Gå til innhold

Noen som har prøvd å melde seg på farmen eller annen reality serie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en her inne som har meldt seg på farmen ihvertfall. Håper han kommer med, det fortjener han virkelig. 

Anonymkode: 9a435...2c3

Jeg antar du misliker denne personen?

Anonymkode: 3d44f...546

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar du misliker denne personen?

Ikke i det hele tatt. Hva i helvete får deg til å tro det? Han er en herlig person og min favoritt her inne, men jeg nevner ikke navn siden det er brukerdebatt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i det hele tatt. Hva i helvete får deg til å tro det? Han er en herlig person og min favoritt her inne, men jeg nevner ikke navn siden det er brukerdebatt. 

Folk her liker å anta det verste.

Anonymkode: 200e7...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk her liker å anta det verste.

Anonymkode: 200e7...bbb

Tydeligvis. Kåge i et nøtteskall det. :fnise: 

men jeg forstår ikke hvordan det at han virkelig fortjener å være med kunne tolkes som at jeg misliker personen. :hoho: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spent på hvor lang tid det tar fra man sender inn søknad til man eventuelt blir kalt inn til audition. Fikk ingenting sist jeg sendte søknad (men da var søknaden utvidet fordi de trengte flere eldre damer, er selv i 20-åra så ikke så rart at jeg ikke hørte noe mer hehe). Er så nyskjerrig på hvordan audition foregår!

Anonymkode: fcd20...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortjener noen å få være med på farmen?

Anonymkode: 551d9...18d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jobbet en del med å caste realityserier, så jeg kan dele noen tips fra innsiden. Etter å ha gjort en grovsiling, sender jeg ut et spørreskjema til alle aktuelle kandidater. Da er det viktig å ha bra aldersspredning, geografisk spredning, folk med forskjellig etnisk bakgrunn, forskjellig sosial klasse, osv. I dette skjemaet er det ofte spørsmål som f.eks: "Hva er den verste situasjonen du kan komme i under innspilling", "hva er din største frykt", og lignende. Det er også andre type spørsmål der, men det viktigste i denne fasen er å kartlegge eventuelle indre konflikter. Det er faktorer som kan lage god TV senere. Kartlegging av alle kandidatenes redsler og fobier er derfor svær viktig i castingen.

Etter en ny siling er det klart for dybdeintervjuer. Da bruker jeg å reise rundt i stort sett hele Norge for å møte de mulige deltakerne. Jeg filmer alltid disse intervjene. Her ser vi stort sett etter hvor enkel vedkommende er å snakke med, hvor spontan og utadvendt personen er, og hvordan han/hun "kommer gjennom ruta".

Neste steg er gruppeaudition. Da samles ca 20 og 20 av de gjenværende kandidatene. Vi har brukt å fly de inn til Oslo, booke en gymsal og legge opp til forskjellige hinderløyper, gruppeoppgaver osv. Da ser vi på hvordan folk samarbeider og hvordan de fungerer i en gruppe med ukjente. Hvem tar styringen? Hvem holder seg i bakgrunnen? Hvem kverulerer? Hvem er sosial og kontaktsøkende?

Til slutt gjelder det å sette sammen en gruppe som har minimum to ledertyper, en kverulant, noen lagspillere, en klovn, en bedreviter, osv. Og alle deltakerne må ha flere lag, altså vi må vite at tøffingen har en myk side som vi kan få frem ved å utsette han for noe han frykter, at klovnen også kan være seriøs, at lagspillerne kan bli egoister og lignende. I tillegg må det tas hensyn til geografisk mangfolk. Noen ganger har jeg vært nødt til å vrake perfekte kandidater i siste runde, kun fordi vi f.eks manglet en vestlending, så vi heller måtte ta den nest beste, bare for å få inn flere dialekter. Dette er fordi at man vil at så mange som mulig skal se på, og ofte er det en gjenkjennelsesfaktor som gjør at seere blir trofaste. "Jeg heier på henne, for hun kommer fra nesten samme sted som meg/hun har samme utdannelse som meg/hun har samme hobbyer som meg". Det må derfor være stort mangfold i gruppen, slik at det er stor sjanse for at så mange som mulig kan treffe på en sånn gjenkjennelsesfaktor.

Håper dette var litt nyttig!

• Liker 7
Skrevet
På 17.3.2017 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Vet om en her inne som har meldt seg på farmen ihvertfall. Håper han kommer med, det fortjener han virkelig. 

Fortjener å bli utsatt for det? Synes jeg ikke :)

• Liker 1
Skrevet
På 17.3.2017 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis. Kåge i et nøtteskall det. :fnise: 

men jeg forstår ikke hvordan det at han virkelig fortjener å være med kunne tolkes som at jeg misliker personen. :hoho: 

Poenget er vel at vedkommende kanskje ikke ville hatt godt av å være med, det ville vel de uansett færreste, meg selv inkludert :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, ssophie skrev:

Jeg har jobbet en del med å caste realityserier, så jeg kan dele noen tips fra innsiden. Etter å ha gjort en grovsiling, sender jeg ut et spørreskjema til alle aktuelle kandidater. Da er det viktig å ha bra aldersspredning, geografisk spredning, folk med forskjellig etnisk bakgrunn, forskjellig sosial klasse, osv. I dette skjemaet er det ofte spørsmål som f.eks: "Hva er den verste situasjonen du kan komme i under innspilling", "hva er din største frykt", og lignende. Det er også andre type spørsmål der, men det viktigste i denne fasen er å kartlegge eventuelle indre konflikter. Det er faktorer som kan lage god TV senere. Kartlegging av alle kandidatenes redsler og fobier er derfor svær viktig i castingen.

Etter en ny siling er det klart for dybdeintervjuer. Da bruker jeg å reise rundt i stort sett hele Norge for å møte de mulige deltakerne. Jeg filmer alltid disse intervjene. Her ser vi stort sett etter hvor enkel vedkommende er å snakke med, hvor spontan og utadvendt personen er, og hvordan han/hun "kommer gjennom ruta".

Neste steg er gruppeaudition. Da samles ca 20 og 20 av de gjenværende kandidatene. Vi har brukt å fly de inn til Oslo, booke en gymsal og legge opp til forskjellige hinderløyper, gruppeoppgaver osv. Da ser vi på hvordan folk samarbeider og hvordan de fungerer i en gruppe med ukjente. Hvem tar styringen? Hvem holder seg i bakgrunnen? Hvem kverulerer? Hvem er sosial og kontaktsøkende?

Til slutt gjelder det å sette sammen en gruppe som har minimum to ledertyper, en kverulant, noen lagspillere, en klovn, en bedreviter, osv. Og alle deltakerne må ha flere lag, altså vi må vite at tøffingen har en myk side som vi kan få frem ved å utsette han for noe han frykter, at klovnen også kan være seriøs, at lagspillerne kan bli egoister og lignende. I tillegg må det tas hensyn til geografisk mangfolk. Noen ganger har jeg vært nødt til å vrake perfekte kandidater i siste runde, kun fordi vi f.eks manglet en vestlending, så vi heller måtte ta den nest beste, bare for å få inn flere dialekter. Dette er fordi at man vil at så mange som mulig skal se på, og ofte er det en gjenkjennelsesfaktor som gjør at seere blir trofaste. "Jeg heier på henne, for hun kommer fra nesten samme sted som meg/hun har samme utdannelse som meg/hun har samme hobbyer som meg". Det må derfor være stort mangfold i gruppen, slik at det er stor sjanse for at så mange som mulig kan treffe på en sånn gjenkjennelsesfaktor.

Håper dette var litt nyttig!

Takk for info! Det høres utrolig gøy ut! :) 

Anonymkode: fcd20...5f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom med på boligjakten, takket nei

Anonymkode: f97ea...1f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, JackIost skrev:

Poenget er vel at vedkommende kanskje ikke ville hatt godt av å være med, det ville vel de uansett færreste, meg selv inkludert :)

Med vedkommende ønsker det jo selv. Ellers ville h*n ikke meldt seg på. Jeg syns h*n fortjener å få være med og gå hele veien til seier og vinne hytte og bil siden h*n er en helt super person 

AnonymBruker
Skrevet

Litt off topic, men hvorfor ønsker noen å drite seg ut foran hele kongeriket?

Anonymkode: 8a6cb...64e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 17.3.2017 den 11.24, AnonymBruker skrev:

At du sier han fortjener å være på farmen :laugh: I mine øyne blir det som å si at noen fortjener å tråkke på en lego

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velger å være anonym her :fnise: 

Da jeg var 20, så meldte jeg med på sesong 3 av Paradise Hotel! (2011 sesongen) sendte inn søknad med bilder og ble oppringt for en sånn intervju samtale. Jeg ble spurt mange forskjellige spørsmål (hvorfor ville jeg være med, var jeg villig til å ha sex på tv blabla) og måtte fortelle litt om meg selv. Så skulle de ta kontakt om jeg kom med videre. Jeg kom ikke med videre (takk og lov!!!!) og det var kanskje fordi jeg sa nei til å ha sex på tv, jeg vet ikke,  men fikk liksom ikke noe ordentlig svar. Bare at de trodde jeg ikke ville passe inn.

Jeg er så glad for at jeg ikke ble med. Herregud! 

Anonymkode: fc06f...f76

AnonymBruker
Skrevet

Meldte meg på årets sesong av 71 grader nord. Kom videre til gruppeintervju, men det var det. Skal utrolig mye til å komme gjennom når det er så mange søkere. Litt synd, tror jeg hadde gjort det bra. 

Anonymkode: dff8d...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...