadde innført forbud mot wi-fi i barnehager og barneskoler noen år tilbake, mens i Norge ansees strålingen så svak at den ikke utgjør noe som helst helsefare. Du er ikke dum som syns dette, vi har alle en eller annen mening som strider mot flertallet. Enten er noe skadelig, eller så er det ikke det. Wifi er ikke det. Jeg kan mene at stolen min er elefant, men det gjør ikke stolen til en elefant, det gjør meg til en idiot. På samme måte som å se bort fra både sunn fornuft og all forskning ikke blir gyldig dersom man kaller det en "mening". At Frankrike er et feigt og fascistisk land som bøyer seg for en høyrøstet minoritet er ikke noe nytt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå